Gå til innhold

Han er SVÆRT aggressiv, og jeg er ganske irritabel og lei..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ok , starter med min kjæreste:

Han er svært aggressiv .

En god dag/periode:

Er virkelig en god dag/periode! Han er veldig omtenksom, reflektert og hyggelig å være rundt. Men er fortsatt en aggressiv mann, men ser ut til å ta ting finere som igjen ikke har grunn til å gjøre meg frustrert/lei meg.

Dårlig dag/periode:

Svært aggresiv. Alt er verdens undergang! Jeg kan holde på lenge med å ikke å terge han på noe vis, godtar at han er irritabel (det er greit å være irritabel til tider) men det kommer uansett til å sprekke for han til slutt. Da går det i å slå hull i dører, kaste ting, går og kommer når det passer han, vil ikke lytte i det hele tatt og kan oppføre seg truende mot andre. Jeg kan se at han har det veldig vanskelig i disse tidene, ser ut som han føler seg veldig rastløs, deprimert og taus om problemene sine. Han nekter å åpne seg før han har kommet i sin gode periode hvor han endelig ser seg selv litt utenfra igjen. Da er det ofte hverdagslige problemer som sier tærer på han, og han får det bare ut i aggresjon. Da har plutselig alt blitt fint igjen, og vi glemmer hele saken og skylder på problemene (som alltid kommer til å oppstå - det handler om hvordan man takler dem). Han har et helt sinnsykt eksplosivt sinne, hele han er som en tikkende bombe!

Over til meg:

God dag/periode:

Jeg er nok ganske krevende person, er fylt med massevis av følelser han må forholde seg til, er pratesyk og søker mye bereftelse. Vil ellers si vi har det veldig fint sammen når vi er på våres beste. Jeg har også psykiske problemer han forholder seg til og alltid hjelper meg med og forstår. Vi utfyller hverandre og koser oss sammen.

Dårlig dag/periode:

Jeg er aggresiv jeg óg, ganske mye også, men langt fra hans nivå. Jeg kaster ikke ting og opptrer heller ikke truende mot noen. Men jeg kan oppføre meg ganske mye i denne duren: " Åhh.. Slutt. Jeg er i dårlig humør!!! Arrhhgg.. Slutt å plag meg. Ok , sorry.. Er bare i helt sinnsykt jævla dårlig humør - kan du la meg være i fred?????????? ". Det faktumet at han er mer aggresiv enn meg hjelper mye her , det gjør slik at jeg ikke tråkker over grensen. Men dette ender dessverre med at HAN tråkker langt over grensen når han er irritabel. Og JEG har ikke tålmodigheten til å forklare han at å skrike, slamre dører ikke er OK hele tiden, dette kan nesten ende med slagsmål og jeg blir skremt av han til slutt, selv om han aldri har slått meg / eller kommer til å gjøre det. Han løper derfor å ødelegger alt annet i hus og stikker av.

Jeg vil påstå at vi har det sånn at vi føler at halvparten av dagene er gode og halvparten av dagene er ikke fult så gode. Hvis vi har dårlige dager samtidig, er det alltid jeg som må takle han - noe som er helt sinnsykt vanskelig i mitt sinne :kjefte:

* Hva kan man gjøre med denne aggresjonen hans? Hva kan HAN gjøre? Det hjelper ikke å prate om dette, det blir bare samme gamle regla igjen! Han har vært sånn siden han var bitteliten, har hatt masse problemer gjennom skolegang, familie og andre mennesker pga. Aggresjonen hans. Han var litt stille og "rar" som liten, og har alltid vært aggresiv. Kan han ha en type personlighetsforstyrrelse? Noen som vet om metoder som kan hjelpe han?

..Vi har en tendens til å glemme alt når det er fint, men dette går jo ikke i lengden hvis jeg skal ha barn med han én dag! Selv om vi har det fantastisk fint på alle slags mulig andre måter :yvonne: Vi har vært sammen i flere år og forholdet er som en stor berg- og dalbane, noe jeg kan godta til en viss grad. Et liv med meg kommer uansett til å være en berg- og dalbane, også med han. Vi har sterke personligheter begge to, og jeg kan ikke tenke meg noen andre enn han.. Men ødelagt hus? At han plutselig kan sprekke, i de verste hendelser utenfor husets fire vegger? Det går selvfølgelig ikke ann... Vi har forresten veldig god kommunikasjon, men jeg tror han trenger mer enn det for å roe seg ned. Uansett hvor mye han angrer , forstår etc.. Dette har alltid vært et utrolig stort problem for han. I tillegg til alt dette har begge et stort ego vi må forholde oss til.

Mvh

Trådstarter :)

Anonym poster: e3dc38815aa7a8bb9384da002516cf60

Anonym poster: e3dc38815aa7a8bb9384da002516cf60

Anonym poster: e3dc38815aa7a8bb9384da002516cf60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han burde gå til lege og få en utredning på dette. Finne ut hvorfor det er sånn, for å klare å takle ting bedre. Lære seg regler for å hanskes med egen aggressivitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han burde gå til lege og få en utredning på dette. Finne ut hvorfor det er sånn, for å klare å takle ting bedre. Lære seg regler for å hanskes med egen aggressivitet.

Oj, det var et kort svar til mitt lange innlegg. :fnise: Men et fornuftig svar. Du har nok rett, det er nok det eneste som kan hjelpe.. Håper han holder ut der da, og ikke bare slutter når han blir aggresiv igjen! Men jeg tror han er åpen for dette, faktisk.. Det er ikke så lett for han heller - å ha det sånn. Jeg burde kanskje bli med han for å lære meg å hjelpe han gjennom det, siden jeg har en tendens til å provosere når jeg blir irritert selv. :filer::kjefte:

Noen flere innspill? Evt. Noen med erfaring med slike mennesker?

Mvh

Ts

Anonym poster: e3dc38815aa7a8bb9384da002516cf60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dump han. Ikke bruk krefter på noe som ikke kan endres. Hva med å finne seg en mann som kan te seg overfor ei dame? Jeg har vært med en slik brøleape og vet at de kan ikke endres. Så er det opp til deg om du vil spille dine krefter. Idag har jeg funnet en mann som vet hvordan han behandler sin dame. Det kan du også men først må du bryte tvert med ondskapen du sliter med i dag. Finn en mann som får fram det beste i deg. DET er himmelsk kan jeg love deg. Har aldri sett meg tilbake et nanosekund engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som nevnt i innlegg over, skjønner ikke jeg heller hvorfor du er i forhold med en slik mann, det høres vanvittig slitsomt ut. Er dette virkelig en mann du ønsker som far til dine barn? Synes ingen bør akseptere en slik oppførsel fra et voksent menneske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til de to svarene over:

Dette har jeg også sett som løsningen flere ganger, ja. Men vi utfyller hverandre helt utrolig på alle andre måter. Vi har like verdier og meninger om livet, vi har god kommunikasjon og jeg er jo virkelig glad i han og forelsket i han :sjenert:

Jeg har opplevd at det å være med en rolig mann ikke fungerer for meg heller, det er tvert i mot greit for meg å ha en aggressiv mann. Men, ja, dette er langt fra hva jeg kan akseptere.

Det er slitsomt, jeg bare veier for og imot og finner ikke frem.. Men jeg vil like vel at han skal dra til legen, noen må da ha kunnet forandret seg fra negativ til positiv? :lete:

Mvh

TS

Anonym poster: e3dc38815aa7a8bb9384da002516cf60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan velge å slite deg ut på dette eller å jobbe med deg selv og gå videre uten ham. Ingen MÅ ha en aggresiv mann uten at de sliter med noe selv. Finn ut hva det er og kost på deg selv en coach som kan få deg til å fly. Å bli er å stagnere. Du kan fly uten ham. Når du blir gla i deg selv nok vil de gode mennene se deg og tiltrekkes deg. Men du må ikke ha en mann for å puste du må lære deg å bli gla i deg selv så får du ro og mak med å ha det godt med deg selv mens du i ro og mak ser etter det du fortjener. Det er å våge å leve det livet du fortjener. Vær god mot deg selv, tren,lev sunt,vær ilag med oppbyggende venner. Så vil hjertet ditt smile . Lev livet helt istedet for stykkevis og delt. Våg å finne gleden i deg. Uten ham. Hilsen en som har vært der. : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan velge å slite deg ut på dette eller å jobbe med deg selv og gå videre uten ham. Ingen MÅ ha en aggresiv mann uten at de sliter med noe selv. Finn ut hva det er og kost på deg selv en coach som kan få deg til å fly. Å bli er å stagnere. Du kan fly uten ham. Når du blir gla i deg selv nok vil de gode mennene se deg og tiltrekkes deg. Men du må ikke ha en mann for å puste du må lære deg å bli gla i deg selv så får du ro og mak med å ha det godt med deg selv mens du i ro og mak ser etter det du fortjener. Det er å våge å leve det livet du fortjener. Vær god mot deg selv, tren,lev sunt,vær ilag med oppbyggende venner. Så vil hjertet ditt smile . Lev livet helt istedet for stykkevis og delt. Våg å finne gleden i deg. Uten ham. Hilsen en som har vært der. : )

Jeg sliter jo egentlig med at jeg er ganske krevende og irritabel selv! Jeg klarer å glemme dette og roe dette ned et par hakk når jeg er med en mann som også tar mye plass! Jeg har flere gode menn som vil være med meg. Typisk den mannen alle kvinner vil ha som far til sine barn. Men hva mer? Jeg er jo ikke tiltrukket til dem. Dette kan jeg ikke noe for. Gnisten forsvinner med en gang.

Men du har mye rett i det du skriver:) Skal tenke på innlegget ditt.

Mvh

Ts

Anonym poster: e3dc38815aa7a8bb9384da002516cf60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen andre erfaringer?

Mvh

Ts

Anonym poster: e3dc38815aa7a8bb9384da002516cf60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De ultimate rasshøl er de som drar damer... Hva skal du med denne fyren egnetlig?

Han er ikke et rasshøl. Han har et bra kvinnesyn, er ikke utro eller lyver. Men at han oppfører seg dårlig er det ingen tvil om. Aggressitivitet kan lett oppfattes som rasshøl osv, men det kommer ann på vedkommende. Noen ganger kan det ligge mer bak sinne. Han har det tydlig vanskelig med seg selv og vil helst være helt i fred i sine aggressive perioder, klarer ikke å snakke med noen før det sprekker osv. Jeg tror det føles som et kaos inne i hodet hans.

Men ja, finnes jo grenser for hvor lenge jeg skal forstå hans problemer. Han må kunne endre seg selv.

Hva jeg skal med en mann jeg elsker? Tja.. Det samme som det de andre skal med den de elsker, tenker jeg?

Det er forresten massevis av jenter som elsker rolige menn, alle mine venninner foretrekker dette.

Mvh

Ts

Anonym poster: e3dc38815aa7a8bb9384da002516cf60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange ganger har en ikke hørt tilsvarende forklaringer og unnskyldninger fra kvinner til de en dag ligger slått helseløse av mannen de angivelig elsker...

Fyren finnes ikke frisk og det er et tidsspørsmål før hullet i veggen blir knekte ribbein på deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg handler det ikke om hvor mange "bedre" det er der ute.

Det er ganske enkelt. Jeg forelsket meg i han, elsker han høyt, vil dele livet mitt med han - men ja, har et stort problem. Jeg binder meg ikke med han enda, som å få barn osv, derfor tørr jeg å prøve litt til! Fordi når vi har det fint, har vi det veldig fint :rodmer:

Men jeg har det selvfølgelig i bakhodet at det er veldig vanskelig å forandre personligheten til noen.

Venter vel på noen solskinnshistorier... :sukk:

Mvh

Ts

Anonym poster: e3dc38815aa7a8bb9384da002516cf60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres ut som min samboer. Han fikk nylig diagnosen ad/hd.

Anonym poster: 611c94558bbe70a438ee239daa77f581

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som min samboer. Han fikk nylig diagnosen ad/hd.

Anonym poster: 611c94558bbe70a438ee239daa77f581

Overveldene dommedagsfølelse for bagateller(kan finne på å miste fatningen over noe så simpelt som en purring på en ubetalt regning), sterkt sinne eller plutselig temperament, uro, depresjon, plutselige humørsvingninger, rastløshet, mye grubling. Konsentrasjonsvansker, blir lett forstyrret eller distrahert. Avbryter andre som snakker ofte.

Slik er samboeren min. Han ble utredet for AD/HD da han var liten på 80tallet. Men de fant ikke noe. Han fikk endelig diagnosen idag i voksen alder.

Anonym poster: 611c94558bbe70a438ee239daa77f581

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange ganger har en ikke hørt tilsvarende forklaringer og unnskyldninger fra kvinner til de en dag ligger slått helseløse av mannen de angivelig elsker...

Fyren finnes ikke frisk og det er et tidsspørsmål før hullet i veggen blir knekte ribbein på deg.

Finnes mange slike historier, ja. Dessverre. Jeg er ganske sikker på at han ikke kommer til å skade meg, og dette handler hvert fall ikke om at jeg er en "hore som ikke har vasket huset bra nok". Han har like mye sinne mot meg som alle andre, selv om det er jeg som må forholde meg til det.

Dersom han er syk; er det ikke medisiner, diagnoser eller noe som kan hjelpe?(vet jo forsåvidt at det er legen som kan gi korrekt svar på dette)

Mvh

Ts

Anonym poster: e3dc38815aa7a8bb9384da002516cf60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest babyfirefly91

høres ut som slik samboeren min var.. er "litt enda" han er på utredning for ADD/ADHD. tror typen din trenger å få en utredning på dette for å se om han kan ha det. hvis han har en av disse diagnosene så er det gullvert å få medisiner/hjelp mot dette, det kan jeg låve deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svarene over ang. AD/HD.

Har han blitt bedre etter dette? Går han på medisiner? Hva er det diagnosen heter litt mer detaljert? Link?

Skal ta han med til legen, for jeg tror ikke at han bare er en aggressiv mann..

Mvh

Ts

Anonym poster: e3dc38815aa7a8bb9384da002516cf60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om du skriver at du demper din aggresjon fordi HAN er enda verre, er det godt mulig dere er med på å trekke hverandre opp. Du skriver at du trenger mye bekreftelse, og at han ikke lytter når han er i dårlig humør. Kanskje han oppfatter det du sier der og da som mas, kjefting, noe som trigger "forsvarsreaksjoner". Du kunne kanskje prøve å la ham være helt i fred når han er irritabel - og vurdere om det er verdt det... Det er selvsagt over streken å kaste ting, slå i stykker dører osv, og det er fullt ut hans ansvar å lære å beherske seg, men det kan hende han er mer urolig, sint og utrygg i et forhold hvor du også er krevende og kanskje ikke gir ham ro og trygghet. Kanskje ingen av dere kan gi dette til hverandre, og heller burde jobbe med ting hver for dere... eller kanskje dere får fram bedre sider, og ikke de aller verste, sammen med en annen type partner.

Anonym poster: 925972246eb45223e9b8a686ae3ebc9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger til noen flere kjennetegn han har:

- Sinnet hans kommer alltid som en bombe, og kan roe seg ned på 2 sekunder. Enten er det å slå hull i hele døren og skrike hensynsløst, eller så er det å ikke si et ord og gå rolig.

- Han er veldig rastløs, føler at verden har gått under og føler for å skrike når han føler at han ikke har fått nok ut av dagen.

- Vet ikke hva klokke er. Greier ikke å holde avtaler/komme hjem når han skal.

- Løper hèr og dèr , er alltid på farten. Skal alltid bare gjøre noe viktig.

- Veldig dårlig på å håndtere penger.

Dette var noen av tingende.

Anonym poster: e3dc38815aa7a8bb9384da002516cf60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...