AnonymBruker Skrevet 12. juni 2012 #1 Del Skrevet 12. juni 2012 Jeg er litt usikker på akkurat dette når det kommer til engelsk: Er den riktige skrivemåten centimetre - metre (flertall; centimetres - metres) Eller centimeter - meters (flertall; centimeters - meters). Jeg har sett begge disse stavelsene bli brukt i engelske tekster, så jeg lurer rett og slett på hva som er korrekt. Noen som vet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ludovie Skrevet 12. juni 2012 #2 Del Skrevet 12. juni 2012 Metre er britisk, meter er amerikansk. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2012 #3 Del Skrevet 12. juni 2012 Metre er britisk, meter er amerikansk. Dette varierer sikkert veldig mye, men vet du hva som blir mest brukt i Norge (skoler, universiteter, osv)? Eventuelt hva som blir mest brukt "over alt"? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2012 #4 Del Skrevet 13. juni 2012 Dette varierer sikkert veldig mye, men vet du hva som blir mest brukt i Norge (skoler, universiteter, osv)? Eventuelt hva som blir mest brukt "over alt"? Skriv enten britisk engelsk eller amerikansk engelsk i oppgaven, men IKKE bland de to skrivemåtene. Anonym poster: 379dbc0ad45484d814d13e12ffb965e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aska Skrevet 13. juni 2012 #5 Del Skrevet 13. juni 2012 Dette varierer sikkert veldig mye, men vet du hva som blir mest brukt i Norge (skoler, universiteter, osv)? Eventuelt hva som blir mest brukt "over alt"? På vgs. gikk det på britisk engelsk, husker jeg, og på høgskolen fikk vi beskjed om at britisk engelsk var standard for norske firmaer som opererte internasjonalt. (Kan være feil for alt jeg vet.) Men begge steder var holdningen at så lenge vi var konsekvente, kunne vi velge mellom britisk og amerikansk engelsk. Men husk at enkelte lærere kan være sta på sin egen preferanse og rette på alt som ikke passer til den. "Amerikansk? Nei, huff, så barbarisk, her er det bare 'the Queen's English' som teller." Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cilja Skrevet 16. juni 2012 #6 Del Skrevet 16. juni 2012 Dette varierer sikkert veldig mye, men vet du hva som blir mest brukt i Norge (skoler, universiteter, osv)? Eventuelt hva som blir mest brukt "over alt"? Nei, det varierer ikke... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå