Gå til innhold

Beste og verste utdrikningslag?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 hours ago, AnonymBruker said:

Det mest fascinerende er forskjellen på menn og kvinner under planleggingen. Vi som par var forlovere for brud og brudgom. 

Da forlover til brud fikk listen over deltagere, ble det sendt ut felles melding om å holde av dato og en grovskisse over aktiviteter. Etter et døgn var det ca 10 svar med ønsker om å "ikke sitte ved siden av hun og hun under middag", "må dra klokka da og da",  flere forslag om andre datoer, "denne aktiviteten har jeg gjort før og vil ikke gjøre igjen, kan jeg betale mindre?". 

Da forlover til brudgommen sendte tilsvarende mail om å holde av en hel helg fra fredag morgen til søndag kveld, turen går dit og koster ca X kroner kom følgende svar i løpet av 24 timer:

*påmeldt*, *påmeldt*, *påmeldt* osv... Ikke en kommentar, ingen spørsmål, ingenting. 

Anonymkode: b9080...812

Bortsett fra "ved siden av"-kommentaren, kan dette jo logisk sett forklares ved at kvinnene/brudens venninner "i gjennomsnitt" er gift med mennene/brudgommens venner. 

Mennene sier bare ja til en hel helg, uten å spørre om pris eller noe, mens kvinnene må forsøke å få familielogistikken (og -økonomien) til å gå opp. "Må dra klokka " ... fordi de bare fikk barnevakt lørdag til kl. 20, og mannen er borte hele helgen. "Kan jeg betale mindre" ... fordi mannen akkurat brukte 12k siste helg, fordi han ikke hadde forhørt seg om forventet utgiftsnivå, og hun nå leter etter måter å kutte kostnader på. 

Anonymkode: 51e3c...573

• Liker 13
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Bortsett fra "ved siden av"-kommentaren, kan dette jo logisk sett forklares ved at kvinnene/brudens venninner "i gjennomsnitt" er gift med mennene/brudgommens venner. 

Mennene sier bare ja til en hel helg, uten å spørre om pris eller noe, mens kvinnene må forsøke å få familielogistikken (og -økonomien) til å gå opp. "Må dra klokka " ... fordi de bare fikk barnevakt lørdag til kl. 20, og mannen er borte hele helgen. "Kan jeg betale mindre" ... fordi mannen akkurat brukte 12k siste helg, fordi han ikke hadde forhørt seg om forventet utgiftsnivå, og hun nå leter etter måter å kutte kostnader på. 

Jeg nekter å tro at dette er grunnen for absolutt alle. Noen kvinner er bare ekstremt lite fleksible og vil ha ting på sin måte. 

Hilsen kvinne som har flere sånne venninner

Anonymkode: 653dd...50f

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Nja. Tror du skal være forsiktig med å ilegge alle negative beslutninger over på «den stakkars kona» som må ta alt ansvar og prute på utdrikningslaget på grunn av dette. Når alle mennene meldte seg på regner jeg med de hørte hjemme om det passet både tidsmessig og med lommeboka. Det er voksne og modne menn slik jeg kjenner de.

Tror de fleste par kan nikke gjenkjennende til at menn stiller færre spørsmål og krav til ulike aktiviteter om det er utdrikningslag eller annet. De er på godt og vondt enklere å forholde seg til med sånne ting.

Som en forlengelse var jeg i et utdrikningslag for litt siden hvor bruden ble overrasket hjemme, tatt med på en stoooor hytteleilighet ved et skisenter hvor det ventet full pakke med kokk, massør, masse vin, aktiviteter osv. Hun begynte å gråte ettersom hun hadde sett for seg noe mer «festete» i form av dagfylla, gå ned Karl Johan i kostyme, byen på kvelden osv. Det endte med at hun fikk et utdrikningslag nummer 2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.11.2023 den 11.37):

Nja. Tror du skal være forsiktig med å ilegge alle negative beslutninger over på «den stakkars kona» som må ta alt ansvar og prute på utdrikningslaget på grunn av dette. Når alle mennene meldte seg på regner jeg med de hørte hjemme om det passet både tidsmessig og med lommeboka. Det er voksne og modne menn slik jeg kjenner de.

Tror de fleste par kan nikke gjenkjennende til at menn stiller færre spørsmål og krav til ulike aktiviteter om det er utdrikningslag eller annet. De er på godt og vondt enklere å forholde seg til med sånne ting.

Som en forlengelse var jeg i et utdrikningslag for litt siden hvor bruden ble overrasket hjemme, tatt med på en stoooor hytteleilighet ved et skisenter hvor det ventet full pakke med kokk, massør, masse vin, aktiviteter osv. Hun begynte å gråte ettersom hun hadde sett for seg noe mer «festete» i form av dagfylla, gå ned Karl Johan i kostyme, byen på kvelden osv. Det endte med at hun fikk et utdrikningslag nummer 2.

Jeg synes ikke hun fortjente utdrikningslag nr 2. Så utakknemlig er det ikke lov å være. 

Anonymkode: c8427...9d3

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.11.2023 den 21.58):

men hvorfor gidder enkelte damer være sammen med og få barn mef slike menn, og ikke minst bare akseptere det?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
AnonymBruker skrev (På 3.11.2023 den 17.46):

Jeg forstår bekymringen din rundt utdrikningslag og at det kan være farlige situasjoner. Dessverre har jeg ingen personlige erfaringer med utdrikningslag, da jeg ikke har deltatt på noen tidligere. Men jeg har hørt om både morsomme og vellykkede påfunn, som for eksempel overraskelsesbesøk fra venner og familie eller morsomme aktiviteter som paintball eller escape room. Det er viktig å huske at sikkerhet alltid bør være en prioritet, og at man kan ha det gøy uten å utsette noen for fare.

Anonymkode: 15ab7...43b

AI?

Anonymkode: 5c00c...637

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Annonse

Jeg ba om at mitt utdrikkingslag ikke skulle være noen form for utdriting, og at det eneste jeg ønsket meg var en skikkelig fest med musikk, drikke og masse gøy. Det fikk jeg, vi spiste god mat, festet og drakk fra rundt 14 om dagen til langt ut på natt. Trengte et par dager på å komme meg på, men det var veldig gøy, alle koste seg max og vi fikk fylt minnebøkene våre nok engang. Bestevenninna mi hadde samme ønske, og det er de to artigste utdrikkingslagene jeg har vært på. Billig var det også, kosta rnellom 3 og 500 per pers, det dekket da brudens drikke og spleis på mat og snacks. 

Anonymkode: 34e44...84c

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...