AnonymBruker Skrevet 6. juni 2012 #21 Skrevet 6. juni 2012 Er vell flink til å kjøre bil vil jeg si, men jeg er ofte redd! Hater å kjøre i byer og i rushtrafikk..har også angst for å stå i oppoverbakken på fergen, fordi jeg er redd for at jeg ikke skal klare bakkestart å gli bak i bilen bak meg! Irriterer meg igrunn, for jeg klarer jo alltid å ta en bakkestart, men jeg psyker meg alltid ned!
Gjest boblebrus Skrevet 6. juni 2012 #22 Skrevet 6. juni 2012 Jeg vet ikke? Haha! Eller altså, jeg har hatt lappen i snart 7 år, men aldri eid egen bil. Da jeg jobbet som postbud for et par år tilbake, var jeg veldig flink! Fikk jo bilkjøre-trening hver helg + ferier, og kjørte bil i allslags vær. Ble også veldig trygg på å kjøre forskjellige biler, og ikke bare bilen til foreldrene mine. Jeg kjørte overalt, landevei, midt i byen osv. Nå er det tre år siden jeg sluttet som postbud, og jeg har kjørt svært lite i det siste. Så jeg merker at jeg faktisk er litt utrygg og over-forsiktig de gangene jeg skal kjøre. Jeg kommer raskt inn i det, men det å sette seg inn i en bil og kjøre når jeg ikke har kjørt på 7-8 måneder er litt sånn "wææh" det første kvarteret. Men jeg TROR jeg er en fornuftig og flink sjåfør, sånn egentlig. Og jeg er egentlig kjempeglad i å kjøre bil (er vel en liten skap-råner ) Det blir bare litt lenge mellom hver gang. MEN forhåpentligvis blir det egen bil om ikke veldig lenge, og det gleder jeg meg til. Da blir det mye kjøring!
Frua Skrevet 7. juni 2012 #23 Skrevet 7. juni 2012 Jeg liker ikke å kjøre i England pga venstrekjøringen men det går da greit. Ellers synes jeg som de fleste andre at jeg er en god sjafør! Jeg har kjørt aleine i store deler av Europa, har aldri vært i noen ulykker eller fått bøter. Har hatt lappen i ca 17 år nå. Forøvrig så synes jeg ikke det er noen stor kunst, det dreier seg bare om å øve og ikke unngå de situasjonene man er usikker i.
Gjest Bud Skrevet 7. juni 2012 #24 Skrevet 7. juni 2012 Åh, en mulighet til skryte av meg selv Bud er dyktig sjåfør, både på 2, 4 og 18 hjul, det har jeg fått skriftlig av såvel sensorer som bilprodusenter Har også diplomer for evnen til fremføring av små og store kjøretøy
Miah Skrevet 7. juni 2012 #25 Skrevet 7. juni 2012 Haha, jeg vil si at jeg er en helt grei sjåfør. Følger fartsgrensene, kjører som regel behagelig, ser langt frem... men virkelig, jeg lærer fortsatt. Og det tror jeg alle andre her også gjør. De som sier de er en god sjåfør når de har hatt lappen i mindre enn 5 år er som regel ikke de beste sjåførene. Har møtt mange slike; "Jeg er en flink sjåfør!". Samtidig kjører de alt for fort, sliter med en del regler og tror de er kongen på veien.
Gjest Nenya82 Skrevet 7. juni 2012 #26 Skrevet 7. juni 2012 Jeg er ikke så veldig flink for å være ærlig,men jeg har ikke hatt lappen ett år en gang. Har hatt et par uhell ,også er jeg ikke flink til å rygge inn i luker på parkeringsplasser,men skal øve meg på det. Samtidig så vet jeg godt at jeg ikke kan alt,og kjører ikke over evne.Er jeg usikker så tar jeg det rolig,og slipper heller forbi dem som kommer bak.I tillegg tar jeg også lærdom av mine feil,og klarer meg greit i trafikken. Ser mange som tar veldig mange sjanser i trafikken hver eneste dag,og jeg skjønner ikke at de tør..
LittleJ Skrevet 7. juni 2012 #27 Skrevet 7. juni 2012 Typen: Faen, den foran kjører som ei kjerring! Meg: Ikke si sånt, jeg er også kjerring og jeg kjører ikke sånn! Typen: Jamen, du kjører som en mann da... Altså: Jeg kjører som en mann! Syns egentlig jeg kjører veldig bra jeg, både fort og sakte. Kjørt bil siden jeg rakk ned te pedala og kjørte i Oslo 2 mnd. etter min 16års-dag. Liker veldig godt å kjøre fort da, men prøver å holde meg innenfor "miste lappen-grensa" =P Men alt etter forhold, kjøre fort gjør jeg på gamleveien (de som har no de kaller det vet hva jeg mener). Ellers så har tanta mi sagt at jeg er den hu er helt sikker på å låne bort bilen til =P
Gjest Doh Skrevet 7. juni 2012 #28 Skrevet 7. juni 2012 Mener selv jeg er en ganske god sjåfør. Om jeg gjør noe feil merker jeg det med en gang selv og retter opp i feilen (om det er mulig da. Hvis ikke signaliserer jeg unnskyld). Har aldri vært innblandet i noen ulykke. Har imidlertid hindet ulykke to ganger, er dessverre ikke ale som skjønner vikepliktskiltet. Er offensiv men ikke brautende i trafikken. Om noen sover i trafikken er jeg imidlertid ikke redd for å si fra. Hatt lappen i sju år. Jeg er forresten også en jævel på traktor 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2012 #29 Skrevet 7. juni 2012 The myth of the above average driver ^ Over 90% anser seg altså som over gjennomsnittlig dyktige sjåfører...
Gjest IngvildSF Skrevet 9. juni 2012 #30 Skrevet 9. juni 2012 Vel, hvor god sjåfør er man etter to år? Jeg er nok en ganske god sjåfør til å bare ha hatt lappen i så kort tid. Har pendlet Oslo-Drammen i lengre tid, samt hatt sommerjobb som avisbud. Har mange kilometer bak meg, og følger trafikkreglene. Kjører sjeldent (mye) over fartsgrensa (altså maks 10 km/t over), følger godt med på trafikken, og er god på å legge meg riktig/signalisere hvor jeg skal. Det er klart, alle har sine dårlige dager, og det hender jeg er sløvere enn vanlig, men jeg skjerper meg raskt. Syns det er litt ekkelt å bli for høy på seg selv som sjåfør. Mange som er mye dårligere til å kjøre enn de tror. Selv om jeg tenker jeg er en ganske god sjåfør, så kan jeg ikke måle meg med f.eks. pappas erfaringer. Det er det mange unggutter og -jenter som glemmer fullstendig. 1
Aeternitas Skrevet 9. juni 2012 #31 Skrevet 9. juni 2012 Jeg får ofte hør at jeg er en god sjåfør iaf:) Jeg syns ikke jeg er en dårlig sjåfør, men jeg fikler gjerne med ting samtidig som jeg kjører, og det er IKKE bra..
Gjest Trio Skrevet 9. juni 2012 #32 Skrevet 9. juni 2012 Ikke spesielt flink, men det fører i alle fall til at jeg kjører forsiktig. Så får heller de bak meg suse forbi når jeg svinger inn på en rasteplass, men helst tar jeg bussen og overlater kjøringen til noen andre.
FantasDick Skrevet 10. juni 2012 #33 Skrevet 10. juni 2012 Jeg synes jeg er forholdsvis flink i trafikken, men jeg har en tendens til å kjøre litt aggressivt. Er også lite komfortabel med bakkestart på nye og ukjente biler. Ellers har jeg god oversikt, kan "alle" trafikkregler og har aldri vært innblandet i ulykker eller så mye som vært borti noe med bilen. Har kjørt i 9 år.
Gjest Vettel Skrevet 10. juni 2012 #34 Skrevet 10. juni 2012 Hatt lappen i noen år, kjørt mest i Berlin og andre storbyer. Så føler meg mere vel der enn på landet... Liker altså ikke småveier uten strek i midten. Dessuten ingen fan av lukeparkering, er så liten og SER jo ingenting bakover! *ønsker meg høyere bil* Kan være litt utålmodig når andre virrer hit og dit, ikke bruker blinklys eller bytter fil uten å gi noen som helst tegn, men kaster seg over fremfor meg! Grrr! Ikke noen ulykker, bøter, og aldri blitt stoppet av UP. Og ja det viktigste: Jeg og giret har aldri blitt venner. Blitt bedre nå som jeg kjører nesten hver dag pga kronisk sykdom og graviditet, men mine ører hører ikke når det skal byttes gir. (bass-freksvens som er borte hos meg) Må se på telleren og føle at "nå er det ingen fart i bilen".
Casall Skrevet 10. juni 2012 #35 Skrevet 10. juni 2012 Jeg anser meg selv som en ganske god sjåfør. Jeg kjører i fartsgrensen (noen ganger litt over når jeg ligger alene på rette landeveier), planlegger så jeg slipper å bråbremse og styre og ordne. Føler meg trygg på kjøringen, og liker å kjøre. Men jeg er nok en veldig utålmodig sjåfør. Får helt noia når det går for sakte, folk slenger seg ut foran meg og legger seg under fartsgrensen og sånn.
Zzyzx Skrevet 10. juni 2012 #36 Skrevet 10. juni 2012 Jeg vet faktisk ikke. Jeg misliker å kjøre bil og kjører derfor veldig sjelden. Jeg tror nok jeg kan være et irritasjonsmoment for andre bilister siden jeg er ganske usikker. Kjører defensivt, men kjører ikke under fartsgrensa på generell basis. Jeg er, til toss for dette, veldig god på giring og bakkestart, og jeg er flinkere til å rygge med tilhenger enn uten.
hjertesukka Skrevet 10. juni 2012 #37 Skrevet 10. juni 2012 Har hatt lappen i xx antall år, og har vel kommet dit hen at jeg er blitt litt blasert i trafikken. Så noen gg må jeg skjerpe meg og følge med. Sitter og tenker på helt andre ting mens jeg kjører. Men har hatt veldig få uhell i alle disse årene. Liker godt lukeparkering og parkering i smale og små parkeringhus der det går på mm. Er en høflig sjåfør, forresten og passer alltid på å vinke og smile hvis noen slipper meg foran. Tar heller ingen unødige sjanser og venter alltid til folk har begynt å svinge inn, selv om de har blinklyset på. Vet av erfaring at man kan glemme det. Det jeg liker minst er igrunnen veiarbeid og nye skilter/omkjøring.
@Maja Skrevet 10. juni 2012 #38 Skrevet 10. juni 2012 Meiner sjølv at eg er ein god sjåfør. Har aldri hatt uhell på vegen, kjører sjeldent for fort men er heller ingen sinke i trafikken. Fått høyre at eg køyrer ganske behagelig og. Er veldig lite glad i bykjøring, spesielt om eg samtidig er litt usikker på kvar eg skal. Landevegskøyring og smale vegar er derimot null problem
OhMickey Skrevet 11. juni 2012 #39 Skrevet 11. juni 2012 Jeg er en svært god sjåfør. Trygg og rolig i trafikken, følger alle reglene, kjører alltid i fartsgrensen, aldri fått bot eller vært i en trafikkulykke av noe slag. Liker å kjøre bil, både kort og langt. Stoler mye mer på meg selv som sjåfør enn noen av mine venner, men det er vel naturlig
Ryvre Skrevet 11. juni 2012 #40 Skrevet 11. juni 2012 Hvordan er dine kjøreferdigheter? Noe du prøver å unngå i trafikken? Noe som gjør deg usikker? Eneste jeg kan tenke meg som gjør meg usikker er når jeg kjører på fremmede steder. Da tar jeg heller 5 minutter ekstra på en rasteplass og ser på kartet så går det som regel greit Mine kjøreferdigheter er ifølge mine kjørelærer og gode venn, at jeg er aktaom, hensynsfull og veldig flink til å lese trafikkbildet
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå