Gå til innhold

Skal jeg si noe?


Wednesday

Anbefalte innlegg

Gjest Violetta

Jeg synes bare at det er synd dersom et vennskap tar slutt på grunn av hva man mener her inne. Det er lett å være bombastisk når man er anonym og det ikke går ut over en selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes bare at det er synd dersom et vennskap tar slutt på grunn av hva man mener her inne. Det er lett å være bombastisk når man er anonym og det ikke går ut over en selv.

Jeg synes også det er veldig synd. Dette er en vanskelig situasjon... Vi har som sagt vært venninner i mange år..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes bare at det er synd dersom et vennskap tar slutt på grunn av hva man mener her inne. Det er lett å være bombastisk når man er anonym og det ikke går ut over en selv.

For min del er det hennes reaksjon som gjør at jeg mener at TS kanskje har det like greit uten henne. Hadde hun svart noe som:

"Nå ble jeg skikkelig lei meg. Ante ikke at slikt kostet så mye penger og jeg gjorde det virkelig ikke med vilje. Har helt ærlig ikke råd til å betale for skaden, kan vi komme frem til en løsning på dette?"

Hadde det vært noe helt annet. Venninnen til TS viser jo ingen anger på at hun har skadet bilen til Ts, heller ikke har hun bedt om unnskyldning. Hun oppfører seg skikkelig usympatisk.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Violetta

For min del er det hennes reaksjon som gjør at jeg mener at TS kanskje har det like greit uten henne. Hadde hun svart noe som:

"Nå ble jeg skikkelig lei meg. Ante ikke at slikt kostet så mye penger og jeg gjorde det virkelig ikke med vilje. Har helt ærlig ikke råd til å betale for skaden, kan vi komme frem til en løsning på dette?"

Hadde det vært noe helt annet. Venninnen til TS viser jo ingen anger på at hun har skadet bilen til Ts, heller ikke har hun bedt om unnskyldning. Hun oppfører seg skikkelig usympatisk.

Det er lett for å si noe ubetenksom om man blir overrasket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lett for å si noe ubetenksom om man blir overrasket.

Hva når hun ikke sa unnskyld da hun påførte skadene? Og hun har sendt to meldinger etter at Ts sendte meldingen om hvor mye skadene kostet. Jeg synes dette var en utrolig dårlig reaksjon av venninnen. Og det å sende Ts en melding; "mener DU at JEG skal betale for skader på DIN bil?" var ikke akkurat taktfullt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Violetta

Hva når hun ikke sa unnskyld da hun påførte skadene? Og hun har sendt to meldinger etter at Ts sendte meldingen om hvor mye skadene kostet. Jeg synes dette var en utrolig dårlig reaksjon av venninnen. Og det å sende Ts en melding; "mener DU at JEG skal betale for skader på DIN bil?" var ikke akkurat taktfullt.

Jeg ante ikke selv hvor mye slikt kostet før jeg fikk bil selv. Jeg er enig i at det ikke var verdens beste svar, men jeg synes at et godt vennskap er mer verdt enn det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ante ikke selv hvor mye slikt kostet før jeg fikk bil selv. Jeg er enig i at det ikke var verdens beste svar, men jeg synes at et godt vennskap er mer verdt enn det.

Tydeligvis var jo ikke dette vennskapet så godt da. Gode venninner oppfører seg ikke slik. Hun gikk jo rett i angrep på Ts. Det er noe med det at man ikke skal la seg selv tråkke på heller. Ts forteller jo om andre episoder der venninnen mener Ts skal betale mer og blir snurt når hun må betale litt for bensin o.l.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Violetta

Tydeligvis var jo ikke dette vennskapet så godt da. Gode venninner oppfører seg ikke slik. Hun gikk jo rett i angrep på Ts. Det er noe med det at man ikke skal la seg selv tråkke på heller. Ts forteller jo om andre episoder der venninnen mener Ts skal betale mer og blir snurt når hun må betale litt for bensin o.l.

Man finner nesten alltid feil om man leter godt nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man finner nesten alltid feil om man leter godt nok.

Tja, det er opp til Ts om hun vil bevare dette vennskapet etter å ha blitt behandlet slik. Verken du eller jeg bestemmer det. JEG ville ikke latt meg tråkke på på denne måten, deg om det.

Hvis derimot venninnen legger seg flat og ber om unnskyldning blir det noe annet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff TS. Håper dette ordner seg. Kanskje du skal ringe til venninnen din for å snakke ut? Hun oppfører seg ikke akkurat ålreit mot deg. For min del er det naturlig å betale for seg hvis man ødelegger andres ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener også at det hadde vært en annen sak om hun hadde reagert annerledes. Det som skuffer meg aller mest er at hun fraskyver seg alt ansvar.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Violetta

Jeg mener også at det hadde vært en annen sak om hun hadde reagert annerledes. Det som skuffer meg aller mest er at hun fraskyver seg alt ansvar.

Da synes jeg at du bør si det til henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Violetta

Er man ikke erstatningspliktig når man ødelegger andres eiendom?

Man kan jo selvfølgelig anmelde og evt gå til rettssak, men det er kanskje å overreagere litt?

Endret av Violetta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest _Blomsten_

Man kan jo selvfølgelig anmelde og evt gå til rettssak, men det er kanskje å overreagere litt?

Kan jo hende hun gir seg før det blir rettsak ut av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Violetta

Kan jo hende hun gir seg før det blir rettsak ut av det.

Om man er ute etter å brenne broer er det i hvert fall måten å gjøre det på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Uff kinkig sak, som jeg tror kanskje hadde vært bedre om du tok opp ansikt til ansikt i første omgang. Er så fort gjort å lese meldinger krassere enn de egentlig er ment, og i det hele tatt.

Men nå er jo saken sånn den er, og siden hun blir direkte ufin så stiller jo det hele seg ganske så forskjellig enn om hun la seg flat.

Hun som venninne kan da vel virkelig ikke tro at du synes dette er noe morsom melding og sende? Ei "anklage henne" for skader noen andre "kunne ha kommet bort i". Hun kan da ikke tro så lavt om deg?

Siden dere er på sms kontakt så ville jeg skrevet en sms til hun om at du synes dette er en sak som er like ubehagelig for deg. Evnt. ringe hun. Kanskje og legge ved det du faktisk sa om at det var reaksjonen som skuffet mer enn noe annet.

Hun er blakk ja, men det er da vel ikke slik at du har lyst til å bruke 11 000 på en skade noen andre har påført bilen din. Det er supersurt og jeg vet. Jeg har min bil på verksted nå for en idiot har kjørt inn i støtfangeren bak når de rygget ut fra parkeringa. Dårlig gjort å stikke av slik... :kjefte:

Digresjon, men hun betaler drivstoff i blant? Det er en del andre utgifter på en bil enn bare drivstoff og. Driftskostnader som forsikring, slitedeler, kilometer (raskere service feks) etc.

Synes det virker som et vennskap som tar og tar, men gir lite tilbake dessverre:(

Er lett å si og ikke så lett når man er i det - jeg vet.

Lykke til og spent på fortsettelsen egentlig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff kinkig sak, som jeg tror kanskje hadde vært bedre om du tok opp ansikt til ansikt i første omgang. Er så fort gjort å lese meldinger krassere enn de egentlig er ment, og i det hele tatt.

Men nå er jo saken sånn den er, og siden hun blir direkte ufin så stiller jo det hele seg ganske så forskjellig enn om hun la seg flat.

Hun som venninne kan da vel virkelig ikke tro at du synes dette er noe morsom melding og sende? Ei "anklage henne" for skader noen andre "kunne ha kommet bort i". Hun kan da ikke tro så lavt om deg?

Siden dere er på sms kontakt så ville jeg skrevet en sms til hun om at du synes dette er en sak som er like ubehagelig for deg. Evnt. ringe hun. Kanskje og legge ved det du faktisk sa om at det var reaksjonen som skuffet mer enn noe annet.

Hun er blakk ja, men det er da vel ikke slik at du har lyst til å bruke 11 000 på en skade noen andre har påført bilen din. Det er supersurt og jeg vet. Jeg har min bil på verksted nå for en idiot har kjørt inn i støtfangeren bak når de rygget ut fra parkeringa. Dårlig gjort å stikke av slik... :kjefte:

Digresjon, men hun betaler drivstoff i blant? Det er en del andre utgifter på en bil enn bare drivstoff og. Driftskostnader som forsikring, slitedeler, kilometer (raskere service feks) etc.

Synes det virker som et vennskap som tar og tar, men gir lite tilbake dessverre:(

Er lett å si og ikke så lett når man er i det - jeg vet.

Lykke til og spent på fortsettelsen egentlig.

Det at jeg skriver på melding er nok på grunn av min frykt for konfrontasjon. Det er sikkert dumt, men eneste måten for meg å få sagt det jeg vil på. Jeg skrev melding tilbake tidligere og sa at jeg ble svært skuffa over reasksjonen hennes. Det blir nok til at jeg betaler det selv, men da gidder jeg ikke ta kontakt med henne noe mer. Om hun da omsider kommer krypende så får jeg bare ta det som det kommer.

Altså, det er sjeldent at hun er med å betaler noe drivstoff. I tillegg er det ofte sånn at hvis jeg ringer henne når jeg er på vei, spør hun meg om ikke jeg kan "plukke med" diverse (mat, snus, cola etc). Jeg får sjeldent eller aldri igjen penger i slike situasjoner heller.

Tidligere i våres kjøpte jeg meg ny laptop og kamera, hun har lenge ønsket seg begge deler selv, så hun fikk de jeg hadde fra før, begge i finfin stand...

Hun er ALLTID blakk, så hver gang vi skal noe, ut på byen, kino, kafe osv så er det jeg som spanderer. Men det tror jeg hun mener er rett og rimelig, jeg får alltid følelsen av det.

Hun har bursdag nå hvert øyeblikk, og jeg har allerede kjøpt presang til henne, solbriller hun har ønsket seg lenge, til 1300 (jeg fikk riktig nok en deal og betaler 900, men det vet ikke hun!).. nesten så jeg ikke har lyst å gi henne de i det hele tatt.......

Endret av Wednesday
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ikke giddet å gi henne de solbrillene. Av det du skriver her virker det veldig som om hun utnytter deg og tar det for gitt at du spanderer.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får veldig følelsen av at hun syntes synd på seg selv, ettersom du tjener mer og har bedre råd til ting.

Du har på en måte også 'skjemt henne bort' ved å være såpass grei, og da har hun nok vent seg til det.

Det er likevel ikke riktig av henne og føle det slik, det er du som har jobbet hardt for pengene du tjener, og spart til ting. Hvis hun bare klarte å se saken mer fra din side, tror jeg hun ville hatt bedre forståelse.

Kunne du skrevet en mail e.l. å prøve og sette ord på hvordan det er fra din side?

Jeg føler det er lett å si at du burde stoppe å være venn med henne, men vennskap er jo verd å kjempe for. Men hun fortjener ikke akkurat veldig mange flere sjanser.. Jeg syntes du er for snill som det er.

Om det ikke blir noen løsning, så håper jeg du finner en venn som fortjener deg bedre! :)

Endret av Aja
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...