Gå til innhold

Overgrep eller ei?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en liten historie/setting jeg har tenkt på i flere år...

For noen år tilbake ble jeg kjent med en mann. Han var ikke klar for å binde seg og virket som han holdt på med flere, så jeg var veldig tydelig på at HVIS vi skulle ha samleie, skulle dette kun skje med kondom. Vi hadde på dette tidspunkt uansett ikke hatt samleie, kun rota litt rundt.

En kveld var jeg på fylla med noen venner, og hadde kontakt med denne fyren på sms. Vi ble enige om at jeg skulle komme til han og sove der den natten. Jeg husker dog ingenting fra denne natten etter at jeg gikk på nattbussen mot der han bodde. Jeg våknet i senga hans morgenen etter, og han kunne fortelle at vi hadde hatt samleie - og uten kondom, siden jeg "hadde sagt at det var greit". Jeg fikk umiddelbart en vond smak i munnen av hele greia og hele fyren, for jeg kunne virkelig ikke huske noe som helst.

Er alt dette min feil, eller kan dette kalles et overgrep? Det er nemlig slik at jeg selv ser det som min feil og føler fortsatt skam over det hele. Eksen min var også veldig hard på det at jeg "var da med på det, så fyren har absolutt ikke gjort noe feil".

Noen synspunkter?

Anonym poster: 485c1451d37420ef45e16c4b261b9fc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har en liten historie/setting jeg har tenkt på i flere år...

For noen år tilbake ble jeg kjent med en mann. Han var ikke klar for å binde seg og virket som han holdt på med flere, så jeg var veldig tydelig på at HVIS vi skulle ha samleie, skulle dette kun skje med kondom. Vi hadde på dette tidspunkt uansett ikke hatt samleie, kun rota litt rundt.

En kveld var jeg på fylla med noen venner, og hadde kontakt med denne fyren på sms. Vi ble enige om at jeg skulle komme til han og sove der den natten. Jeg husker dog ingenting fra denne natten etter at jeg gikk på nattbussen mot der han bodde. Jeg våknet i senga hans morgenen etter, og han kunne fortelle at vi hadde hatt samleie - og uten kondom, siden jeg "hadde sagt at det var greit". Jeg fikk umiddelbart en vond smak i munnen av hele greia og hele fyren, for jeg kunne virkelig ikke huske noe som helst.

Er alt dette min feil, eller kan dette kalles et overgrep? Det er nemlig slik at jeg selv ser det som min feil og føler fortsatt skam over det hele. Eksen min var også veldig hard på det at jeg "var da med på det, så fyren har absolutt ikke gjort noe feil".

Noen synspunkter?

Anonym poster: 485c1451d37420ef45e16c4b261b9fc8

Hvor kommer overgrep inn i bildet? Jeg skjønner ikke.

Anonym poster: 128d75c3ef16a0aae0600bbf47189a61

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her: Overgrep som i at han har pult i vei mens jeg var døddrukken, f.eks?

Anonym poster: 485c1451d37420ef45e16c4b261b9fc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magnusson

Jeg har en liten historie/setting jeg har tenkt på i flere år...

For noen år tilbake ble jeg kjent med en mann. Han var ikke klar for å binde seg og virket som han holdt på med flere, så jeg var veldig tydelig på at HVIS vi skulle ha samleie, skulle dette kun skje med kondom. Vi hadde på dette tidspunkt uansett ikke hatt samleie, kun rota litt rundt.

En kveld var jeg på fylla med noen venner, og hadde kontakt med denne fyren på sms. Vi ble enige om at jeg skulle komme til han og sove der den natten. Jeg husker dog ingenting fra denne natten etter at jeg gikk på nattbussen mot der han bodde. Jeg våknet i senga hans morgenen etter, og han kunne fortelle at vi hadde hatt samleie - og uten kondom, siden jeg "hadde sagt at det var greit". Jeg fikk umiddelbart en vond smak i munnen av hele greia og hele fyren, for jeg kunne virkelig ikke huske noe som helst.

Er alt dette min feil, eller kan dette kalles et overgrep? Det er nemlig slik at jeg selv ser det som min feil og føler fortsatt skam over det hele. Eksen min var også veldig hard på det at jeg "var da med på det, så fyren har absolutt ikke gjort noe feil".

Noen synspunkter?

Anonym poster: 485c1451d37420ef45e16c4b261b9fc8

Du ble så full, at du ikke engang husker noe fra den natten, fra du gikk på nattbussen med destinasjon mot din elsker, hvordan kan du da vite hva du sa ja eller nei til? Kanskje du sa ja til å ha sex uten kondom uten at du husker det?

Vanskelig å klandre fyren, så lenge du selv valgte å overnatte hos han, til tross for at du var dritings. Og hvorfor skammer du deg over det, når du var klar for å ha sex med han tidligere, uansett? Fordi dere ikke brukte kondom?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her: Overgrep som i at han har pult i vei mens jeg var døddrukken, f.eks?

Anonym poster: 485c1451d37420ef45e16c4b261b9fc8

Du hadde planlagt å ligge med han, du var hjemme hos han, dere likte hverandre, dere var drita, dere hadde sex.

Hvor kommer overgrepet inn?

Anonym poster: 128d75c3ef16a0aae0600bbf47189a61

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magnusson

TS her: Overgrep som i at han har pult i vei mens jeg var døddrukken, f.eks?

Anonym poster: 485c1451d37420ef45e16c4b261b9fc8

Du gikk jo til han selv i døddrukken tilstand, hva som skjedde eller ikke skjedde, vet jo ikke vi andre om, så for alt vi vet så kan du jo ha sagt ja til å ha samleie med han? Er jo mange som har sex i døddrukken tilstand, vanskelig for utenforstående da å fastlå hva som er overgrep og hva som ikke er det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Du hadde planlagt å ligge med han, du var hjemme hos han, dere likte hverandre, dere var drita, dere hadde sex.

Hvor kommer overgrepet inn?

Anonym poster: 128d75c3ef16a0aae0600bbf47189a61

Hun angrer, og da er det som overgrep å regne. Moralen i historien er, ikke drikk deg så full at du ikke engang husker dine egne handlinger dagen etter.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om du var dødrukken så er det ikke sikkert han oppfattet det sånn. Så jeg ville ikke kalt dette ett overgrep.

Edit: Altså det er ingen unnskyldning for å utnytte drita mennesker, men i dette spesifikke tilfellet vil jeg ikke kalle det ett overgrep.

Endret av sebra
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du hadde jo selv sagt at det var greit (selv om du ikke husker det etterpå), så det får du ta på egen kappe. Ser ikke noe overgrep her.

Gjort er gjort, du bør ikke tenke mer på det. Annet enn at du lar være å drikke så mye at du ikke husker hva som har skjedd. Du har faktisk et ansvar selv i så måte.

Jeg synes også at det du gjengir her er litt respektløst i forhold til de som virkelig har opplevd overgrep. Slike tilfeller som dette svekker troverdigheten for dem

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun angrer, og da er det som overgrep å regne.

Ja, selvfølgelig.

Endret av kråkefjas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun angrer, og da er det som overgrep å regne. Moralen i historien er, ikke drikk deg så full at du ikke engang husker dine egne handlinger dagen etter.

Mener du virkelig dette? At det kan regnes som overgrep kun fordi dama angrer? Har hun ikke noe ansvar selv?

Man kan angre på så mye her i verden, men en kan ikke kalle det overgrep fordi en har hatt sex og angrer på det. En må ta ansvar for seg selv, og ikke legge skylda på andre fordi en angrer egen oppførsel-

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, nå sa jeg ikke at "det er et overgrep fordi jeg angrer", men fordi han åpenbart peiste i vei på et menneske som var helt bortevekk. Vi hadde som tidligere nevnt en felles enige om at hvis vi skulle ha samleie, skulle dette skje med kondom. Men så fort jeg var full, lot han være og skylder dette på meg. Han var for øvrig ikke som "en elsker" å betrakte, da vi knapt nok hadde klina, og vi hadde sovet sammen tidligere uten noe mer.

-TS

Anonym poster: 485c1451d37420ef45e16c4b261b9fc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du har selv et ansvar for å ikke drikke deg så full at du ikke husker ting

Anonym poster: 36a37a8de55e062ec5df7fb724882eef

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Genereltspørsmål med tanke på alle svarene her:

Hvis en person drikker seg full og blir voldtatt, hvem sin skyld er det da? Den som er full? Er det da OK å voldta? Nice!

Anonym poster: 485c1451d37420ef45e16c4b261b9fc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Herregud, nå sa jeg ikke at "det er et overgrep fordi jeg angrer", men fordi han åpenbart peiste i vei på et menneske som var helt bortevekk. Vi hadde som tidligere nevnt en felles enige om at hvis vi skulle ha samleie, skulle dette skje med kondom. Men så fort jeg var full, lot han være og skylder dette på meg. Han var for øvrig ikke som "en elsker" å betrakte, da vi knapt nok hadde klina, og vi hadde sovet sammen tidligere uten noe mer.

-TS

Anonym poster: 485c1451d37420ef45e16c4b261b9fc8

Hvorfor legger du deg i samme seng med mennesker du ikke kan stole på? Kanskje du bør legge terskelen for hvem du legger deg i samme seng med, litt høyere?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis en person drikker seg full og blir voldtatt, hvem sin skyld er det da? Den som er full? Er det da OK å voldta? Nice!

Anonym poster: 485c1451d37420ef45e16c4b261b9fc8

SElvsagt ikke, men høres "planlagt samleie" ut som voldtekt for deg?

Anonym poster: 128d75c3ef16a0aae0600bbf47189a61

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Genereltspørsmål med tanke på alle svarene her:

Hvis en person drikker seg full og blir voldtatt, hvem sin skyld er det da? Den som er full? Er det da OK å voldta? Nice!

Anonym poster: 485c1451d37420ef45e16c4b261b9fc8

Nei, det er ikke vedkommendes "skyld". Men alle har ANSVAR for å ta vare på seg selv. Er jo relativt dumt å drikke seg såpass dritings at man får blackout, for så å legge seg i samme seng med mennesker man knapt nok kjenner.

Syns enkelte er så teite, når de tror at man kan fraskrive seg ansvaret for seg selv totalt, fordi det er ikke slik ting skal fungere. Verden er full av folk som utnytter, slutt å være så naive folkens.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Genereltspørsmål med tanke på alle svarene her:

Hvis en person drikker seg full og blir voldtatt, hvem sin skyld er det da? Den som er full? Er det da OK å voldta? Nice!

Anonym poster: 485c1451d37420ef45e16c4b261b9fc8

det er ikke saken her. Du valgte selv å drikke deg så full at du ikke hadde kontroll, så var konsekvensen av det at du hadde sex, etterpå angrer du og da skal du gi mannen skylda? Det blir ansvarsfraskrivelse

Anonym poster: 36a37a8de55e062ec5df7fb724882eef

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Ikke overgrep men heller ikke gentleman-aktig.

Være gentleman eller få dyppet kukken i en fitte, når man er kåt? Tror de færreste av oss menn ville ha vært en gentleman i en slik situasjon, med mindre det er snakk om noen man kjenner VELDIG godt og RESPEKTERER fullt ut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...