Salamandra Skrevet 22. september 2005 #1021 Del Skrevet 22. september 2005 Koselig å lese litt oppdateringer fra deg igjen.. Atte.. hvor mange piller er det enkli' igjen a'? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 22. september 2005 Forfatter #1022 Del Skrevet 22. september 2005 Har svart deg i boka di, Salamandra! Hatt besøk jeg og Lukas, av N og turbobarna A og J, wow....det var hurra meg rundt gitt. Men Lukas storkoste seg og jeg fikk jo skravla masse. Gjør ikke noe om jeg måtte rydde og støvsuge og sånn i en time etterpå da.. Etterpå har Lukas vært ute med pappa'n som pusser muren på garasjen og jeg har skravla med en annen N på telefon.. Nå har jeg bestilt meg litt småtterier fra H&M..venter på Lukas- pakke derfra men det tar jo sånn tid. en ting jeg bestilte, den jeg har mest lyst på nå, kommer i uke 49!! Ja, ja- har forhåpentligvis mer penger da enn nå.. Har vært og kjøpt meg regntøy i dag, på salg. Er litt kjedelig å bare ha ett..er som et bhgbarn jeg, må ha to av hver, en på jobb og en hjemme.. I morgen siste feriedagen vår, og den skal vi tilbringe på...IKEA!!!! MOROmoro! For aller første gang skal jeg kjøre inn dit helt mutters alene, men det går så fint så. Jeg elsker å kjøre bil sier jeg som ikke kunne tenke meg lappen engang for ca 2 år siden... Hadde vært kjempmoro å gå gravid med Mayamor en gang til!! Da satser vi på sånn ca november neste år eller noe da, termin altsåEller september.... Altså Andreas har vel ikke fylt 2 år enda. og det vi da ofte ser er at etter fylte 2 år, så løser det seg liksom, de knekker kodene, og det som før var masse babbel, er plutselig blitt helt forståelig. Vi ser det gang på gang...men så lenge han forstår og gjør seg forstått er det jo ikke noe å tenke på. Tydelig at han har konsentrert seg om motorikken han Det er gjerne enten eller. Var det litt greit svar eller...? til alle som har begynt å følge med i boka mi..men jeg må advare den er som før....LukasLukasLUkas.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 23. september 2005 Forfatter #1023 Del Skrevet 23. september 2005 http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=107622 litt irritert over dette, ellers har vi det bra... Vi valgte jo nettopp Lukas- navnet fordi det ikke var så vanlig her i landet, og fordi vi ville ha et svensk/ norsk navn...Nå er de jammen to Lukas på avd i barnehagen også...Må nok forte meg med å fa en Isak om det som står i vg stemmer med bibelske navn.. ja, ja.. 6.45- mamma! Opp og leke, spise frokost, kle på Lukas, kle på mamma. Ut på tur med Ludde. Lang tur, nesten en time, hjem og litt utelek i hagen. La Lukas litt før enn vanlig siden vi skal på IKEA, han var veldig glad for det, hadde jo allerde vært oppe i 3 timer og opplevd masse... Nå må mamma'n piltre seg i dusjen og ta på litt freshe klær, sette på vaskemasin og støvsuge- så kan han våkne.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 25. september 2005 Forfatter #1024 Del Skrevet 25. september 2005 skrev et langt innlegg, og så beld et noe krøll m data'n... FUCK! Det handla om at jeg ikke vil på jobb i morgen, for ferien har vært så fin. Jeg og Lukas har hatt så gode dager sammen helt på hans premisser. Da verden ikke alltid er slik at det er mulig føles det godt å gi han noen sånne dager! Vi har vært hos pappa, morfar ( min), venninne T, hatt besøk av N og barna, mor har fått gjort litt nytte under Lukas dubber, gått lange turer, lekt og kost oss! Ikea- tur var bare moro! Lukas fikk en stor sol taklampe, en mobilkran i tre og en giraff. Vafler var ikke godt, han ville ha kake... nødprovanten måtte fram, ole brum- kjeks, men solrik var stor stas Var og spiste pizza m L i går. Lukas digga virkelig å være ute med to damer, men synes også det var bra å komme hjem til pappa'n som malte garasjen. og Lukas fikk hjelpe til...egen malerulle og brett, men ingen maling.. Lørdagskveld etter lukas leggetid når han var i drømmeland, ble en deilig kveld for foreldrene.. god mat, god vin, mye vin... I dag vennebesøk, lang tur, kaldt og huttetu. Mamma og mann på middag. Og i morgen, tidligvakt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 26. september 2005 Forfatter #1025 Del Skrevet 26. september 2005 Herlig gjeng å komme tilbake til da ..ikke så ille å jobbe alikevel nei.. Lukas storkoste seg i hvertfall! I kveld har jeg og mannen tatt andre strøke tpå garasjemuren, Lukas har vært samme med oss og lekt.Fikk brødskiven ute, og var strålende fornøyd! Da han og pappa'n gikk inn for å ta på pysj gikk jeg og Ludde en kveldstur. har kjøpt et lite album til Lukas som ikke er så fint og flot,t som han kan ha så mye han vil. Der skal jeg putte bilder av familie, venner og kjente. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 26. september 2005 Forfatter #1026 Del Skrevet 26. september 2005 så mye skrivefeil da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ionaa Skrevet 27. september 2005 #1027 Del Skrevet 27. september 2005 Jeg har rett, sant?? Gratulerer med dagen Kipa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jolie Skrevet 27. september 2005 #1028 Del Skrevet 27. september 2005 Er det bursdag? Gratulerer med dagen! Det blir litt dårlig med hilsener fra meg om dagen, men er inne og leser altså! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 28. september 2005 #1029 Del Skrevet 28. september 2005 Kom pluselig på at du hadde bursdag jeg... litt sent.. Sorry...!! Gratulerer med dagen som var!!! Fikk du noen fine gaver eller? Hva gjorde dere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 29. september 2005 Forfatter #1030 Del Skrevet 29. september 2005 Hadde en fin bursdag ja!! Ble vekket av mannen som overakte meg en gave, ny mobil- som jeg bare digger rått. Dessuten vært uten det en stund fordi forrige var død.. Så våknet Lukas og fikk pakkke av mannen, gikk bort til mamma'n sin med den- to billetter til Jonas Gardell m mormor som barnevakt inkl.. Fra Ludde fikk jeg KK Feiret litt i pausen på jobben, vi kjøper alltid en liten ting til hverrandre, vin til meg Koste oss m iskake. Da jeg kom hjem hadde mannen kjøpt en nydelig blomsterbukett og fin kake. Koste oss. Kebab til middag hadde jeg bestilt..Fikk besøk av L og H på kvleden, nydelige blomster og deilig bodylotion. Fra svigers kom 500 kr i posten, og svigerinnene en god parfyme. Heldige jeg! Selskap på lørdag også... - men i dag er jeg syk, ble det i går på jobben, måtte jobbe overtid da, og i dag..så jeg har sovet under dyna fra halv seks til nå. Vondt i bi- hulene, vondt i huet og halsen og i det hele tatt ynkelig... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jinx Skrevet 3. oktober 2005 #1031 Del Skrevet 3. oktober 2005 Gratulerer med dagen som har vært vennen!! Og god bedring Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 3. oktober 2005 Forfatter #1032 Del Skrevet 3. oktober 2005 Tusen takk, snuppa! I dag har jeg og Lukas vært hjemme, han fikk feber i helgen og jeg var fortsatt ikke helt pigg.. Men i morgen skal vi i barnehagen igjen! Hadde familien på besøk lørdag. jeg fikk så mye! Olivengrønn genser fra mamma, lyst sengeteppet, svømmekort, 1000 kr fra pappa + forst.og kopier av bilde fra han og tante var liten og av farmor. ( vi skal fylle trappeoppgangen med sort/hvitt bilder) 250 fra mamma's svigermor, halssmykke, to flasker deilig rødvin. Har kjøpt meg et pilegrimsmykke for penger fra svigers, ett grønt med en ganske stor blomst, passer perfekt til ny genser! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mayamor Skrevet 6. oktober 2005 #1033 Del Skrevet 6. oktober 2005 Gratulerer så masse med overstått vennen. Har vært lite på nett i det siste. Jo vi kan fint gå gravide og få baby i september/oktober/november/annet vi... *bestiller* Ikea er himmelriket å gå i. Tenk om en bare kunne hive ut alt en ville hjemmenfra og kjøpe inn i en gjennomført stil...? Men da ville kanskje ikke Ikea vært eneste leverandør heller på sikt... *ja takk begge deler* Klem fra Mayamor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 22. oktober 2005 Forfatter #1034 Del Skrevet 22. oktober 2005 Her er jeg... Har vært hos venner med datter i samme alder som Lukas i dag. Vi var bedt dit til fire og kom hjem halv ti, egentlig perfekt, for da bli det kveld hjemme også.. barna våre har dansa, lekt og sett på barne tv, spist littegranne taco og litt lørdagsgodt. Kost seg! Lukas har vært syk- hånd, munn og fotsyken og det så til de grader også. Ble velidg dårlig. Munnen var full av blemmer som ble åpne sår, helgen som var gikk med til trøst og kos og bekymring. ikke spiste han og ikke drakk han..og ikke snakket han. Han som er verdens største skravlekopp. Det var så vondt at bare vi spurte om han ville ha mat sa han nei nei..au..og gråt sårt. Men i følge boka varer det 3- 4 dager og det stemte. Gudskjelov! Onsdag var vi på plass i bhg igjen og han koser seg glugg ihjel der. Han er bare så god den gutten. Like fornøyd stort sett alltid, litt mer rampete er han blitt men til å spise opp. Jeg tror jeg sier hver dag ååå så søt han er... Han skravler som sagt som en foss, og nå er han veldig til å herme alle ord vi sier, prøver seg på setninger også..pappa banker på en planke har han faktisk sagt..Verktøy er det beste som finnes og enda bedre er det og være med pappa og banke og sage og skru..pappagutt er han, pappa gjør de morsomme tingene På tirsdag da jeg var hjemme med han ringte mannen, "jeg er på legevakta.".fikk jo sjokk, men det kunne gått mye verre enn det gjorde. han hadde fått en sånn isolasjonsrull i hodet fra 4. etg.. og fikk store smerter i ryggen og nakken..Var på plass på jobb torsdag igjen, og er bedre nå..Han kunne blitt veldig skada, for i en sånn høyde blir 6 kg endel mer enn 6 kg... - glad det gikk som det gjorde!! Til uka kommer svigers...og det er jo alltid så som så... De okkuperer dette rommet da. Kontoret som har vært vårt soverom er nå gjesterom med kontor..Kjøpt en stor sovesofa som står her. Men ville helst hatt dem ute i garasjen, altså der har vi gjesterom i 2 etg..jeg er da ikke hjerteløs.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 23. oktober 2005 #1035 Del Skrevet 23. oktober 2005 Så koselig å lese om deg og Lukas. Han høres jo ut som en herlig gutt Bra at det gikk så bra med mannen din. Isolasjonsruller er tydeligvis ikke å spøke med. Skummelt. Skjønner godt at du vil ha svigersene i garasjen jeg. Så praktisk med gjesterom i 2. etg der. Vil jeg og ha, men det hadde blitt fryktelig lavt under taket da Håper dere koser dere idag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 23. oktober 2005 Forfatter #1036 Del Skrevet 23. oktober 2005 (endret) Takk for gode ord, monja! -jeg skulle faktisk inn å sniklese litt i din bok også var det hilsen i min. Så hyggelig! Lukas sover, jeg og Ludde skal ut å gå. Det har snødd i dag, men nå er det bare vått ute.. Får besøk av fetter med familie i dag på hjemmelaget pizza og ferdigkjøpt eplekake... Ha en fin søndag alle! Endret 23. oktober 2005 av Kipa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jinx Skrevet 1. november 2005 #1037 Del Skrevet 1. november 2005 Hei hei.. Innom å hilser pent på! Tenker på deg vet du Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 9. november 2005 Forfatter #1038 Del Skrevet 9. november 2005 - og jeg tenker på deg og gutta dine, nydelig avatar! Svigers har vært her og dratt igjen. Frustrerende opplevelse denne gangen..surmulende og misfornøyde med det meste...Vi hadde kjøpt ny sovesofa( ny brukt..), den var ikke god å ligge i nei..sovet godt? å neida... Var ute og spiste, huffa meg så vond maten deres var- rart alle andre var stor formøyde.. Toppen av alt var at de dro uten å si hadet eller takk for seg. De visste jeg skulle stå opp halv sju, så presterer de å reise ti minutter før, ville ikke gjøre Lukas lei seg...Gjett hvem som har søkt farfar i over en uke og som ikke har villet legge seg for å sove til kvelden etter det..min teori.. To han er glad i var ikke der da han sto opp, han er redd det samme kan skje med oss. Han har nemlig lagt seg med et smil og hadet fra han fikk eget rom, mne akkurat den kvledne og de etter det de hadde reist startet det.. -Men i dag la han seg som før. Gudskjelov. Om de bare visst hva de gjør..Hun tenker bare på seg selv! Jeg har litne lyst til å feire jul der, mne biletter er bestilt og vi kommer dit allerede lille juleaften. Jul er alltid sårt for meg. Jeg vet pappa sitter alene nå jeg er i Sverige..i fjor var det så fint, da var alle her. Mannen sier vi skal be med han, men jeg vet s- or ikke liker han. Hun prater ikke med han og da han sa hadet til henne nikket hun. Merrra! Er sliten om dagen, vi har gått med underbemanning i tre uker nå pga sykemelding. Det e rslitsomt, bytter vakter, jobber over og har tilogmed kuttet ut fridager jeg skulle ha. Og vi har foreldre som klager...i tillegg til dette er jo lukas endel syk innimellom ( er jo fortsatt hans første bhg- år med alt det innebærer..) og jeg må være hjemme med han. Dårlig samvittighet, trøtt & sliten og lei..gjør at jeg er helt nede. Kommer meg liksom ikke. Helgene går med til å sove ut..To helger har startet med det verste migrene- anfallet... Men det blir jo bedre...som jeg klager.. Det som er ille er at det går utover mannen uten at det er det jeg vil...han er jo bare der han.. Lukas er sola vår!! Stadig like god Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jinx Skrevet 10. november 2005 #1039 Del Skrevet 10. november 2005 Huffda.. Mange og gode tanker! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 13. november 2005 #1040 Del Skrevet 13. november 2005 Jag hade visst tappat bort din dagbok men det är skönt att ha hittat tillbaka och få läsa om livet med Din solstråle. Hadde vært kjempmoro å gå gravid med Mayamor en gang til!! Da satser vi på sånn ca november neste år eller noe da, termin altsåEller september.... ← Jag är spänd på att vara med jag också! Vi hade ju ett missfall/MA här i slutet på september - och det väckte verkligen tanken på en till liten solstråle. Vi ska dock vänta med aktiva försök till i januari... vill inte bli gravida så snart inpå, och dessutom har jag ju precis börjat nytt jobb. det är inte alltid lätt med släkt... inte alls... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg