Gå til innhold

Å sørge over en hund som skal dø snart...


Leo

Anbefalte innlegg

Hentet henne da hun var åtte uker gammel... Det søteste, mest kjærlige lille vesenet du kunne forestille deg... Da veide hun ca. 500 gr... Har fått beskjed om at hun har langt fremskreden lungekreft... (Visste faktisk ikke at de kunne få det...). Ikke så mange valgmuligheter nå.... Det mest humane er å la henne få en sprøyte.... Fort!!!!

Faen, faen, faen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke så mange steder å gå nå... Beste vi kan gjøre er å gi henne medisiner som minsker vannmengden i lungene og gjør det lettere å puste... Nå får hun heldigvis puste ordentlig, men det er jo ingen vei tilbake... Har hatt mange hunder, men det er like grusomt hver gang! Hun er jo bare sju år gammel! Hun skal avlives til uken, nærmere bestemt på onsdag! Vil ikke at hun skal dø, men orker ikke å se at hun har det vondt!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hører deg, Leo!

Ikke vent så mye lenger.

Hilsen en som har vært der dere er nå. Vår kjæledegge var også bare sju år. Jeg skal aldri ha hund igjen.

:trøste:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

...det kommer nok en ny..., men jeg orker ikke å se henne ha det vondt... Vi forsøker i hvert fall å gjøre det så lett som mulig! Det beste hun vet er å jakte rådyr, så vi vurderer å slippe henne og få (En meget dyktig skytter!) til å skyte henne "i los"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Urulig fælt å måtte ta livet av noen du er glad i! Men du gjør det jo for at det er det beste for den!! Ikke at det er så mye trøst, men man må vel bare tenke sånn! Dere får prøve og kose dere den tiden dere har igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er kanskje vel så lett å skyte bestemoren sin! Nå får hun selvfølgelig alt godt å spise som er å oppdrive! Noen vil vel kansje si at det er brutalt å skyte en hund, men jeg har sett både sprøyter og kuler (Skarpskytter m/rifle, på kort hold!) og tror egentlig at sistnevnte er å foretrekke... Det grusomme er å kjøre henne dit...(Men det er viktig at det er en situasjon hun er vant til). Hun tror jo at dette er morsomt... Det som ikke er morsomt er å plukke opp det døde dyret, legge det i sekk og grave det ned!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fryktelig trist, Leo!

Syntes det høres ut som en god tanke å la hunden dø i naturlige, lykkelige omgivelser.

klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler virkelig med deg, Leo! Det er aldri moro når et kjæledyr, et familiemedlem må dra fra oss, men det er viktig å tenke på hva som er best for hunden. Synes virkelig dere gjør det.

Og ideen med å la henne dra videre i sine naturlige omgivelser høres helt greit ut. Tror de vet hva som skal skje om de havner på dyrlegekontoret.

Sende masse gode tanker til dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:( dette er frytelig trist. Jeg ser du har tenkt mye rundt dette med hvordan hunden skal dø. JEg ville ikke klart å se mitt dyr lide ei eller skyte det-god forbidd...men du, jeg har en dyrelege som kommer hjem til meg..(bor i oslo området)- kanskje det er en mulighet?

Uansett, jeg gruer meg frytelig da det er min tur å sorge...det er helt for jævli :trøste:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg Leo.

Jeg forstår så altfor godt hvordan du har det nå. Vi gjenta i det uendelige at du gjør det riktige og det beste for hunden din, og det er jeg overbevist om at du gjør. Men det er likevel så ufattelig trist å ta livet av sin beste venn.

Jeg ser du tenker over hvordan det skal gjøres. Det er tøft uansett, og jeg støtter deg i det valget du ser ut til å gjøre. Hunden din vil dø lykkelig, i sitt naturlige element.

:trøste:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

care, vi har vurdert dyrlege som kommer hjem, men jeg/vi orker ikke å se at hun blir så glad for at det kommer noen... Har lyst til å la henne dø som hun har levd! I skogen, på spor! Jeg/vi har selvfølgelig valgt skytter med omhu!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare vise deg min medfølelse :klem: Vet veldig godt hvordan du har det. Synes det var en fin måte å la henne dø i fri utfoldelse. Jeg vet hvilke hund du har og jeg vet også at du har en hund som elsker å kunne være fri. Men det er tøft å miste en som man er blitt så utrolig glad i. Og det er tøft å måtte ta en avgjørelse som dette. Føler virkelig med deg :trøste:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...