Gå til innhold

Når ruller babyer over fra mage til rygg og omvendt?


Tilim

Anbefalte innlegg

Ja, når gjør de det i kontrollerte former? :)

Jenta gjorde det faktisk i går, men det var nok ikke mye kontrollert! :fnise:

Vi har latt henne ligge litt på magen på dagtid siden dag én, siden det var visst bra i følge en infolapp på sykehuset.

Hun er jo bare fire uker, så hun har ikke gjort så mye på gulvet enda, bortsett fra å enten bare ligge der, eller å spole med beina og løfte hodet og titte litt rundt seg.

Men i går kveld kastet hun veldig mye på rompa, og plutselig hadde hun klart å kaste seg såpass at hun vippet over armen og opp på sida, og ble liggende på sida et par sekunder før hun ramlet videre rundt på ryggen igjen.

Ikke noe kontroll, men jeg ble litt stolt alikevel!

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det varierer vel fra rundt 4-6/7 mnd. Noen ruller også bare ene veien, men ikke andre også, før lenge etter de har lært andre ting, som å sette seg opp, kravle/krabbe, reise seg osv. Men tror normalen er fra 4 mnd. av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her rulla mini bevisst etter en leke for første gang når han var 6,5 mnd, og han gikk for første gang når han var 10,5 mnd <3 Så han var normalt/sent ute med å rulle, og ganske så tidlig med å gå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lillegutt har nettopp begynt å rulle fra rygg til mage selv, han er rett over 5 mndr :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig forskjellig. Min eldste rullet daglig begge veier fra han var 2 uker (helt vilt, ingen tror det), min yngste var vel nærmere fem måneder før han begynte med sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gutten min rullet fra mage til rygg første gang da han var 1 mnd gammel, men han skjønte nok ikke hva han drev med. Nå, når han er 4 1/2 mnd, har han akkurat rullet fra mage til rygg en gang, som så mer bevisst ut. Så han er i gang med noe. Det å ligge på magen har også plutselig blitt interessant, så er spent på hva de neste ukene bringer. Har inntrykk av at mange lærer seg sånt ordentlig rundt 5 mnd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datteren min rullet vel fra mage til rygg når hun var rundt tre måneder, når hun først skjønte hvordan hun gjorde det, så ble det bevisst ganske fort. Hun har de siste tre ukene begynt å rulle fra rygg til mage, først var det ikke bevisst, men jeg la merke til f.eks. idag at nå gjør hun det av ren vilje og kontroll. Hun ble 5 måneder forrige uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når de ruller bare noen få uker gamle så er det gjerne bare at de mister balansen og tipper over. :)

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han rullet (ubevisst) fra mage til rygg fr ca 7-8 ukers alder. Hadde låsninger og hatet å ligge på magen, og lå med hodet skyhøyt. Da han fikk knukket opp låsningen og ikke lå så høyt og anspent sluttet han med rullingen. Ca 4,5 mnd rullet han fra rygg til mage første gang Brukte et par uker på å få skikkelig teken på det, etter 5 mnd er det det første han gjør når han blir lagt på gulvet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 år senere...

Minsten her begynte å rulle bevisst fra rygg til mage for ca to uker siden, han er 5 mnd i dag. Har skjedd noen ganger tidligere også, men da har det vært mer tilfeldig. Han har også rullet fra mage til rygg endel ganger, men vil ikke kalle det bevisst ennå. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min har nettopp begynt å slenge seg bevisst mens hun smiler stolt og lurt, fra mage til rygg. 3 og en halv måned. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lorieen skrev (1 time siden):

Minsten her begynte å rulle bevisst fra rygg til mage for ca to uker siden, han er 5 mnd i dag. Har skjedd noen ganger tidligere også, men da har det vært mer tilfeldig. Han har også rullet fra mage til rygg endel ganger, men vil ikke kalle det bevisst ennå. 

 

9 år gammel tråd... alfså?

Anonymkode: 2ab5e...2fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

9 år gammel tråd... alfså?

Anonymkode: 2ab5e...2fc

jeg søkte opp rulle fra mage til rygg i går(skulle søke på omvendt men endte på det), og leste gjennom den da... Så var den plutselig her igjen, måtte sjekke dato to ganger 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rett over 4 mnd rygg til mage. Mage til rygg like etter 

Anonymkode: dff4a...dce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...