Gå til innhold

Så mye utroskap og tull!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Blir så satt ut av å lese om all utroskapen det skrives om her!

Jeg har veldig lyst til å anta at det er fordi de som har det bra i forholdene sine ikke føler for å poste. Kan dere ikke fortelle om de sunne og hyggelige forholdene deres? :) Som en liten motvekt. Gi meg tro på at et forhold kan være en fin ting og at noen faktisk er til å stole på, Kvinneguiden? :romeo:

Anonym poster: a454bb803686a130aa4456534158181a

Anonym poster: a454bb803686a130aa4456534158181a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Et par fra gamle bygda ble 'sammen' i barnehagealder og har nå, 23 år senere, tatt turen over Atlanteren for å inngå ekteskap på Hawaii og flytte sammen i New York. For oss utenforstående har deres forhold sett tilnærmet perfekt ut på alle sett. Ikke er de alltid enige, men aldri har man sett eller hørt dem krangle seg til tårer og bitterhet heller. Godt for dem!

En mannlig bekjent av meg var i et ganske stabilt forhold, hvor han var klar over at den hyggelige kjæresten hadde en nokså sjalu og hevnlystig (eks)bestevenninne som ønsket å se sin gamle venninne brytes ned. Mannen(min bekjent) var nå ei gang på fest uten kjæresten, hvor tilfeldigvis denne (eks)vennen hennes dukker opp, klenger seg på ham og prøver å sjekke ham opp med 'kjæresten din trenger ikke vite om dette' gjennom hele kvelden. Han gikk tilslutt med på å bli med jenta hjem etter festen, men kun på betingelse at han valgte sted, noe hun gikk med på. Så tar han nå jenta med seg til ei leilighet, åpner døren, og der står ingen andre enn hans egen kjæreste og ønsket han velkommen hjem. Hele situasjonen var planlagt fra hans side, og han tenkte at ettersom eks(vennina) prøvde seg på han for å såre hans kjæreste, skulle han mest mulig originalt fortelle henne at det var ikke sjans at han bedro sin kjære. At jenta løp ydmyket og furten hjem gjorde bare hendelsen mer minneverdig, for hun lærte forhåpentligvis at ikke alle mennesker svikter den riktige moral, noe ei hun heller bør noengang prøve å gjøre igjen.

Etter slike hendelser får jeg trua på at kjærlighet ikke bare er oppspinn, og ikke minst som du nevner TS, at utroskap er en konstruert situasjon som er fult mulig å unngå om man virkelig vil. På slike forum er det naturlig å legge frem sine problemer i håp om å få hjelp til å finne løsning eller synspunkter, men det betyr sannelig ikke at den virkelige verden er kjørt helt i grøfta for det om, heldigvis.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Det er viktig å huske på at de som starter tråder her inne, gjerne har et problem de vil ha hjelp/råd i forhold til. De som har et godt forhold har ikke behov for det.

En ser jo at sånne "klissetråder" som dukker opp i blant, gjerne får få svar og dør fort ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kollega av meg skal i høst gifte seg med sin kjære gjennom 8 år. Han sier de aldri har kranglet, ikke fokuserer på detaljer men på helheten, og hver dag prøver å gjøre dagen til den andre litt bedre enn den ellers ville vært. Uansett om de måtte føle for det eller ei.

De møttes for første gang i barnehagen, og har støttet hverandre hele veien til henholdsvis master og doktorgrad. De har jobbet for å finne felles interesser på fritiden, tålmodig avventet dårlige perioder i livet, og med tiden fått til en harmoni som er få forunt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldrene mine er mitt forbilde! :hjerte:

Etter over 25 år sammen fungerer de fortsatt kjempebra! Jeg tror det er fordi begge er veldig familieorienterte personer, og derfor oftere tenker "vi" enn "jeg" når de prioriterer. Pappa har jobbet shift siden starten av forholdet, og det er fortsatt 17. mai-stemning med avskjærte blomster og deilig middag når han kommer hjem. De er fra samme bygd og har kjent hverandre hele livet, selv om de ikke ble sammen før de var i 20-årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mamma og pappa har vært gift i 37 år og er like lykkelige fortsatt. Jeg er inspirert av de :) ser frem til deres 40 års bryllupsdag, da skal jeg og bruttern spandere tur til Roma på dem:) Der de var på bryllupsreise!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig TS! Jeg skrev nylig en tråd om at jeg mista troen på menneskeheten av å lese her inne, det er jo bare dritt og lort. Vær så snill noen, skriv om noe FIIIINT :gjeiper:

Anonym poster: 971277fcdb5ad0f9ef5b1d0263750761

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trollmor

Jeg har vært sammen med mannen min siden jeg var 17, nå snart 20 år senere og tre barn er jeg veldig fornøyd med valget mitt :-)

Vi har selvfølgelig våre bølgedaler, men kommer alltid opp på en ny topp. Vi gjør hverandre god og nyter tid sammen både med og uten barn.

Jeg anser meg selv som heldig og synes det er godt å ha en som jeg har opplevd så mye sammen med <3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg møtte kjæresten min på nettet i 2010. Vi ble forelsket i hverandre og møttes i virkeligheta. Ble et par fra første sekund og har siden da holdt sammen. Jeg flytter til landet hans om 2 dager etter 1 og halvt år i avstandsforhold, og da er det endelig slutt på avstanden! :):rodmer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig med deg. Er faktisk redd for å lese de trådene i frykt for å miste helt troen på kjærlighet. Det finnes jo mange koselige tråder her også, men de blir greit overkjørt av alle "Samboer var utro"-trådene :sukk:

Anonym poster: 058298fa3f7ab4bbe565c99a2c7ae07e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valiumsjunkie

Jeg er enig. Er ikke noe så kjedelig som utroskap. Jeg så Hestehviskeren her om dagen, til og med i den filmen var konen utro mot mannen sin! Ødela hele filmen. Argh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært sammen med med min kjære siden vi var 15 år, er i dag 25. Vi har nylig kjøpt oss hus, og venter et lite knøtt i slutten av året/begynnelsen på neste :):rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest villrev

Jeg liker heller ikke alle utroskaps-trådene.. Synes det er utrolig at det skjer så ofte. Forholdet mitt er ikke noen solskinnshistorie (fordi jeg ikke klarer stole helt på han og ikke meg selv heller faktisk). Men i hvertfall så har foreldrene mine vært sammen i 27-28 år, uten å ha vært gift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Starlit

Blir så satt ut av å lese om all utroskapen det skrives om her!

Jeg har veldig lyst til å anta at det er fordi de som har det bra i forholdene sine ikke føler for å poste. Kan dere ikke fortelle om de sunne og hyggelige forholdene deres? :) Som en liten motvekt. Gi meg tro på at et forhold kan være en fin ting og at noen faktisk er til å stole på, Kvinneguiden? :romeo:

Anonym poster: a454bb803686a130aa4456534158181a

Anonym poster: a454bb803686a130aa4456534158181a

Kom gjerne å besøk dagboken min på KG :) Den er myntet på den positive siden av livet ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...