Gå til innhold

Et helt nytt liv

Kipa

Anbefalte innlegg

Blir kjempemisunnelig av den fine og positive :klappe: -oppramsingen din. Du var flink med den! :P

Og sånn skal jeg også ha det en dag...

Jeg vil ønske deg en fin uke, vennen! :klem:

Psst: Det er viktig at babyen varierer hodestilling i sengen ja, og særlig før han blir for vrang kanskje! Jeg har sett resultat av en baby som kun lå på en side...men hun er dødssøt likevel; verdens nydeligste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som snarest inom med en tirsdagsklem :klem2: jeg ...

Håper alle er friske og raske i Kipa hjemmet!!

:kyss: Jinx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så jo ikke den viktige beskjeden din før

etter jeg hadde satt på vaskemaskina... :cry:

Men skaden er sikkert ikke alvorlig. Skal spørre noen

før jeg setter den på igjen... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom noen minutter før tv- kvelden begynner.. :sjarmor:

har gått en lang kvelds tur med Ludde, deilig og kaldt..Den andre gullungen min sover... :hjerter: og bra er det, for han har bare sovet en time i dag, og det var i vogna da vi gikk fra helsestasjonen. Det gleder jeg meg til at han kan fortsette sovingen sin i vogna ute, også etter turen er over..kan bare sette han ved kjøkkenvinduet utenfor huset. Nå er det jo litt teit, må bære opp han først i bagen og så understellet og da våkner han av alt styret..

Vært på helsestasjonen ja, sånn barselgruppe på en måte med helsesøster til stede. veldig greit egentlig. Vi kan dele frustrasjoner og gleder og samtidig få råd av både hveranre og helsesøster. I dag veide Lukas 4450!! :) Nå går det bare oppover, og det er SÅ deilig!! :Hehe:

Har fått pakket litt i dag også..klærne til mannen og alle jakker vi ikke bruker.

I morgen har vi ingen planer, litt godt det også. Var i byen i går, til legen med meg selv, etterkontroll, fikk respet på minipillen, vil fortsette med p- piller når jeg slutter og pumpe meg. Torsdag er det babysang, jeg gleder meg SÅ!!

Takk for de fine hilsene! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, babysang høres så koselig ut!

I dag, mens jeg satt på bussen, gikk det opp for meg at nå kjenner jeg at jeg begynner å glede meg til å leve sammen med babyen.

Til å kose

til å bli kjent

til å ha tid til å skape nye rutiner, nye hverdager

til å synge Fola fola blakken som pappan har øvd inn på piano :ler:

til å vise fram vårt viduner

Til nå har det føltes riktigst å fokusere på graviditeten, nesten dag for dag. Nå lar jeg flere tanker om livet etter fødselen få komme.

Ofte inspirert av Kipa, som har så gode dager med en voksende Lukas. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mayamor

Nå er jeg oppdatert i Kipas verden også... :sjenert:

Masse koselig som skjer hos dere. :klem:

En: :sur:

Resten: :klappe:

Og da blir konklusjonen: :danse:

Det er ikke noe nederlag å ikke kunne fullamme.

Det er ikke alle som kan amme og ferdig med den.

Det viktigste er at Lukas vokser og har det bra.

Jeg fullammer - og jeg skal love deg at det ganger jeg skulle ønske at jeg bare kunne si til pappan: "mat ham for jeg må bare..."

Men stort sett er det koselig da.

Eller koselig er det jo alltid - men det er dette med tiden da vet du...

Vi går ikke på babysang.

Her synger jeg med det nebbet jeg har.

Andreas synes jeg har nyyydelig sangstemme han... :ler:

Men vi går på babysvømming.

Hadde det vært basseng som er varme nok til å bade babyer i

- hadde jeg ikke gått i gruppe...

Er sikkert litt varm i trøyen etter å hatt Aleksander på babysvømming også.

Innflytting neste helg da altså?

Vi overtar huset om 3 uker i dag.

Men flytter ikke inn før 18 april...

En del oppussing i mellomtiden. Phu...

Det er viktig å fokusere på det positive.

Jeg er blitt litt småavhengig av dagboken min jeg... :oops:

Rart dette her...

Klem fra Mayamor :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, Havsulen og Mayamor for koselige og kloke ord!! :D

Nå er freden senket seg i Kipa- hjemmet. Mannen gikk og la seg nå, og Lukas la vi for over en time siden, han bare la seg ned og "snakket" litt med bamsen, grynta en stund og så sovna han- ingen protester. Det er bare vi som aldri får lagt han før..men det er jo så enkelt når han er så snill! Må prøve å komme inn i en rutine snart, men det er ikke så enkelt, ingen dager er like...

Har gått en lang kveldstur med Ludde i dag også, men i dag var venninne M med, kos å ha selskap. Merker at kondisen er blitt bedre nå- deilig!!

Må finne sengen, om noen timer våkner en sulten gutt og da går jeg i koma... :Gjesp: og i morgen må vi opp litt før,babysang 11 i byen. Skulle gjerne ha spist litt og pakket litt før vi går..Og timene raser jo avgårde. Må beregne litt mer tid nå ja... :wink:

Natt'a :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh.. jeg blir så misunnelig hver gang jeg er innom i boka di asså.. jeg vil også ha babyen min..! :D

ikke ennå da, men vil at tiden frem til Juli skal gå superfort..

Lukas høres bare søt ut.. ligger og skravler med bamsen sin han.. :hjerte:

Og det med å komme inn i rutine trenger du ikke bekymre deg så mye om ennå syns jeg, det kommer tidsnok allikevel det.. Så lenge dere ikke har noen problemer med å legge han så er det ingenting å stresse med..

Ha det koselig på babysangen i dag da.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babysang var bare så koselig!!! :tommelsmil: Lukas sov det første kvarteret...men så er han jo den yngste der også..Han våkna da midt i og koste seg, smilte og lo litt tilogmed. Ingenting å være redd for synes han!! Jeg koser meg sånn når jeg ser hvor sosial han er allerede! Da kommer pedagogen i meg fram da.. :oops: han kikker på de andre babyene, smiler og ler til dem. *stolt mamma* :Hehe:

Gleder meg bare til neste gang jeg!!! Og da håper jeg Lukas er våken hele tiden..

Jeg går ikke på det kun for sangen sin del. Synger her hjemme jeg også, men det er jo så viktig å treffe andre, både for meg og han. Og når jeg ser hvordan han trives da blir jeg så glad! Men så har jeg også fått lære mange nye sanger som også kan brukes hjemme.

Takk for koselig hilsen, Salamandra. Håper du synes den siste tiden av sv. skapet går fort, før du aner det er jo Sebastian i armene dine!! :Nikke: Godt å høre det med rutiner..jeg blir litt sånn usikker noen ganger. har en venninne med ei på 3,5 mnd. Hun har visstnok hatt rutiner fra dag 1 de kom hjem, bader hver dag kl 8..går tur fra 12 til 14 hver dag...Det er litt vel striks synes nå jeg. Jeg vet jo at rutiner er trygt, men det får være måte på! Enig i at vi sikkert finner ut av det etterhvert. Og vi har jo noen rutiner da...Han bader bare to ganger i uka da..og det sa helsesøster var nok, siden han er litt tørr i huden enda.

I kveld får jeg besøk fra jobben, jeg har mast fra den dagen han begynte å le at de måtte komme...gleder meg- få litt oppdatering på sladderfronten og skravle litt! :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lukas har vil ikke- dagen sin idag....

- mer er det ikke å si om det... :roll:

Vilikkeværealenevilikkesovevilikkesmilevilikkielevilikkevilikke!!!! :sur::sur:

Og jeg er sliten..han har vært oppe 3 ganger i natt..for første gang, og ikke sovet noe mer enn en halvtime i vogna i dag..Og da var vi jo på tur, så da fikk jeg ikke gjort noe. Har jo litt pakking igjen.. :roll:

men hysj :wink: ...nå sover han.... :tommelsmil: Han blir jo så sliten han også, er antakelig overtrøtt og ekstra kosesyk...

Håper han sover en stund så han får en fin kveld....og så jeg fårgjort litt i dag, Dusja for eksempel... :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:blomst_opp:

Håper alle er friske og raske i Kipahjemmet...

Å at dere koser dere på denne vakre

(her ihvertfall) lørdagskvelden ;)

Slitsomt med slike dager som dere hadde i går...

Både for mor og barn..

Håper du fant ut hva det var som plaget lille gull :hjerte:

Klem Jinx :kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hisen, Jinx- du er liksom alltid der du!

:kyss:

Han var nok rett og slett overtrøtt..og da er det jo vanskelig å sovne. Men da Patrik kom hjem da var han blid som en sol, og det var han også resten av kvelden. Og i dag har han vært en gullunge, som han som oftest er.

Og jeg trengte en gullunge... for nå har jeg fått pakket masse i dag, og han har bare sett på mamma'n sin. Og så har vi kost og sunget masse! :-D

Vi kommer rett fra huset nå. Stuen er ferdig tapetsert. Det ble så lekkert!!! :klappe: Skal se om jeg ikke finner tapeten på nettet og får lagt den inn.

Snart kommer mann og Ludde hjem og vi skal kose oss med tandoori kylling og brus...!- nam nam!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

PHU..Har brukt store deler av helgen på huset. Nå er hele kjøkkenet vasket ned. Fikk hjelp av mamma i går. Jeg gikk først med støvsugeren med en myk børste på, og mamma etter med kluten. Og rent ble det, men FY så mye støv det kan bli... :o

I dag skal jeg og Lukas være med når mannen skal dit på kvelden, og da skal jeg sette inn i skapene på kjøkkenet, jej!! Vi har 19 skuffer, og 4 store koloniall- skuffer... og masse skap, så her blir det goood plass til alt. Her i leil. har vi en rekke med 5 skuffer...

Til helgen flytter vi, og da blir det noen dager uten data...hvordan skal det gå da :klø: egentlig bør det gå helt greit, regner med at jeg har nok å fylle tiden med! :Nikke:

Det skal bli godt å komme inn, vi er slitne begge to..jeg av å være alene og han av å ikke se Lukas og å alltid jobbe..Så helt knirkefritt er det ikke om dagen.Bjeffer til hverandre om ingenting... Men vi er venner igjen kjapt..for vi vet jo at det er en liten stund igjen bare. :danse:

I går var Lukas 8 uker allerde, og i går var den første gangen mannen gikk en trilletur med han...så jeg skjønner så absolutt at han er frustrert... :trøste:

men snart er det påske og da skal vi ha ferie sammen alle 3, hos svigers..da skal vi kose og trille og leke og kooooose!!! :kline:

I dag har Lukas begynt på sin "kles- kolleksjon" i str 62!! :klappe: Og bra er det for nå er det ikke mye igjen i str 56 som passer, dessuten er vi..eller jeg da.. :sjarmor: lei de klærne...

Så i dag har han en lekker beige genser faktisk.. fra mormor med et lite bilde av en sjiraff og en matchende sparkebukse med et stort bilde av en sjiraff. Er så fin atte. Men nå vil han ha selskap.

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God formiddag Kipamor :blomst:

Det går nok greit for deg uten nett noen dager,

men for meg :sjokk:!??

Får nok garantert Kipa abstinens :Nikke:

Det kommer til å bli såååååå bra - med alt

når dere er kommet inn i huset tenker jeg :hjerte:

Super heldig er du !!!!

Håper du får en kjempe fiiiin uke,

pass på så du ikke sliter deg ut ...

Klem Jinx :kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Se signaturen min:

"Det finnes bare et vakkert barn i verden - og hver mor har de"

Og slik skal det være å være mamma... :wink:

Er det ikke deilig da at den store dagen nærmer seg med stormskritt...?

Dette har dere jobbet lenge for.

Planlagt.

Gleder meg på deres vegner.

Håper dere får en så knirkefri flytting som mulig. :klem:

Klem fra Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har mest lyst til å komme til Trondheim og Bergen og klemme dere begge to!! Dere har så mye omsorg som dere viser andre, Jinx og Mayamor- er det fordi dere har så mange barn tro... :idesmil:

- tusen takk for gode ord! :kose:

Og takk for bilde- hjelp, Jinx!! :kyss: Nå skal jeg bare passe meg litt for å ikke utnytte deg..tji- hi.. :oops: Er så kløne på data jeg også vil jeg så gjerne vettu....... :ler:

Er oppe en snartur, Lukas ligger god og mett og sover nok også, i sengen. har fått mat nå.

I går ble det mange timer på kjøkkenet, det nye vel og merke. Satte inn i skap og skuffer og det var kjempe gøy -rett og slett. Nå begynner jeg å forstå at vi faktisk snart skal flytte. :hoppe:

Nei, får vel få meg noen timer til med skjønnhetssøvn... :Gjesp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ny avatar har Lukas på seg ny vårlue, litt for stor enda..han ser ut som en bitteliten pave.. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hjerter: For et vakkert barn!! :hjerter:

Håper dere koser dere med flytting og vasking og ikke minst tanken på at nå skal dere få bo i huset deres!! Det må bare være så utrolig deilig!!

Mange :klem: fra Magnhild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lukas er NYDELIG :hjerte:

Men det vet du jo selvsagt ;)

Hjelper gjerne til med bilder jeg..

Bare skriv hvordan du vil ha dem det ;)

Skjønner at du koser deg med å sette

inn i skap og skuffer på kjøkken..

Å mange skuffer da .. Herlig...

Har du noe å ha i dem alle ? Tjihi...

Du er bare så super heldig altså..