Gå til innhold

Å sørge over en hund som skal dø snart...


Leo

Anbefalte innlegg

:klem: Noe så trist... men hunden har ihvertfall noen som er glad iden og den har hatt 7 gode år... tenk på det på onsdag. :wink:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun tilhører egntlig foreldrene mine, men det var jeg som kjøpte og hentet henne i sin tid. (Hun er også en dachs). Har vært like mye sammen med henne som min egen hund, så jeg er selvfølgelig like glad i henne som i ham.

Har vært hos henne fra i går til i dag (Hun sov i sengen min i natt), og det er vondt å se henne. Hun har ikke vondt nå, og virker noenlunde som vanlig, men hun er selvfølgelig slapp. Det eneste håpet er at dyrlegen har sett feil p.g.a. alt vannet (Lunger og hjerte blir utydelig på bilder når lungene er fulle av vann), men det er vel for mye å håpe på at det går bra. Lungene fylles jo ikke av vann uten at det er noe alvorlig på ferde, og det er da altså høyst sannsynlig kreft. Har time hos dyrlegen igjen på tirsdag og regner med at bildene da bare bekrefter det vi allerede vet.

Har det litt bedre nå når jeg ser at hun ikke har det vondt, men det er ufattelig trist!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at lungene blir fylt med vann, er et tydelig tegn på at hjertet er svakt og trenger ikke å være kreft, men et svakt hjerte er en alvorlig lidelse det også. Men som nevnt tidligere, hun har det nok trygt og godt, med mennesker rundt seg som er glad i henne!

Har selv hund så jeg forstår deg så godt... det er ulempen med å ha hund, den dagen kommer da livet tar slutt, og jeg gruer meg forferdelig til det. Du har min fulle sympati... :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, heldigvis ikke Voffe, Pjusk, men hunden til moren og faren min. (Jeg er jo like glad i henne da!).

Jeg kan imidlertid komme med en gla'melding; Vi bestemte oss for å sjekke med en dyrlege til før vi tok det stor skrittet og han kom til en heeelt annen konklusjon! (Han første var 100% sikker på lungekreft fordi hjertet slo som det skulle uten noe bilyder av noe slag). Den siste har, etter røntgen og EKG, funnet ut at hun sannsynligvis har hatt en slags betennelse i hjertet. Hun får nå behandling for dette og det kan visst gå bra leeenge før det evt. oppstår ytterligere komplikasjoner. VI SER DET HELE AN OG HÅPER SELVFØLGELIG AT DEN SISTE DYRLEGEN HAR RETT!

:-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:o du, dette har jeg hørt om før. Det er virkelig stor forskjell fra dyrelege til dyrelege. Håper han siste har mer innsikt og kunnskap om dette. Lykke til :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, care, vet bl.a. om en som konsekvent har "hjertefeil" som diagnose, uansett hva som feiler hunden. (Har sluttet å bruke den dyrlegen da...).

Og Ragnhild; Vi er også glade!!!

:hoppe::hoppe::hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt å høre Leo :-) Ble virkelig glad på dine vegne, har tenkt masse på deg etter at jeg leste første innlegget ditt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s
Hentet henne da hun var åtte uker gammel... Det søteste, mest kjærlige lille vesenet du kunne forestille deg... Da veide hun ca. 500 gr... Har fått beskjed om at hun har langt fremskreden lungekreft... (Visste faktisk ikke at de kunne få det...). Ikke så mange valgmuligheter nå.... Det mest humane er å la henne få en sprøyte.... Fort!!!!

Faen, faen, faen...

Så utrolig trist, Leo. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig trist' date=' Leo. :([/quote']

Ja, det er forferdelig trist når det skjer, men denne gangen fikk vi altså en utsettelse!!! HURRA!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 1 måned senere...

Jeg har vært sammen med henne noen dager nå og; Hun får medisiner, men det eneste hun vil nå er å ligge rolig. Hun vil ikke ha mat, bortsett fra biff stekt på "hennes" måte og leverpostei. Hun orker ikke en gang interessere seg for rådyr (Det er skutt over 30 rådyr "for" henne). og da tror jeg tiden uansett er inne... Det har gått for langt til at hun kan skytes i skogen... Hun er for syk... Hun kan kanskje fortsette å leve, men til hvilken pris? Jeg orker ikke å se at hun har det vondt!!!

Jeg vil gjerne ta den siste turen til dyrlegen men henne selv, men desverre vet jeg ikke om det går. Blir borte i tre uker og det er ikke sikkert at det går så lenge. (Jeg vil jo ikke, men da vet jeg at hun hadde følt seg trygg og elsket til siste slutt...).

Har hatt en diskusjon med moder'n om hunder skal gravlegges eller ikke. Det er ikke gjort med noen av våre og jeg er vel ikke noen "fan" av sermonier, kister og gravlys, men synes heller ikke at det er riktig at de skal "destrueres". Hvis/når det blir min oppgave, blir hun (Hunden altså) lagt i en pappeske og, rett og slett. gravd ned "six feet under"

Jeg orker egentlig ikke dette, men slile ting må man forholde seg til når man velger å ta ansvaret for dyr...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det følger mye med når en velger seg firbente venner, heldigvis er det mange flere positive enn negative opplevelser, og de tunge stundene er få. Desverre er det ikke noe enklere av den grunn, men du er en god og fornuftig hundeeier, som tenker på det beste for hunden din, og det er godt å se. Vil bare gi den en :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får vondt i magen av å lese denne tråden, jeg vet at sorg etter et elsket dyr er vondt, ufattelig vond. Føler meg deg Leo. Føler forøvrig at hunden din aldri kunne ha hatt en bedre eier en deg. Du steller godt med den. :trøste:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Leo.

Har ikke lest tråden din før nå idag, men jeg må si dette var veldig trist!

Det er aldri lett å miste noen som står deg nær.

Familien min hadde en Golden Retriver da jeg var liten. Den ble 13 år gammel, og hadde da fremskreden kreft. Min bestefar var veldig knyttet til denne hunden, og valgte da å selv skyte hunden i naturlige og trygge omgivelser, snarere enn å gjøre det hos en dyrlege. Han lå og klappet og snakket med den lenge før han gjorde det slutt. Han var veldig lei seg, og var helt borte i fleredager etterpå.

Hører du sier at det har gått så langt nå at det ikke går å få gjort det med den skytteren du hadde valgt. Det er trist hvis det var dette dere helst hadde lyst til, men heldigvis er veterinærer veldig flinke og erfarne med dette, og mange er veldig omsorgsfulle også. Du får helt sikkert være med så det ikke blir så uvant og skummelt for hunden din.

Håper det går bra med deg. Og lykke til til både deg og hunden din.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for all støtte! @£$€ for et oppdrag! Ser jo hvor vondt hun har det! Ser ut til at jeg lander i København 2. påskedag og må rett hjem og ta hånd om det der... :sur:

Har imidlertid vært "trassig" og hun graves nok ned ja.... Respekt, respekt, respekt!!! Nå skriver jeg det; Helvete, faen!!! Må hun dø nå???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...