Gå til innhold

Hjelp med nøkkelkvalifikasjoner på CV-en.


Paien

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg holder på å oppdatere CV-en min, men synes ikke det jeg har skrevet til nå er godt nok formulert, og jeg finner liksom ikke de rette ordene så det hele høres seriøst nok ut.

Her er det jeg har skrevet til nå:

Jeg er en person som lærer fort og er målrettet i arbeidet jeg gjør. Jeg er hyggelig, medgjørlig, kreativ, punktlig og ærlig. Jeg har gode, selvlærte datakunnskaper. Jeg lærer forholdsvis fort. Jeg jobber også godt selvstendig. Jeg er ryddig og systematisk. Jeg har gode skrivekunnskaper.

Jeg syns det blir nesten litt for kortfattet, og det ble mye av "Jeg er, jeg er, jeg er". Noen tips til hvordan jeg kan omformulere dette? :)

Endret av Paien
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du skriver alt det der under nøkkelkvalifikasjoner, hva skriver du ellers i søknaden? Jeg synes det er altfor mye under et punkt som "nøkkelkvalifikasjoner". 2 setninger, tenker jeg, maks 3. Dessuten for mye oppramsing. Hold deg til maks 3 egenskaper per setning. "Jeg er a, b og c. Jeg har erfaring med/god kjennskap til d og e." Husk at det heter _nøkkel_kvalifikasjoner og at du vil framheve dine _absolutt_ beste kvalifikasjoner for akkurat denne jobben. Elevatorpitch på 5 sekunder.

Anonym poster: d43e2ba1ab2ba7c46d3b2d4c60db8a88

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skriver alt det der under nøkkelkvalifikasjoner, hva skriver du ellers i søknaden? Jeg synes det er altfor mye under et punkt som "nøkkelkvalifikasjoner". 2 setninger, tenker jeg, maks 3. Dessuten for mye oppramsing. Hold deg til maks 3 egenskaper per setning. "Jeg er a, b og c. Jeg har erfaring med/god kjennskap til d og e." Husk at det heter _nøkkel_kvalifikasjoner og at du vil framheve dine _absolutt_ beste kvalifikasjoner for akkurat denne jobben. Elevatorpitch på 5 sekunder.

Anonym poster: d43e2ba1ab2ba7c46d3b2d4c60db8a88

Takk for svar. Det er ikke så mye annet å legge til i akkurat denne CV-malen. Kun tidligere arbeidserfaring, som jeg dessverre har null av. Også er det nøkkelkvalifikasjoner. Det er ikke en CV til en spesiell jobb, mer en generell en.

Men da skal jeg prøve å korte ned litt. Takk for eksemplene. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler det blir for kort hvis jeg kutter ned. Finner ikke en bra måte å få med flere

egenskaper på uten at det høres veldig ramset opp ut som du sier.

Da ble det bare sånn:

Jeg er pålitelig, ærlig og punktlig. Jobber godt selvstendig, og er ryddig og systematisk. Jeg har i tillegg gode datakunnskaper.

Føler liksom at jeg vil ha den litt mer utfyllende siden det ikke er mye annet som står i CV-en. Bare utdanning og tidligere jobberfaring som sagt. Og i det siste utkastet ble det på en måte en litt for brå slutt med "jeg har i tillegg".

[Edit] Lurer også på hvorfor det ikke er et sted i denne malen hvor man skal skrive litt mer utfyllende. Vil jo gjerne nevne sterke og svake sider o.s.v.

Endret av Paien
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pass på å ikke gjenta deg selv, i det første utkastet skriver du nemlig om hvor fort du lærer to ganger. I tillegg sier du mot deg selv ved å først si at du lærer fort, deretter forholdsvis fort. Slike ting bør du også luke vekk :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pass på å ikke gjenta deg selv, i det første utkastet skriver du nemlig om hvor fort du lærer to ganger. I tillegg sier du mot deg selv ved å først si at du lærer fort, deretter forholdsvis fort. Slike ting bør du også luke vekk :-)

Ja, det var bare en småfeil i grunn. Holdt på å jobbe med å oppdatere den og postet den her i en fei uten å se igjennom den grundig nok. :) Men takk for at du pekte det ut, jeg la faktisk ikke merke til det før nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...