Gå til innhold

Et helt nytt liv


Kipa

Anbefalte innlegg

Takk for koselig hilsen inne hos meg.

Kjekt å lese at dere har det bra :wink:

Håper dere har kost der i Asker i dag.

Ønsker dere en strålende helg :)

Masse klemmer fra ny dag :kysse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er bare på jobben jeg gjør det da..fordi vaskemaskinen er i den skumle kjelleren med rotter og spøkelser...og dit går ikke jeg ned..det har man assistenter til..ha, ha..neida, jeg gjør det heller selv enn å tvinge dem, for jeg er ikke slem da!

- så da bruker vi putevar i oppvaskmaskinen, og de krymper ikke, og jeg er ikke blånd!! :tunge1:

- jeg er RØD!! :sjarmor:

Hatt en fin dag i Asker i hvertfall. Lukas var våken for første gang på kafe..koste seg med sin flaske og jeg spiste god mat og skravla om alt og ingenting! :ler:

Nå tar vi kvelden :Gjesp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er nystelte og freshe begge to! Lukas har spist frokost flere ganger og jeg holder på med min. :)

I dag har vi ingen planer, annet enn å lage middag, har bedt venninne M på middag også. Blir koselig. og så skal jo lille familien på handletur som vi alltid gjør på fredagsettermiddag. Da koser vi oss veldig, er jo så mange som vil beundre vår lille skjønning og da blir vi ekstra stolte... :wink:

Men foreløpig tar vi livet med ro, Lukas i vuggen og jeg sitter her.

Han er tett i nesa igjen!!!! :-x Har våknet tre ganger i natt stakkar og "bedt" om hjelp..det er så fælt å høre på. Nå har han vært sånn i to uker med noen dager uten bare..jeg har sagt det på helsestasjonen de tre gangene vi har vært der, men de sier bare bruke morsmelk, jada- vi gjør det- og nesesuger og saltvann om hverandre..men det hjelper ikke lenge av gangen..Bare jeg legger han flatt blir han tett og våkner selvfølgelig enda han er trøtt!!

- jeg synes i hvertfall to uker er lenge..og til onsdag skal vi på 6 ukers kontroll, da vil jeg ha det undersøkt om det ikke er bedre!!!!! Om jeg klarer å vente så lenge da!

Merkelig nok er han ikke preget av det sånn humørmessig, han er like roilg og fornøyd og like sinna når maten er litt treg.. :wink:

Men mamma og pappa's hjerter blør når veslegutten plages! :-(

Over til noe annet. I går fikk jeg på meg støvlettene mine, yippi!!!!!! Og i dag har jeg to gullringer på, men gifteringen er fortsatt ikke stor nok...nåja..det kommer seg. Og jeg har begynt å bruke vanlige klær igjen...hurra. I går kjøpte jeg meg en ny genser, sjøgrønn, kjempefin!

Lukas holder i ranglene selv nå! :) Og baby gymmen begynner å bli mye mer interessant!! Det skjer mye om dagene. :enig_animasjon:

Takk for hilsener, søtinger! :danse:

Skal foresten begynne å pakke litt smått idag..., men hvor skal man begynne... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanlige klær allerede?

Ojojoj, så fort! Ikke at det med klær er noe mål på å være flink akkurat, men jeg kan forestille meg at det må føles deilig.

Skjønner godt at du blir bekymret når Lukas plages. Klarer du ikke å vente til onsdag, har du all rett til å ta deg en tur til helsestasjonen før det. Ingen vits i å gå og bekymre seg.

Pakking, ja. Begynn med det dere ikke trenger. Sommerklær? Penserviset? Sportsutstyret?

Lykke til! Og kos deg med venninnemiddag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen vanlige klær, ikke alle.. :wink:

Takk for hilsen; Havsulen! Sommerklærne er allerde ute av leil. De pakket jeg bort etter sommeren, er litt smart innimellom..så de er i huset allerede.

Nå har jeg pakket litt da. Har faktisk begynt med det man kanskje helst tar til sist..skrellet veggne for bilder og hyllene for lette pynte gjestander..det ser tomt ut, men da bare vet jeg at jeg er i gang og må gjøre mer- i morgen. hadde bare en pappeske. Patrik kommer med flere i kveld.

Lukas er ikke tett nå!! :tommelsmil: Men jeg har dårlig erfaring med å juble for tidlig. Deilig at han har fått sove uten å bli avbrutt av dumme nesa i hvertfall.

Vi har kost oss og sunget litt. Jeg har han i fanget, på ryggen og tar tak i armene hans og synger bla lille petter edderkopp og sa ymse vimse spindel- må få inn litt svensk og.. :wink: Han koooser seg!- og jeg også!

Og så har han sett i den svarte/ røde og hvite boken sin fra go' boken, den er fascinerende visstnok :)

Nå skal jeg begynne på middagen. og så må jeg henge opp småklær..to skift i natt..og et sengeskift, blir vasking ut av det ja... :ler::husarbeid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våken- natt....tett i nesa lille vennen min..nå sover han i vuggen og er ikke tett. Det kommer om kvelden og natten.

og jeg PAKKER og pakker, pakke pakke pakke...Har fulgt Havsulen sitt råd i dag og pakket ned kongleserviset- penserviset vårt, for det trenger vi ikke bruke før vi har flyttet inn. Og så har jeg pakket ned alle cd'ene. vi har liksom ikke tid til høre på det lenger..har jo vår lille venn vi mye heller ser på, hører på, snakker med, koser med... :hjerter:

Og nå pakker jeg ned resten av "løs- ting" i stuen, så tomt det blir...men det gjør ikke noe- dette er ingen sentimental greie. Vi kommer til å få det SÅ fint, og jeg bare gleder meg!!!

God helg, alle sammen :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det er best å pakke de synlige tingene først (bilder, pynt mm), for da merker man at man flytter!

Dritt kjedelig å pakke ut av skuffer og skap, synes jeg :-? Bortsett fra at det er fine mål å sette seg; tømme kommode, skjenk osv.

Det som ble pakket først hos oss, var videokasetter og bøker. Så pakket vi alle alkohol-glass, for de står jo nærmest til pynt :ler2:

Jeg pakket ikke så mange kasser med bare bøker, for det blir for tungt for meg (og da kan jeg jo ikke hjelpe til å flytte!). Suplerte med duker eller sengetøy i halve kassen (oppå bøker).

God bedring til Lukas! :kyss:

God lørdag, Kipa! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk at lille vennen min er 6 uker allerede...det føles ikke sånn, eller samtidig som tiden har gått fort føles det som om han har vært her lenger også. Er blitt så inkludert atte!!

Hipp hurra i hvertfall! :gratulerer:

Jeg tror vi er på vei innn i en slags søvnrytme, for i dag ligger han også i vuggen og sover og har sovet siden halv tolv..sånn var det omtrent i går også, en lang dubb på formiddagen også tok han en ganske lang på kvelden. Men det er aldri noen problemer å legge han, vi har ingen lys på når vi legger han i sin egen seng og så sier vi alltid god natt Lukas, om han blir litt urolig er det som regel fordi han vil ha smokken. Slik er det om natten også, jeg bare legger han i senga si igjen når han har spist. Snillingen!! :-D

jeg tenkte å overraske mannen med et besøk på huset. han må jo alltid ha med Ludde nå og må også i tillegg til å jobbe inne i huset gå tur med han. Tenkte om Lukas spiser når han nå våkner så tar vi bussen, da sovner han alltid i vogna si på tur, da kan han få sove ute og jeg kan gå tur med ludde i mens. Mannen har alt for mye å gjøre stakkar!!! men jeg gjør i hvertfall alt her hjemme, og han skal få slippe å tenke på noe annet enn å bære ut de tunge tingene alt det andre, pakking og vasking her skal jeg ta meg av. Og det nye kjøkkenet har venninne L lovet å hjelpe meg med å vaske ned. Mamma har lovet å vaske vinduer i huset, de her får jeg vel klare selv, er jo ikke så mange som der.. :sjarmor:

- godt med gode venner og snille mamma'r!!!

-og verdens beste mann og sønn og Ludde må jeg jo ikke glemme.... :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt du koser deg med lille Lukas!!

Er det lenge til huset er helt fredig da?? Heldigen dere

som skal flytte inn i helt nytt hus det må være

drømmen :sjarmor:

Vill bare inn og si hei :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt vanvittig hvor misunnelig jeg er for det nye, fine huset deres! Eller...jeg unner dere det altså! Men jeg vil jo også! :P

Mannen din (og du) må jo være utrolig stolt over å ha laget huset selv! :Nikke: Må være en deilig følelse...

Hva med maling og slikt? Skal du være med?

Skal dere gå til innkjøp av flere møbler, eller har dere alt som trengs? Hva slags kjøkken er det?

Gratulerer med 6 uker! :D

God tur og god søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Har sittet å lest gjennom hele dagboken din nå.. For en snill gutt du har!

Å såå søt.. Kjempenusselig!

Bare så synd at nesa er så tett. Håper de hører på deg på helsestasjonen da, så du får noe som hjelper han.. Er ikke så lett for en liten gutt å være så tett! :-?

Kan tenke meg at du gleder deg til å flytte i nytt hus nå!

Så bilde av huset- det så nydelig ut! :-)

Akkurat et slikt hus jeg ønsker meg! Gleder meg til å se flere bilder!

Ha en forsatt finfin søndag, og kos deg med gutten din som har rukket å bli mnd allerede:)

Klemmer fra meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er virkelig et godt team, Kipa og Kipamannen!

Dere samarbeider ved å gjøre det dere best kan, begge to! Snart, når flyttingen er gjennomført får dere høste fruktene av det. Og det fortjener dere virkelig! Mannen din har masse å gjøre, ja - men det har jamen du også! Dette er lagarbeid!

Når jeg tenker tilbake, kan jeg kjenne stemningen på dagen vi flyttet inn i rekkehuset vårt. Ikke nytt, men VÅRT! Masse mennesker i aktivitet, snille sterke venner, familie som alltid kommer, felles lunsj, felles kakepause. Mer og mer i hus, kaos ble orden. Og roen om kvelden, da alle hadde gått til ro og mannen og jeg nesten ikke kunne tro at det var her vi skulle bo! Gled deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En litt delt dag...

Starta så fint med mating og stell og kos..og så lå Lukas litt i fanget og jeg tulla litt, og da LO han for første gang og etter det lo han 1- 2 og 3 ganger.. :klappe: Så kos!!! :enig_animasjon: Etter det bare smilte han.

Men så plutselig gitt...rasende, skrubbsulten igjen, fikk mat da og like sinna..jeg skjønte egentlig at han var trøtt. Har vært våken siden sju i dag, og da var klokka over ett og ikke sovet enda...men han fikk ikke til å sove, enda så stuptrøtt! jeg kledde på han i en fei og la han i bagen til vogna, tenkte å droppa frokost og alt bare for å gå ut en tur..egentlig hadde jeg ikke tid.. :roll: Men det som skjedde var at han sovna med engang... :hjerter: Så da kledde jeg av han igjen og han sover enda...tenk at det kan være så vanskelig å sovne selv om man er trøtt for en liten en...

Har så mange telefoner jeg skal ta i dag, si opp ditt bestille datt og i det hele tatt.

og så står det endel tomme papp esker og venter på å bli fulle...

Mat har jeg også fått meg, lille skjønningen min sover nok noen timer nå, så da får jeg gjort litt nytte i dag.

Lillen; vi har et kjøkken som heter savoy fra Crown, de har en hjemmeside, men jeg orker ikke å finne den nå. Det er vaniljefarget og drit lekkert om jeg selv skal si det!

Pappa er maler så han maler og tapetserer, ellers får vi god hjelp av mamma til det også og noen flere. har nok ikke malt jeg. Men selve huset er bare malt et strøk, vi fikk jo den berømte byggestoppen, så til sommeren kan jeg male det tenker jeg.

Til bryllupet fikk vi et gavekort på 15000 så vi tenkte å kjøpe en ny sofa til vi flytter inn. Ellers blir det jo oppvaskmaskin og tørketrommel som vi ikke har hatt før og en helt ny stekeovn, eller keramikktopp og underdel. Ellers har vi det vi har, og så kjøper vi nok litt sånn etterhvert...

Diddl, takk for koselig hilsen!

Pia; hyggelig å høre fra deg igjen!! Vi flytter inn i løpet av denne måneden.

Må gjøre noe NÅ!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Glemte Havsulen!! :o Du er alltid så god med ordene dine, vet du det!! takk for koselig hilsen og motivasjon!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har pakket ned alt vi har av kongle serviset, det ble en stor kasse det, pakket ned alt av plast- ting og 4 skap er tømt. Nå skal jeg begynne på klærne mine, og jammen måtte jeg ikke pakke bort 3 av Lukas sine sparkebukser også..nå vokser han i rekortfart gitt. :hakeslepp: De tre passet i forrige uke! Littt trist med de fine klærne som ikke kan brukes mer, men vi har masse fint i 62 som venter på å bli brukt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lukas ler og ler og ler..Mannen er litt snurt for han ler mest til meg, eller er det av meg...jeg er vel den rareste da.. :ler:

Skal ut på glatt-isen med Ludde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Mayamor

En mamma med selvironi...

Me like... :klem:

Kanskje fordi Andreas også ler av/med/pga meg... :kul:

Klem fra Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for klemmen Mayamor! Den var god!!

Lukas god og mett og ser litt på tv, jeg skal ordne vaskevann og klær til han og så hente han for å gjøre han klar for dagen. En så fin dag, sol allerede, vi bare ut etterpå. Men det drøyer nok noen timer ja...

En god frokost til meg først også skal jo jeg ordne meg, og så var det litt smårufsing. Pakke får jeg ikke gjort, har ikke flere papp esker eller søplesekker- må få tak i mer!!

Jeg tror han ler av meg..nå når han lå i fanget mitt bare lo han igjen, og sjarmerer såklart mamma hver gang :wink:

ALt som skjer er jo så gøy!!! :danse:

Sånn ser foresten Lukas ut når han er sinna; :sur: Da lukker han igjen øyenene og får skikkelig furtemunn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, det er så koselig å lese om dere, det er jo sånn livet mitt kommer til å se ut om kort tid, bortsett fra at her kommer det i omvendt rekkefølge, hus først og baby etterpå.. :D

Det virker som dere koser dere fælt..

Lukas høres ut som en ordentlig go'ing.. :hjerter2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tenk å få huset før babyen..sukk.... :roll:

tak for koselig hilsen, Salamandra. Jo Lukas er en go'ing!! Nå sover han, i de siste dagene har han begynt å bli så sinna før han sovner..har liksom ikke tid til å sove enda han er så trøtt...så da hjelper jeg han litt med en rolig sang og så ligger han på brysetet mitt :hjerte:

men snaaaaart har vi hus også!!! :hoppe:

Prøvde meg på ordjakten, har lyst til å vinne 15000 jeg..men jaggu så svarte jeg bare riktig på 7 av de 8 spm man får først... :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...