Gå til innhold

Merkelig oppførsel av kollega


Gjest Trine

Anbefalte innlegg

Gjest Trine

Har problemer med en kollega, og er mildt sagt veldig veldig lei. Så hvordan håndtere dette? trives jo, med untak av stadige "små angrep" fra denne kollegaen.

La meg beskrive- Når jeg kommer kan han fint komme med syrlige kommentarer: som "å nei kommer du nå", når vi har møte kan jeg få direkte spørsmål om sex, han kan komme med antydninger på at jeg ikke er ønsket, så plutselig en time etter er det ikke måte på hvor mye han setter pris på meg.

Generellt sett er han best i hele verden, finnes ikke ydmyk og har alltid noe negativt og si om andre, han vokter oss andre med argus blikk og løper opp til sjefen hvis vi i hans øyner gjør noe gale. Han prøver bevisst og finne "gale" ting jeg gjør og skriker det gjerne ut, og det foran andre.

Gjør det jeg skal, og vet jeg kan-det er ikke det det dreier seg om, dette begynner og bli ett stort problem for meg- noen som har noen gode råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spør han rett ut om hva problemet er..

Anonym poster: 2b3ee0a996d155b8e997ab82c6abe2b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trine

Ingen verneombud, og generellt mye rot- spør du han rett ut vil han snu og vende på alt, noe som han gjør mot alle. Jeg er "over han " på ledelse, lurer på om det er det han ikke tåler.

Skal se meg om etter andre jobber, men det tar jo uansett tid.

Har gode skussmål og ikke vært i klammeri med tidligere kollegaer, tvert i mot har jeg blitt godt likt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med eksempelet ditt om "ånei kommer du nå", minner du meg om en erfaring jeg har, der JEG var den negative personen på jobb.

Vi jobbet i en veldig travel kiosk hvor vi solgte mat som måtte varmes. Hadde et skift med en nyansatt, og vi hadde bare en kunde som han serverte mat til når jeg fikk i fleisen: må du alltid komme med slike kommentarer? Jeg fikk sjokk fordi han sa noe sånn foran kunder, men også fordi jeg ikke helt forsto. Jeg, kommentarer? Jeg var jo alltid hyggelig og flink på jobb. Jeg tok ham til side for å forhøre meg om dette, og det hadde seg slik at jeg ble oppfattet som hun som kom med spydige kommentarer og trodde hun var bedre enn alle andre i jobben. Jeg ble skikkelig trist, fordi jeg hadde aldri ment å være slem med noen, for meg var kommentarene mine humor, og trodde andre forsto det, men sånn var det ikke. Den ene kunden vi hadde den dagen var en stamkunde som jeg hadde god tone med, og jeg kom med en upassende kommentar til min kollega som jeg nå ser var dumt sagt.

Nå passer jeg alltid på hvordan jeg prater og evt. tuller med mine kolleger, for noen hadde mot til å si rett til meg at jeg ikke passer på hva jeg sier. Kansje denne mannen trenger det? Si det konstruktivt, at det oppfattes som angrep osv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trine

Det har vært mange merkelige kommentarer på min bekostning, har aldri opplevd lignende;)

Er ikke vant til at mennesker vokter meg med argusøyne og er ute etter å ta meg på hver minste feil jeg gjør. I tillegg er det denne "jeg vet best, er bedre enn alle andre" tematikken.. kombinert med å teste meg blir dette slitsomt. Han er slik mot alle kollegaene mine da, med unntak at at han fint kan gi meg komplimanger i gode perioder. Det jeg ikke forstår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Minner meg mest om en forelsket skolegutt det. I den aiiii-jentelus-neeeeei-alderen. Der han prøver å etablere seg som sterk og kul eller noe i den duren.

Men kan jo være jeg er helt på bærtur - tror det beste er rett og slett ta det direkte opp med ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest

jeg ville pratet med ledelsen eller evt arbeidstilsynet. Husk arbeidsmiljøloven, den oppførselen er i strid med denne og ledelsen din skal hjelpe deg med dette!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...