Gå til innhold

14 minutter på 3000-meteren bra?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nei, det er ikke drittdårlig. Om du løper 3 km på 14 minutter, er dette litt mer enn 4.30 pr. km. Hvilket hadde gitt deg en tid på ca 45 minutter pr. mil. Til jente å være er dette ganske bra.

Trukke engang Fotballfrue løper mila på 45 minutter. :Gjesp:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, det er ikke drittdårlig. Om du løper 3 km på 14 minutter, er dette litt mer enn 4.30 pr. km. Hvilket hadde gitt deg en tid på ca 45 minutter pr. mil. Til jente å være er dette ganske bra.

Trukke engang Fotballfrue løper mila på 45 minutter. :Gjesp:

Men det gjør *Maja* brukeren her inne :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hvar1

Nei, det er ikke drittdårlig. Om du løper 3 km på 14 minutter, er dette litt mer enn 4.30 pr. km. Hvilket hadde gitt deg en tid på ca 45 minutter pr. mil. Til jente å være er dette ganske bra.

Trukke engang Fotballfrue løper mila på 45 minutter. :Gjesp:

Nå er nok i det direkte overførbart på den måten siden det er grunn til å tro at man legger ut i et annet tempo om man skal løpe 10 km fremfor 3 km. Jeg tipper en realistisk 10 km-tid vil ligge på omtrent 49 minutter med 14 minutter på 3 km, og det er fortsatt ganske bra, og fortsatt godt under snittet en samlet norsk befolkning sett under ett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det gjør *Maja* brukeren her inne :jepp:

Artig forsøk, men jeg er ikke *Maja*. Aner ikke hvem det er engang. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke drittdårlig. Om du løper 3 km på 14 minutter, er dette litt mer enn 4.30 pr. km. Hvilket hadde gitt deg en tid på ca 45 minutter pr. mil. Til jente å være er dette ganske bra.

Trukke engang Fotballfrue løper mila på 45 minutter. :Gjesp:

Du hadde hatt et poeng dersom man hadde uendelig kondis og alltid løp maksfart. Det har man ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig forsøk, men jeg er ikke *Maja*. Aner ikke hvem det er engang. :fnise:

Det er ei jeg av og til leser dagboken til, og da eg så det du skrev, kom jeg på at hun har klart å løpe 10km på 45 min og noe, derfor skrev jeg det jeg skrev :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er nok i det direkte overførbart på den måten siden det er grunn til å tro at man legger ut i et annet tempo om man skal løpe 10 km fremfor 3 km. Jeg tipper en realistisk 10 km-tid vil ligge på omtrent 49 minutter med 14 minutter på 3 km, og det er fortsatt ganske bra, og fortsatt godt under snittet en samlet norsk befolkning sett under ett.

Helt enig. Uansett er vi vel enige om at 14 minutter på en 3000meter ikke er "drittdårlig"?

Har løpt mye i mitt liv, og har faktisk aldri løpt særlig mye fortere pr. km på en 3000-meter enn på mila. Den raskeste km-tiden min er faktisk på en halvmaraton - der jeg hadde en samlet tid på 1.40.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du hadde hatt et poeng dersom man hadde uendelig kondis og alltid løp maksfart. Det har man ikke.

Poenget er bare det at 14 minutter på en 3000 km ikke er dårlig, og at en på 170 som veier 63 kg ikke er småfet.

Og da snakker vi om kvinner - men de har du kanskje ikke så mye kjennskap til?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lyst å teste meg på 3000. Er det noen baner i oslo jeg bare kan dra til og løpe når som helst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er bare det at 14 minutter på en 3000 km ikke er dårlig, og at en på 170 som veier 63 kg ikke er småfet.

Og da snakker vi om kvinner - men de har du kanskje ikke så mye kjennskap til?

Sto du opp med feil bein idag?

Jeg har aldri, og vil aldri, kalle en jente på 170 og 63kg feit. Så du kan slutte å tilegne meg meninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tidssone

Hmmm....jeg bruker vanligvis litt under 5 minutter.

Da har jeg et tempo på ca.12 km/t.

Tiden på en kilometer.

Endret av Tidssone
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet i alle fall at på videregående vil det (for jenter) å løpe 3000 meter på under 14 minutter tilsvare en sekser. En femmer vil ligge under 16 minutter. For gutter er det under 12 for å få seks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hvar1

Helt enig. Uansett er vi vel enige om at 14 minutter på en 3000meter ikke er "drittdårlig"?

Har løpt mye i mitt liv, og har faktisk aldri løpt særlig mye fortere pr. km på en 3000-meter enn på mila. Den raskeste km-tiden min er faktisk på en halvmaraton - der jeg hadde en samlet tid på 1.40.

Tvert imot, 14 minutter på 3000-meter en en over gjennomsnittet god tid det. Det er forøvrig en fin halvmaraton du har der! Jeg er i ferd med å løpe meg opp igjen etter et par slappe år, men har holdt meg til mila og ikke kastet meg ut på noen halvmaraton enda i år. Det er langt altså...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Solsmil

14 minutter er ikke dårlig. Jeg har selv løpt 3000-meter på en raskere tid, men det er noen år siden, da jeg var hakket bedre trent enn jeg er nå. Jeg vil ikke si 14 min er kjempebra, men for noen kan det godt være det. Også for personer som trener en del. Og TS: hvis du så og si aldri trener, så tror jeg du kan glemme å løpe 3000 på 12 minutter. det kan selvfølgelig hende du har ok kondis likevel, men 12 minutter er veldig ambisiøst, for det er en ganske bra tid. Jeg foreslår du prøver å løpe 3000 da, siden du ikke synes det høres noe langt ut. Du kommer nok til å få deg en overaskelse, for det er mer enn langt nok når du holder på. Og jeg tror ikke du slår tiden til venninna di hvis du aldri trener, da må du nok heller plusse på en del minutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet i alle fall at på videregående vil det (for jenter) å løpe 3000 meter på under 14 minutter tilsvare en sekser. En femmer vil ligge under 16 minutter. For gutter er det under 12 for å få seks.

Da er det forskjellig fra skole til skole. På min var sekserkravet 12 for jenter og 11 for gutter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hvar1

Har lyst å teste meg på 3000. Er det noen baner i oslo jeg bare kan dra til og løpe når som helst?

En nogenlunde flat løype gjør (nesten) like godt susen som en bane egentlig. Kan forøvrig anbefale Endomondo som treningsmakker og lengdemåler, så har du kontroll på avstand uten å måtte løpe runder. Har gjort underverker for min motivasjon, og det er faktisk gøy å løpe igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tvert imot, 14 minutter på 3000-meter en en over gjennomsnittet god tid det. Det er forøvrig en fin halvmaraton du har der! Jeg er i ferd med å løpe meg opp igjen etter et par slappe år, men har holdt meg til mila og ikke kastet meg ut på noen halvmaraton enda i år. Det er langt altså...

Jeg var godt igang med maratontrening, men to varige skadede knær har dessverre satt en stopper for løping for all mulig fremtid. Så da sykler jeg istedet. :)

Beklager for ot, men jeg blir litt revet med når det er løpesnakk. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet i alle fall at på videregående vil det (for jenter) å løpe 3000 meter på under 14 minutter tilsvare en sekser. En femmer vil ligge under 16 minutter. For gutter er det under 12 for å få seks.

Jøss. Skal si ungdommen har forfalt. Tror 9.30 var sekserkravet hos oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tidssone

Jøss. Skal si ungdommen har forfalt. Tror 9.30 var sekserkravet hos oss.

Da jeg vokste opp var tretusenmeteren det samme som femtusenmeteren.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...