Gå til innhold

TIMIAN plante

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er egentlig flink meg blomster og planter,men akkurat timian klarer jeg ikke holde liv i :-( har prøvd urtepotte og alt mulig...What to doo???!??

Skrevet

Jeg er egentlig flink meg blomster og planter,men akkurat timian klarer jeg ikke holde liv i :-( har prøvd urtepotte og alt mulig...What to doo???!??

Plant den ut i hagen, eller i en litt romslig utepotte. Den overlever fint ute nå i sommerhalvåret.

Innendørs berger jeg den bare noen få uker i urtepotte (sånn med vann under), så der har jeg ingen tips. Men ute går det utrolig greit, altså :jepp:

Gjest Sitrondrops
Skrevet

Har samme problemet med timian så henger meg på her. Basilikum synes jeg også er vanskelig.

Skrevet

Timian er ganske hardfør. Min står ute i all slags vær, unntatt når gradestokken er under 10, da flytter jeg den inn. Den tåler både mye og lite vann, og litt vind.

Basilikum holder jeg innendørs (har drivhus), de tåler ikke fullt så mye. De må ha mye vann, jevnt, de tørker lett. De må heller ikke stå i vann, så jeg har potteskjuler der det er 2-3 cm fra potten til bunnen av potteskjuleren.

Men nå er urtene mine enten kjøpt fra hagesenter, eller dyrket frem fra frø. Jeg har hørt at urter fra butikken kun er ment som ferskvare, og kun i skjeldene tilfeller står seg greit inne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...