Gå til innhold

Nr 2 er på vei! :)

cypress

Anbefalte innlegg

Ah.. som jeg kjenner meg igjen! Jeg tror vi har litt samme type mage.. Rett ut, tutmage. Jeg føler etter noen timer på jobb at jeg har en svær ball eller ballong full av vann som presser seg opp under ribbeina og truer med å knekke dem! :daane: (og det har jeg jo egentlig også.. :fnise: ) Jeg føler jeg mangler 10 cm på høyden.. ;) Og så er det "bare" 11 uker igjen! :bond:

Det eneste som hjelper her er å legge seg. ALDRI har det vært så deilig å legge seg om kvelden!

Du kan ikke få en gradert sykemelding? Jeg har fått 20 % nå for at jeg skal kunne legge meg litt i løpet av arbeidsdagen. Og any day now skal jeg få brukt den! :ler:

Jo, jeg kunne sikkert fått en liten sykemelding hvis jeg ber om det. Men fra torsdag begynner vi med sommertid på jobben, så allerede der er dagen 45 minutter kortere, så jeg tror det kan hjelpe. Neste uke begynner vikarer min, så da får jeg også litt avlastning. Men jeg orker ikke være på jobb bare for å være flink pike altså. Så hvis jeg fortsatt har null energi etter jobb, er det for skjev fordeling syns jeg. Da får jeg ta en prat med legen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Husker det godt, for her blir både A og M. Navnene brukt hvis neste barn er ei jente - vi går for dobbeltnavn :)

Å, så gøy at dere skal bruke begge (kanskje)! Lik smak i navn vi da!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var veldig fint det navnet dere vurderte sist og :jepp: Jeg sliter litt med å finne et jentenavn til. Har funnet et jeg tror det blir, men det er ganske vanlig nå. det er forsovet det jeg har nå og, men ikke på samme måte. Guttenavnet derimot er jeg såååååå forelsket i. Ser for meg hvordan gutten med det navnet blir. Så fælt å si det, men håper derfor veldig at det blir gutt. Blir fantastisk med jente og selvsagt. Jeg har det jo veldig veldig fint med jente nå :jepp:

Så trist å høre om moren din forresten :klem: Så fint at de fant det så tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Becky! Hun opererte i dag, og alt har visst gått som det skal. Hun begynner med stråling om noen uker, og først etter det vet vi vel egentlig om hun er kvitt det. Men vi satser på det!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingrene for at din mor er kvitt sykdommen etter stråling :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra at operasjonen er unnagjort alt. Er det Radiumhospitalet hun skal til stråling? Der er de iallfall veldig flinke og hyggelige, men det er de sikkert uansett hvor det blir da. Går nok fint, men det er jo vanlig å bli veldig sliten etter strålingen, så litt medtatt blir hun nok kanskje.

Men dette går bra til slutt altså, det er jeg sikker på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, strålingen skjer på kreftsenteret på Ullevål. De burde vel ha greie på det der og, håper jeg. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har de helt sikkert ;) Mamma hadde en fersk overlege under strålingen, som gikk assistentlege-tiden på Ullevål, og hun virker meget godt opplært, så det lover godt for moren din mtp kompetansenivået på Ullevål! :)

Endret av Zia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og leser litt etter en liten tørketid fra min side...

Skjønte at det ble Ullevål på moren din. Bra at alt har gått fint så langt, så får vi håpe det blir fortsatt gode nyheter etter stråling :)

Hvordan har 17. mai og pinsen vært?

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, langhelgen har vært helt topp! Vi har vært en del sammen med familien, og det er så gøy å se hvordan A koser seg med besteforeldre og tante.

Det skjer så mye med språket hennes om dagen, og plutselig har hun begynt å si hele lange setninger med både subjekt (som regel "jeg"...) og verbal. "Jeg klarte det!" i en stolt tone er en klassiker. :ler: Hun teller til ti som bare det og kan en hel haug farger og kjenner igjen sin egen forbokstav, M for mamma, P for pappa og et par andre. Vi var ute og gikk tur i helgen og plutselig pekte hun på bakken og sa Pappa!! Da så jeg at det var malt en stor P på bakken for å vise veien til et parkeringshus. Det er sikkert vanlig at 2åringer kan sånt altså, men jeg blir allikevel imponert over alt hun klarer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår godt at du er stolt over A :jepp: Det er kjempegøy å høre om utviklingen hennes, og jeg håper at F snart er der hun også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke selvsagt at en 2åring kan alt det du forteller om så du har all grunn til å være stolt! :jepp: Flinke A :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink lille A er :) M snakker lange setninger, men klarer ikke å huske hvilket navn fargene har. Hun klarer å sortere ting i farger, men bare tipper på hva de heter. Stort sett sier hun at ting er blått :fnise: Når hun skal telle til ti hopper hun gjerne over de samme tallene hver gang :fnise: Men hun synger mye og det er veldig gøy :) Hun er for øvrig ganske god på former, som sirkel, trekant o.l. Veldig gøy. Utrolig hva barn kan lære når de blir stimulert litt. Det er ikke mye som skal til. Tenk om alle skolebarn hadde blitt det... :daane:

Endret av Becky1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er klart man blir stolt av hva de små får til! Og utviklingen er så ulik hos hvert enkelt barn og man fullstendig lov å være stolt av barnet sitt og ikke minst er det en av oppgavene våre tenker jeg :fnise:

Tassen kan også bokstaven min og jeg roser skikkelig hver gang han finner den (ikke M for mamma, men min vanlige bokstav) akkurat som det skulle vært første gang han finner den. Tror det øker selvtillitten deres og jeg kommer nok til å fortsette med det fremover også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En fin og en mindre fin nyhet å skrive om her i dag. Starter med den gode:

I dag har jeg vært på ny svangerskapskontroll hos legen. Alt ser bra ut med magen. Opp en kilo den siste måneden, totalt 5-6 kg. Litt lavt jern, så jeg ble anbefalt å ta litt tilskudd. Magen følger kurven sin helt som den skal, og ligger helt i den øvre delen av det grønne feltet, og har vokst fra 24 cm i uke 24 til 28 cm nå i uke 28. Det er masse liv, baby sparket faktisk til instrumentet til legen da han skulle lytte etter hjertelyd. :ler:

Så den dårlige: Jeg syns det er vanskelig å fortelle dette, for jeg vet ikke hva jeg tenker om det selv enda. Etter at mamma fikk kreftdiagnosen, har jeg begynt å undersøke meg selv litt bedre (har ikke vært noe flink til det i det hele tatt).

I går kjente jeg en kul i ytterkant av det venstre brystet, mot armhulen. Ca en halv ca i diameter kanskje? Jeg oppdaget det faktisk mens jeg var på besøk hos mamma, men jeg lot være å si noe, så hun ikke skulle bekymre seg. Jeg sa ikke noe til mannen heller. Jeg fikk legen til å kjenne på den når jeg først var der i dag. Han var usikker, men kanskje særlig på grunn av mammas diagnose, skrev han ut en henvisning til å ta en vevsprøve på Ullevål til meg. Han sa at trolig og statistisk sett er det ingenting, men at han ikke ønsket å være den som ikke medvirket til å undersøke dette. Huff...

Jeg tror vel egentlig heller ikke at det er noe farlig, men det er helt tydelig en kul der, som jeg ikke kan huske å ha kjent før, og jeg har ikke noe lyst til å gå med den uten å sjekke hva det er, når det er såpass "enkelt" å undersøke det. Legen sa at de nok kan være noe tilbakeholdene med å ta sånne tester av gravide - særlig mamografi gjør de visst ikke (fikk ikke med meg hvorfor), så det blir litt opp til ekspertene på Ullevål hva som faktisk skjer. Aller helst håper jeg kulen bare forsvinner av seg selv, så jeg kan si fra meg timen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kose:

Det er nok helt sikkert ikke alvorlig, men flott at legen tar det på alvor siden du har det så tett innpå deg med din mor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, så ekkelt.. :( Men det er jo utrolig mye som skjer i brystene nå! Kanskje det er så enkelt som en melkekjertel som utvikler seg.. ;) Mest sannsynlig er det jo ingenting! Håper du får sjekket det veldig snart så du slipper tenke mer på det! :klem:

Og :hoppe: for fin svangerskapskontroll!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff :( Jeg har hørt at det nesten "ikke er vits" å kjenne på puppene etter noe sånt, for det er så masse som skjer under graviditeten, og klumper her og der. Så jeg krysser rett og slett fingrene for at det bare er pga svangerskapet at den har komt, og at den forsvinner :Nikke::klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...