Gå til innhold

"stoler" på kjæresten/samboeren


Gjest Magnusson

Anbefalte innlegg

Gjest Magnusson

Hele denne "stoler" på greia blir for dumt når kjæresten ønsker å befinne seg i situasjoner hvor utroskap kan lettere oppstå, enn når vedkommende ikke gjør det. Leser jo at ei jente "stolte" på kjæresten og syntes det var helt greit at han besøkte red light disctrict i Thailand, hva endte det med tror dere?

Når dama drar ut på byen med venninner, eller når hun drar ut på byen med partneren, når tror dere det er størst sjanse for at hun er utro? Og statisk sett, så er jo de fleste kvinner/menn utro når de drar ut på byen uten sine partnere, så hvorfor er det ikke lov å være skeptisk til dette?

Når noen drar på nachspiel uten sin partner, fester og rølper så er sjansen større for at vedkommende er utro, statisk sett, enn om vedkommene er en rolig hjemmeværene person som heller foretrekker rolige feiringer og et rolig liv uten fyll og rølping, hvorfor er det da ikke lov til å være skeptisk til fyll og rølping?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Det mest latterlige er de som "stoler" på partneren, når vedkommende drar med venner på sydentur for å feste og rølpe. Hva tror man hender på slike turer? Når dama di drar til Tyrkia/Spania på "jentetur", så er sjansen for at hun er utro mot deg minst 80%.

Når typen din drar til Thailand eller Ibiza med gutta, hva tror du skjer der nede?

Men, dere kan jo "stole" på dem da, og selvsagt gjelder ikke dette DEGm du er jo til å stole på. Feil, statistikken viser at partneren er ikke til å stole på under slike fylleturer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal man gjøre da? Nekte dem? "Du, jeg vil reise til Thailand med kompisene..." Jeg: "Nei det får du ikke lov til, da er det slutt!"

Hallo??

Man kan ikke hindre partneren sin i ha et liv og jeg personlig er ikke interessert i å overvåke den jeg er sammen med. Tror det har heller med typen man faller for. Det finnes dem som, selv om de er i et forhold, liker å reise på heisaturer med gutta. Men det finnes også dem som roer slikt ned når de er i et forhold. Dessuten må man jo ta utgangspunkt i at man kan stole på partneren, ihvertfall til det motsatte er bevist.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magnusson

Hva skal man gjøre da? Nekte dem? "Du, jeg vil reise til Thailand med kompisene..." Jeg: "Nei det får du ikke lov til, da er det slutt!"

Hallo??

Man kan ikke hindre partneren sin i ha et liv og jeg personlig er ikke interessert i å overvåke den jeg er sammen med. Tror det har heller med typen man faller for. Det finnes dem som, selv om de er i et forhold, liker å reise på heisaturer med gutta. Men det finnes også dem som roer slikt ned når de er i et forhold. Dessuten må man jo ta utgangspunkt i at man kan stole på partneren, ihvertfall til det motsatte er bevist.

De aller fleste forhold tar slutt, som oftest pga utroskap, spesielt i nordiske land.

Man bør la være å investere tid og ressurser i en slik person, og ikke innlede forhold til en person som er så uansvarlig at vedkommende likker disse fylleturene, og syns det er en fin måte å utagere på. Bedre å finne seg seriøse mennesker som deler ens verdier.

Det jeg reagerer på er hvordan det ikke er lov å være skeptisk til fyll og rølping, når det, statistisk sett, er den største grunnen til at forhold tar slutt blant mennesker i 20- og 30-årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magnusson
Man kan ikke hindre partneren sin i ha et liv og jeg personlig er ikke interessert i å overvåke den jeg er sammen med.

Du trenger ikke å overvåke menensker som vet at fyll og rølping ikke vil føre til at forholdet vil utvikle seg i en positiv retning. Hvorfor gidde å innlede forhold med den type menensker?

Blir for dumt å si at jeg "stoler" på kjæresten, når han/hun er på en fylletur, når det statistisk sett betyr at vedkommende vil være utro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er forskjell på å være skeptisk og det å være over gjennomsnittet sjalu og kontrollerende.

Man eier ikke et annet menneske og jeg tror at hvis man setter for mange grenser så blir man kvelt i forholdet. Når noe blir veldig ulovlig, så har det en tendens til å bli veldig interessant og fristende også.

Alle vet at dersom intet annet er avtalt, så er utroskap no-no. Det hjelper ikke spille dum og det hjelper ikke late som man ikke visste hva man gjorde.

Jeg er enig at man bør velge med omhu, men som alle vet er ikke følelser lett og styre og da må man ta tingene som de faller og rett og slett håpe at vedkommende man er sammen med vil respektere grensene i forholdet og ære trofasthet og tillit.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Magnusson

Er jo bare å lese rundt på forumet her for å finne ut i hvilken settinger de fleste utroskap forekommer. Jo de som involverer stort alkoholforbruk i settinger hvor partneren ikke er tilstede, eller stort alkoholforbruk generelt.

Men nå er det jo en kjensgjerning at i samfunner vårt så skal man ikke ha forhold som varer livet ut. Det skal knulles rundt over en lav sko, og man skal høvle over flest mulig, uten noen form for respekt for hverken seg selv eller den man eventuelt måtte slå seg til ro med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke å overvåke menensker som vet at fyll og rølping ikke vil føre til at forholdet vil utvikle seg i en positiv retning. Hvorfor gidde å innlede forhold med den type menensker?

Blir for dumt å si at jeg "stoler" på kjæresten, når han/hun er på en fylletur, når det statistisk sett betyr at vedkommende vil være utro.

Jeg skjønner ikke hva statistikk har med følelser å gjøre? Når jeg er sammen med noen så er jeg sammen med et menneske. Mennesker gjør feil, og selv om statistikken sier noe så kan man ikke gå ut i fra at dette vil bli sannhet. Utroskap er ikke greit, men man kan ikke gå rundt og forvente at det vil skje i gitte situasjoner. Hvis man tenker for mye slik så kan det gå troll i ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La oss låse oss inne sammen og være med hverandre hele tiden, se hvor lenge forholdet varer da...

Jeg stoler ubetinget og blindt på partneren, og har gjort det i 11 år. Han har aldri gitt meg grunn til å misstro han. Om noe hadde ødelagt forholdet hadde det vært at vi forbød hverandre å dra på seminarer, på venninne-/venneturer og ut på byen uten at den andre hadde vært med.

De som er utro vil være utro på ett eller annet tidspunkt uansett, det er ikke situasjonen som avgjør om man er utro eller ikke, men personen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest villrev

Kjæresten min er øst-europa nå med en kompis på "fyll og moro"-tur. Jeg må jo bare stole på han, selv om jeg vet hva som kan skje. Han drar på slike turer et par ganger i året. Men er han utro så får han bare være det, det kan ikke jeg gjøre noe med. Og jeg orker ikke å gå å engste meg for det mens han er vekk, det kommer det uansett ikke noe godt ut av, så da stoler jeg heller på han.

Endret av villrev
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og statisk sett, så er jo de fleste kvinner/menn utro når de drar ut på byen uten sine partnere, så hvorfor er det ikke lov å være skeptisk til dette?

Når dama di drar til Tyrkia/Spania på "jentetur", så er sjansen for at hun er utro mot deg minst 80%.

Blir for dumt å si at jeg "stoler" på kjæresten, når han/hun er på en fylletur, når det statistisk sett betyr at vedkommende vil være utro.

Glad i statistikk du, tydeligvis! Kunne du kanskje også vise til hvor du har funnet denne statistikken din, gjerne med link? Jeg er nemlig litt spent på hvilken statistik som faktisk viser at over halvparten av alle som er på byen uten sin partner er utro, at 80 % av jenteturer til Syden ender i utroskap og tydeligvis også over 50% som er på fylletur (et noe uspesifikt begrep) ender med å være utro.

Eller kan det hende at du blander statistikk med dine egne (svært overdrevne) antagelser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

La oss låse oss inne sammen og være med hverandre hele tiden, se hvor lenge forholdet varer da...

Ja for det er kun to alternativer, fyll og rølping eller låse seg inne. Hva med og heller leve et normalt rolig liv, hva er det med denne fyll og rløpinga så mange av dere finner tiltrekkende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Glad i statistikk du, tydeligvis! Kunne du kanskje også vise til hvor du har funnet denne statistikken din, gjerne med link? Jeg er nemlig litt spent på hvilken statistik som faktisk viser at over halvparten av alle som er på byen uten sin partner er utro, at 80 % av jenteturer til Syden ender i utroskap og tydeligvis også over 50% som er på fylletur (et noe uspesifikt begrep) ender med å være utro.

Eller kan det hende at du blander statistikk med dine egne (svært overdrevne) antagelser?

Tror man skal være temmelig naiv for å tro det motsatte. De aller fleste som drar på sydentur, gjør det for å feste og knulle rundt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg stoler 100% på min mann. Statistikk eller ikke.

Nå er han ikke den typen som drar på rølpeturer. Hadde nok ikke valgt en mann som drikker seg drita uansett, så jeg slipper jo dette.

Uansett så har jeg ikke noe imot at han drar på festivaler eller henger med venner av begge kjønn.

Om jeg ikke kan stole på han, hva slags forhold hadde man hatt da?

Jeg behandler min mann på samme måte som jeg forventer å bli behandlet av ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror man skal være temmelig naiv for å tro det motsatte. De aller fleste som drar på sydentur, gjør det for å feste og knulle rundt.

Faktisk når jeg tenker meg om, så kjenner jeg ingen som drar til syden for å feste og knulle rundt...kanskje bare meg som har merkelige venner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja for det er kun to alternativer, fyll og rølping eller låse seg inne. Hva med og heller leve et normalt rolig liv, hva er det med denne fyll og rløpinga så mange av dere finner tiltrekkende?

Fyll kombinert med rølping har aldri forekommet i dette huset, Det har ingen av oss noen gang hatt behov for. jeg forstod deg slik at det var "fristende situasjoner" du siktet til. Jenteturer til London, gutteturer til Spania, seminar med kun mannlige kollegaer (jeg), bytur med venner og å låne gjesterommet hos kvinnelige venner(han) skjer ofte.

Vi kan ikke bruke hver kveld og hver helg sammen, og foretrekker å gi hverandre frihet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

De fleste jeg kjenner som har vært utro har truffet personen på jobb.

Så egentlig bør det være rene kvinne og manne-arbeidsplasser :ironi:

Anonym poster: bb5049295e985f506aeee161d9fde98f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste jeg kjenner som har vært utro har truffet personen på jobb.

Så egentlig bør det være rene kvinne og manne-arbeidsplasser :ironi:

Anonym poster: bb5049295e985f506aeee161d9fde98f

Foreslår at vi slenger på burka og kyskhetsbelte, i tilfelle vi treffer noen på vei hjem fra jobb...

Anonym poster: f66ebafc03eec7d44fda1ffaab216ce2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magnusson

Foreslår at vi slenger på burka og kyskhetsbelte, i tilfelle vi treffer noen på vei hjem fra jobb...

Anonym poster: f66ebafc03eec7d44fda1ffaab216ce2

Tok ikke lang tid før de useriøse responsene kom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok ikke lang tid før de useriøse responsene kom.

Jeg er seriøs jeg. De jeg kjenner som jeg vet har vært utro har truffet den nye partneren på jobb. Og da ikke en drita på et helge seminar elns, men med kolleger de har et daglig samarbeid med. Slik har det vært på alle arbeidsplassene jeg har jobbet på så langt. En legger merke til litt lange blikk mellom noen på kontoret, vips så har de begge oppløst sine tidligere forhold (skilsmisse)og er på dateren.

Anonym poster: bb5049295e985f506aeee161d9fde98f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...