Gå til innhold

Ønsker meg ring på fing...


Surriball

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er samboer med en herlig mann, vi har vært sammen i to år og samboere i et. Det går strålende, og helt ærlig ønsker jeg at vi tar skrittet videre.

Om et år er vi ferdig utdannet og vi har allerede begynt med seriøs oppsparing av egenkapital til bolig, som vi ønsker å kjøpe sammen.

Hvordan får jeg mannen til å også ville gå videre? Jeg har ikke lyst til å mase på ham, og det var mitt forslag å flytte sammen og jeg som tok initiativ til å finne info om BSU og boliglån. Jeg vil at han skal ta initiativ til noe stort også, men han er alltid veldig fornøyd der han er... Ingenting skal gjøres nå, og jeg må alltid passe på å legge til "en gang i fremtiden" når jeg tenker høyt om hva jeg ønsker meg...

Hva kan jeg si/gjøre for at han skal ønske det samme som meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gå ned på et kne og fri? Er mange damer som frir i dag fremfor å gå og vente i mange år. Veldig mange mannfolk som jeg kjenner er slik du beskriver. Trives godt i nuet, hvorfor må noe forandres?

Jeg var gammeldags og ventet på at min nåværende mann skulle fri. Det tok han ni år. Mens ei venninde tok saken i egne hender og stilte spørsmålet selv. Vi er begge lykkelig gift :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skriver her også. Er ikke 2 år litt lite?

Er ganske mange som gifter seg etter kortere tid enn det. Men jeg er jo enig med deg. Selv om mange gjør det så tidlig, så er det jo fortsatt tidlig. Men ikke dømt til å bli slutt av den grunn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skriver her også. Er ikke 2 år litt lite?

det er ingen garanti uansett om de har vært sammen i 10 år.

Anonym poster: 79790895ef67177620609c8fd0e6c043

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skriver her også. Er ikke 2 år litt lite?

For lite til å forlove seg? Det vil jo være minst et år etter forlovelsen vi faktisk gifter oss... Og jeg tenker også, hvorfor vente så lenge når man vet man har det godt sammen og vil fortsette å være sammen? Når man uansett begynner å legge planer for fremtiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gå ned på et kne og fri? Er mange damer som frir i dag fremfor å gå og vente i mange år. Veldig mange mannfolk som jeg kjenner er slik du beskriver. Trives godt i nuet, hvorfor må noe forandres?

Jeg var gammeldags og ventet på at min nåværende mann skulle fri. Det tok han ni år. Mens ei venninde tok saken i egne hender og stilte spørsmålet selv. Vi er begge lykkelig gift :)

Takk for at du delte erfaringen din :) kanskje jeg kan gjøre det? Jeg har vel egentlig mest lyst til at han skal gjøre det, men jeg har ikke lyst til å vente i ni år heller.... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor gifte seg i det hele tatt?

Vist dere skal ha ett tradisjonelt er det jo mye penger som dere eller kunne spart.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest .-L-.

Du kan ikke tvinge ditt eget ønske over på et annet menneske. Enten vil han, eller så vil han ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke snakk om å tvinge mannen, da. Han har jo sagt at han vil være sammen med meg, og at han kan tenke seg å fri en gang, men det er alltid snakk om å være lenge, lenge til i tonen hans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest .-L-.

Det er jo ikke snakk om å tvinge mannen, da. Han har jo sagt at han vil være sammen med meg, og at han kan tenke seg å fri en gang, men det er alltid snakk om å være lenge, lenge til i tonen hans.

Må tingene skje nå da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Doo

For lite til å forlove seg? Det vil jo være minst et år etter forlovelsen vi faktisk gifter oss...

Vi var sammen i 2,5 år, forlovet i 2 mnd. før vi giftet oss. Mange har spurt om det hastet fordi vi ventet på et barn, men nei. Bare alt var ordnet, så var det ikke grunn til å utsette bryllupet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er flott at du ønsker å gifte deg med han og at du ønsker at han skal bli far til barna dine, men husk også på at dere ennå ikke er ferdig med utdanning ennå. Dere skal jo også begge skaffe dere jobb og få spart opp litt, så jeg ville ikke stresset ennå. Etter min mening har dere ikke vært sammen lenge nok ennå til å ta skrittet videre heller, husk at mye kan forandre seg når det gjelder prioriteringer og hva dere ønsker dersom man er ung og nettopp ferdig med første utdanning.

Anonym poster: 7dcf2d886a27c2913c53084c30dac337

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...