Gå til innhold

Jeg har så vondt i bena når jeg går uten sko!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er en ung dame på 31 som har fått så vondt i bena i det siste. Det har vært den siste uken som jeg virkelig har merket det.

Har vondt fra føttene opp leggene og opp til lårene, har så og si vondt i begge bena!

Det er følelsen av at bena er slitne og at det verker litt, så jeg klarer rett og slett ikke å gå uten sko når jeg er inne.

Er jeg på besøk, har jeg alltid med innesko.

Hva er det som skjer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje du har dårlig blodsirkulasjon i beina. Eller at det blir for hardt underlag for dine ben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du har dårlig blodsirkulasjon i beina. Eller at det blir for hardt underlag for dine ben.

Ja, jeg har tenkt på at det er for hardt underlag. Har aldri hatt problem med det før, men i det siste har det vært veldig vondt i bena. En sånn slitenhet.

Blir mye bedre når jeg går med gode sko.

Hvordan vet man at man har for dårlig blodsirkulasjon?

Vil bare si at jeg er høy, slank og normalvektig, og er ellers veldig sunn og frisk og rask. :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har tenkt på at det er for hardt underlag. Har aldri hatt problem med det før, men i det siste har det vært veldig vondt i bena. En sånn slitenhet.

Blir mye bedre når jeg går med gode sko.

Hvordan vet man at man har for dårlig blodsirkulasjon?

Vil bare si at jeg er høy, slank og normalvektig, og er ellers veldig sunn og frisk og rask. :hoppe:

Du kan ha hatt en overbelastning på føttene evt og derfor får vondt når du går på hardt underlag eller uten sko.

Dårlig blodsirkulasjon i beina: du kan få en del smerter i beina, trykkende smerter. du kan få litt annerledes farge og kan evt kjenne prikkinger i leggene.

Prøv å gå med gode sko og ha beina høyt når du ikke har på sko :) verdt et forsøk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ha hatt en overbelastning på føttene evt og derfor får vondt når du går på hardt underlag eller uten sko.

Dårlig blodsirkulasjon i beina: du kan få en del smerter i beina, trykkende smerter. du kan få litt annerledes farge og kan evt kjenne prikkinger i leggene.

Prøv å gå med gode sko og ha beina høyt når du ikke har på sko :) verdt et forsøk :)

Hva slags farge får man, da?

Er det farlig å ha dårlig blodsirkulasjon? Hvordan kan man få det? :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags farge får man, da?

Er det farlig å ha dårlig blodsirkulasjon? Hvordan kan man få det? :tristbla:

Jeg mener du kan bli litt mer rød på beina.

Dårlig blodsirkulasjon kan føre til dyp vene trombose mener jeg å huske.

Men nå skal ikke jeg skremme deg. for jeg kan jo ikke vite sikkert hva som feiler deg, men kanskje du skal dra til legen eller en fotterapeut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg mener du kan bli litt mer rød på beina.

Dårlig blodsirkulasjon kan føre til dyp vene trombose mener jeg å huske.

Men nå skal ikke jeg skremme deg. for jeg kan jo ikke vite sikkert hva som feiler deg, men kanskje du skal dra til legen eller en fotterapeut :)

Jeg har naturlig farge på bena, som på resten av kroppen. Da er det nok bare at det er så hardt gulv :)

Hva er dyp vene trombose? Vet hva er vene er, altså, så jeg ikke høres helt dum ut :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har naturlig farge på bena, som på resten av kroppen. Da er det nok bare at det er så hardt gulv :)

Hva er dyp vene trombose? Vet hva er vene er, altså, så jeg ikke høres helt dum ut :gjeiper:

Men det er jo bra. Ja da er det nok beina dine som er litt overbelastet og at det er for hardt underlag :)

dvt: http://nhi.no/sykdommer/hjerte-kar/blodproppsykdom/blodpropp-i-leggen-dvt-1511.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags sko går du med til vanlig, da? Og hvor i beina får du vondt? Jeg for min del tenker mest på støl/overbelastet muskulatur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Et forslag til:

Går du vanligvis i mye høyhælte sko? I så fall kan det være at musklene på baksiden av leggene er blitt forkortet slik at de strekkes "unaturlig" mye når du ikke lenger har oppbygging under hælene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...