Gå til innhold

Nr 2 er på vei! :)


cypress

Anbefalte innlegg

Velkommen til min prøverdagbok!

Kort intro til de som ikke kjenner meg:

Jeg er lykkelig gift og bor i Oslo. Jeg er allerede mamma til en herlig jente som nå er 16 måneder. Planen har alltid vært å få to barn, og heldigvis har ikke nr 1 skremt meg fra tanken. ;) Jeg har følt meg klar for å sette i gang igjen i mange måneder allerede, og endelig er far med på lasset. :)

Mandag neste uke skal jeg av sted til gynekologen og ta ut spiralen. Vi får se hvor fort det går denne gang, for sist brukte vi ett år, pga PCO. Måtte ta to runder med Pergotime da. Legen sjekket om jeg fortsatt har cyster etter fødselen, og det har jeg visst. Men jeg mistenker at noe har endret seg allikevel, for jeg har plutselig hatt regelmessig menstruasjoner nå de siste 5 månedene. Det har jeg ALDRI hatt før! Så jeg håper at legen kan ta en titt igjen når jeg først ligger der på mandag, og se om han tror at jeg faktisk har eggløsninger helt av meg selv nå. Hvis ikke håper jeg han kan gi meg resept på Pergotime igjen.

Endret av cypress
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Wohoo! Jeg vil være med på ferden mot :gravid: ! :nigo: Ikke bokstavelig talt da men... Det får bli mellom deg og mannen... :sjenert:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heia! :vinke:

Ikke sååå lenge til jeg også blir "levende" igjen her inne tror jeg :fnise: Så jeg vil gjerne henge på! :)

Så spennende at dere skal prøve igjen nå! Håper du har rett i dine antakelser.. :lur:

:klem:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy at dere skal begynne å prøve igjen :hoppe: Kanskje vi kan gå :gravid: sammen denne gangen :) Blir spennende å følge med! Så bra med regelmessig mens. Skal ofte være lettere med nr. 2, så jeg krysser fingrene! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått lavt stoffskifte etter sist svangerskap, og har skjønt at det er viktig å følge nøye med på ved en eventuell ny graviditet. Tenkte å lage en oversikt her over linker med info jeg må lese og huske på etter hvert:

Dansk landsforening

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte vitaminpiller for prøvere/gravide i første trimester i dag. Nå skal kroppen bli klar for babylaging!! :)

Skal som nevnt til gyn på mandag, og har time hos fastlegen på torsdag for å få sjekket stoffskiftet.

***

Nå ligger gubben og snorker i sofaen ved siden av meg, og Lille A i sengen sin. Hun er heldigvis veldig grei å legge, så hun sovner omtrent alltid kl 19. Jeg sitter og ser oppussingsprogram på tv, og koser meg i gunn ganske masse! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Så hyggelig å se deg her inne igjen, og spennende at dere skal prøve på nr 2! :) Har sett bilder av skjønne A på FB, får dere en til i hennes kaliber er vel alt bare fryd og gammen! Jeg slenger meg ihvertfall med! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...

Hei :vinke:

Litt nysgjerrig. Hvordan gikk det å nappe ut spiralen..? Gruer meg litt selv :haar: for jeg har hørt at det kan være ganske vondt.

Håper alt står bra til! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei!

Alt går bra her! :) Spiralen er ute, og prøvingen offisielt i gang! :strix:

Jeg syns ikke det var vondt å ta ut spiralen, det bare kneip litt da legen måtte ta tak i livmortappen for å finne trådene. Han hadde nemlig klippet dem ekstra korte, slik at de ikke skulle være i veien. Men det var veldig fort gjort, og ikke noe å grue seg for. Jeg syns ikke det var vondt å sette den inn heller, det kan jo hende det har en sammenheng. Jeg har jo hørt om de som nesten svimer av når de setter inn fordi det er så vondt (og det var det legen som fortalte om, så jeg tror ikke han overdrev.) Så jeg tipper Siebaeo, at hvis du syns det gikk greit å sette den inn, så går det sikkert fint å nappe ut også! :jepp:

Mensen kom når den skulle denne måneden også, og jeg blir fremdeles like overrasket over å ha en regelmessig syklus. Nå har det vært slik de siste 6 månedene, så det er kanskje på tide å tro på at kroppen har endret seg etter svangerskapet. Jeg fik streng beskjed fra gyn om at jeg IKKE fikk lov til å kjøpe eggløsningstester og sånt, for det mente han bare var tull og stressfremkallende. Så det skal jeg ikke gjøre (i hvert fall ikke de første månedene... Kjenner jeg meg rett, kommer jeg til å gjøre det allikevel dersom dette tar for lang tid... :sjenert: )

Ha en fin uke alle sammen!! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har rett i at det er veldig individuelt hvordan det føles å sette inn/ta ut spiral :Nikke: Noen dævver, mens andre bare kjenner små napp ;)

Blir spennende å se hvordan dette blir nå som du har regelmessig menstruasjon. Er jo egentlig en ganske annen situasjon enn sist :jepp:

Håper du får en fin uke du også :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok ut spiralen bare noen måneder etter jeg fikk satt den inn (pga blødning), og jeg synes det gikk helt fint :Nikke: Så de andre har nok rett, det går nok veldig bra Siebaeo :)

Hurra for prøvetid :danser: Følger med i spenning ;)

Ps. Har akkurat bestilt eggløsningstester på Ebay jeg, hehe. Har stabile sykluser, men har lyst å holde styr på EL så da gjorde jeg likesågodt det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende at dere er i gang igjen :popcorn: Selv føler jeg meg ikke klar i det hele tatt. Føler jeg må komme meg ordentlig etter første svanger skap, både når det gjelder bekken og kroppen generelt. Vil gjerne bli litt mer trent først. Dessuten har jeg fått ny jobb og bør jobbe der ihvertfall et års tid før det er aktuelt å begyne å vurdere det. Tipper det blir 4 år mellom M og den nye, men samtidig så er det jo som du sier. Kanskje det greieste bare er å hive seg ut i det. Tenker at jeg helst vil at hverdagen skal gå på skinner først, men når jeg tenker meg om så regner jeg vel ikke med at den noen gang kommer til å gjøre det. Hverdagen er og blir slitsom uansett.

Tok forresten et bilde av M her om dagen der jeg synes hun minnet om Lille A :)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...