Gjest Raggy Skrevet 22. mai 2012 #1 Skrevet 22. mai 2012 Lurer litt på hvordan dette fungerer. Vi har en gammel bil som ligger til ca 8 lapper på finn.no. Den var eu godkjent og funket som bare det. Vi ble påkjørt bakfra og siden skaden ble så stor regner vi at bilen blir vrak. Hva kan vi forvente at takstmannen sier? Får vi noe igjen når bilen var så gammel? Det var ikke vår skyld at påkjørselen skjedde. Drit kjipt siden bruksverdien i bilen var stor for oss selv om den ikke var så flott... Men dog ikke store tapet heldigvis. Vi har jo blitt uten bil med alt det fører med seg, ihvertfall for en stund. Trenger litt info siden jeg skal møte opp ved takstering i morgen, kjekkt å vite litt:)
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2012 #2 Skrevet 22. mai 2012 Jeg ble påkjørt en gang i fjor, og da i en Volvo 83 modell. Bilen var vel verdt, tja.. 3-4-5000kr? KANSKJE? Jeg fikk uansett igjen 6500kr som skaden var taksert til. Ikke verst det da.
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2012 #3 Skrevet 22. mai 2012 Hei. Det kan lønne seg å sammenligne litt priser på finn.no (slik som du har gjort). Husk å sjekk med biler av samme stand (km, hold, alder osv). også hva det vil koste deg å skaffe deg en tilsvarende bil uten å måtte kjøre til andre siden av landet. Er det noe spesielt med bilen din? Har du noen nye deler til den? (motor, styling, lakk osv). slike ting kan trekke opp. Var det anlegg i den? andre ting av verdi? det må du få med til forsikringsselskapet. Jeg ble påkjørt i fjor, og fikk først et bud, men dette godtok jeg ikke. De var da kjapt ute med å gi meg et bedre bud. Om du er fornøyd med første bud, godtar du. Er du ikke, er det helt lov å klage. Du skal få igjen så du kan kjøpe deg en bil i tilsvarende stand. Masse lykke til, håper det går bra med deg etter ulykka!
Namine Skrevet 22. mai 2012 #4 Skrevet 22. mai 2012 (endret) Ikke meninga å være anonym, så prøver igjen! Det kan lønne seg å sammenligne litt priser på finn.no (slik som du har gjort). Husk å sjekk med biler av samme stand (km, hold, alder osv). også hva det vil koste deg å skaffe deg en tilsvarende bil uten å måtte kjøre til andre siden av landet. Er det noe spesielt med bilen din? Har du noen nye deler til den? (motor, styling, lakk osv). slike ting kan trekke opp. Var det anlegg i den? andre ting av verdi? det må du få med til forsikringsselskapet. Jeg ble påkjørt i fjor, og fikk først et bud, men dette godtok jeg ikke. De var da kjapt ute med å gi meg et bedre bud. Om du er fornøyd med første bud, godtar du. Er du ikke, er det helt lov å klage. Du skal få igjen så du kan kjøpe deg en bil i tilsvarende stand. Masse lykke til, håper det går bra med deg etter ulykka! Endret 22. mai 2012 av Namine
Gjest Raggy Skrevet 22. mai 2012 #5 Skrevet 22. mai 2012 Takk for svar! Da kan vi vel regne med å få igjen litt da. Har kjøpt nye dekk og en cdspiller samt at sykkelen til minsten lå i baggasjen, regner med at den er helt krølla.. meeen jeg har jo ingen kvitteringer på dette. Det holder kanskje med at taksmannen ser dette.? Tar det lang tid før man får evt oppgjør? Vi trenger jo egentlig bil igjen med en gang. Det gikk heldigvis bra med alle sammen:)
Ryvre Skrevet 22. mai 2012 #6 Skrevet 22. mai 2012 De har et eget skjema med priser de går etter, men de ser også litt ann på behovet man har av bilen. Jeg ble påkjørt bakfra en gang. Bilen var gammel, hadde jeg solgt den før ulykken hadde eg kanskje fått 10-15.000,- for den. I følge takstmannen så stod det på hans skjema at bilen er verdt ca 20.000,- (han så jo hvor godt bilen var vedlikeholdt osv også) Når min underleppe begynte å dirre litt fordi jeg da ikke visste hvordan jeg skulle komme meg på jobb pga dårlige bussforbindelser så endte han opp med å skrive 25.000,- og det var det je fikk igjen.
Namine Skrevet 22. mai 2012 #7 Skrevet 22. mai 2012 (endret) Takk for svar! Da kan vi vel regne med å få igjen litt da. Har kjøpt nye dekk og en cdspiller samt at sykkelen til minsten lå i baggasjen, regner med at den er helt krølla.. meeen jeg har jo ingen kvitteringer på dette. Det holder kanskje med at taksmannen ser dette.? Tar det lang tid før man får evt oppgjør? Vi trenger jo egentlig bil igjen med en gang. Det gikk heldigvis bra med alle sammen:) For min del holdt det med at takstmannen så merkene på dekka, merket på basskasse osv, også sendte jeg over pris fra butikk. Jeg vil også si at jeg fikk veldig godt igjen, anlegget mitt var kjøpt via noen, så jeg fikk vennepris, så det hadde jeg spart en del på å kjøpe. Allikevel fikk jeg nypris, og kunne dermed gå å kjøpe et enda bedre anlegg en det jeg hadde (mao takstmannen tok ikke hensyn til at jeg sparte noen lapper når jeg kjøpte det). De trekker vel vekk noen prosenter pr antall år, om gjenstandene i/på bilen ikke er nye. Bilen fikk jeg også godt igjen på. Og med en god dose flaks (kom over en bil som måtte selges fort, og jeg var førstemann til mølla) fikk jeg kjøpt meg en bil i bedre stand, og den var også nyere enn den forrige min. (samme merke). Tror det tok ganske så nøyaktig en måned fra ulykka, til jeg satt med ny bil (ink leting). Endret 22. mai 2012 av Namine
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå