Gå til innhold

Dagbok om livet og graviditet og sånn


Nuttapia

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

På 24.8.2018 den 22.56, Azalea skrev:

Se den fine magen da😍😍😍

Tusen takk 😘 den er større nå! 23 uker i morgen! 

50% sykmeldt nå. Begynnende bekkenløsning! Pokker altså :nei: Heldigvis jobber jeg på kontor og kan ta det rolig, og en til to dager i uka kan jeg prøve meg på hjemmekontor.. Vi får se! Vesla spreller voldsomt inni der iallfall - det er det viktigste! 

Du da, alt vel? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

24+3 🍭

Bekkenløsning og «brannsår» foran på magen har gitt 100% sm. Kjipe greier, men nødvendig.. Ellers er vesla både sprelsk, sterk og åler seg gjennom ørten posisjoner i magen i løpet av dagen. Hun er mye roligere i magen nå, antakelig fordi jeg har rolige dager hjemme. Må prøve å finne en eller annen form å bevege meg på, slik at jeg får litt aktivitet. Vil ikke være helt pudding når fødselen kommer 😬

0EB90F5A-EA62-41A6-A59C-D95315EE2670.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig med 100 % sykemelding, men kroppen sier jo at det er behovet! Håper at du får dagene til å gå, og at du klarer å være litt i aktivitet. :)

Så fin mage du har!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 6.9.2018 den 14.53, sullå skrev:

Kjedelig med 100 % sykemelding, men kroppen sier jo at det er behovet! Håper at du får dagene til å gå, og at du klarer å være litt i aktivitet. :)

Så fin mage du har!

Ja, helsa kommer absolutt først :) Dagene går i strikking, også prøver jeg å bevege meg en gang i halvtimen, slik at jeg ikke blir helt stiv. Har yogaball, manualer og enkle knebøy bør jeg kunne klare uten å få for vondt i hofta.. savner å løpe 😢

Tusen takk, Sullå! Er du gravid du også? Har du dagbok noe sted? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Nuttapia skrev:

Ja, helsa kommer absolutt først :) Dagene går i strikking, også prøver jeg å bevege meg en gang i halvtimen, slik at jeg ikke blir helt stiv. Har yogaball, manualer og enkle knebøy bør jeg kunne klare uten å få for vondt i hofta.. savner å løpe 😢

Tusen takk, Sullå! Er du gravid du også? Har du dagbok noe sted? :) 

 Bra at du klarer å være litt i aktivitet! Jeg har aldri likt å løpe, så jeg kan ikke forestille meg det savnet :ler: Skjønner uansett at det er kjipt å ikke kunne gjøre noe du liker!

Ja, jeg er også gravid. Siste innspurt her, 5 uker til termin i dag! Har dagbok 😊

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25+6

Kynnerne kommer HELE tida, men de er veldig svake. Og jeg som knapt beveger meg fordi bekkenløsninga/-låsninga hemmer meg.. :klo: 

Vesla er veldig aktiv. Hun reagerer på lyder, roer seg når jeg synger og begynner å sprelle når hun hører storebror! :rodmer: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Nuttapia skrev:

25+6

Kynnerne kommer HELE tida, men de er veldig svake. Og jeg som knapt beveger meg fordi bekkenløsninga/-låsninga hemmer meg.. :klo: 

Vesla er veldig aktiv. Hun reagerer på lyder, roer seg når jeg synger og begynner å sprelle når hun hører storebror! :rodmer: 

Som om jeg skulle skrevet dette innlegget selv! 

Veldig koselig med masse aktivitet, men jeg føler virkelig med deg når det kommer til bekkenet og kynnerne. Det tar på! 

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.9.2018 den 8.57, Nuttapia skrev:

24+3 🍭

Bekkenløsning og «brannsår» foran på magen har gitt 100% sm. Kjipe greier, men nødvendig.. Ellers er vesla både sprelsk, sterk og åler seg gjennom ørten posisjoner i magen i løpet av dagen. Hun er mye roligere i magen nå, antakelig fordi jeg har rolige dager hjemme. Må prøve å finne en eller annen form å bevege meg på, slik at jeg får litt aktivitet. Vil ikke være helt pudding når fødselen kommer 😬

0EB90F5A-EA62-41A6-A59C-D95315EE2670.png

Så fin mage! Men du, hva mener du med "brannsår" på magen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Porcelain skrev:

Så fin mage! Men du, hva mener du med "brannsår" på magen? 

Det er mest samnsynlig en betennelse i magemusklene som ikke gir seg. Det kjennes godt når jeg skal ut av senga, og når jeg har gått litt. Veldig ømt og sårt. 

Opplever du å ha det samme? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, Nuttapia skrev:

Det er mest samnsynlig en betennelse i magemusklene som ikke gir seg. Det kjennes godt når jeg skal ut av senga, og når jeg har gått litt. Veldig ømt og sårt. 

Opplever du å ha det samme? 

Usikker! Jeg har en sviende /brennende smerte i magen som stort sett blir verre når jeg beveger meg, og kan være skikkelig intens og vond. Har spurt både lege og jordmor uten å få noen forklaring, får bare sånn "Det er så mye som vokser, det kan være litt vondt" forklaringer. Hvor sitter det hos deg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Porcelain skrev:

Usikker! Jeg har en sviende /brennende smerte i magen som stort sett blir verre når jeg beveger meg, og kan være skikkelig intens og vond. Har spurt både lege og jordmor uten å få noen forklaring, får bare sånn "Det er så mye som vokser, det kan være litt vondt" forklaringer. Hvor sitter det hos deg? 

Det høres ut som det kan være det samme som hos meg. Hos meg er det på høyre side, som om noen dkulle malt et bredt malingsstrøk på høyre side av navlen og ned til lysken. Da jeg var på legevakta, fant han betennelse på venstre side også. Men det er høyresiden som har fortsatt å gjøre vondt. 

Legen har konkludert med at det ikke er farlig, fordi det ikke blir verre, det sitter såpass høyt i huden, og dermed mest sannsynlig er et muskelbånd som har fått seg en smekk ved raskt voksende mage, som dessverre ikke gir seg. 

Igrunnen samme forklaring som du fikk, men han stod iallfall og tenkte høyt da han vridde og vendte på hele meg for å finne en forklaring. Skulle det forverre seg, ville han sende meg på UL. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

27+4 🌸 

Synes tiden sniker seg rolig forbi. Men samtidig går det faktisk litt unna, det er bare jeg som er så uendelig kravstor til klokka :ler: 

Jeg får mer og mer vondt i bekkenet, dessverre. Fysio neste. Må finnne noen som har litt peil på å behandle gravide. Magen klør tidvis, så nå vokser det godt inni der. Har tatt kontakt med jordmor, så har første time på tirsdag. Håper inderlig på god kjemi og tett oppfølging de siste ukene. 

Har gruet meg til fødsel, men noen episoder med Fødeavdelingen har faktisk fått meg til å slappe litt av. Jeg forstår at jeg hadde en heftig fødsel sist, pga et drypp som ble justert opp for ofte, og dermed null pause mellom åpningsriene. Håper denne gangen at kroppen starter av seg selv og at vi kanskje har fått baby til jul ♥️

1F61E2D2-5B9D-451D-8767-3C439E6E3608.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

På 6.10.2018 den 22.42, Azalea skrev:
 

Nydelig mage 😍

Takk 💝

14 timer siden, sullå skrev:
 

Så fin mage du har! :Nikke:

Hvordan går det med bekkenet? :) Gikk det greit hos jordmor?

Takk 💞 

Nei, bekkenet er som det er - men det er iallfall ikke blitt verre! Mannen fant ei link til bekkenkiropraktikk på stabækk, så skal prøve å få tatt meg en tur dit :) 

Veldig koselig jordmor!! Heldigvis! Har ikke gått opp en kilo på fire uker, og det er jammen deilig! Det betyr nok at jeg faktisk klarer å balansere et ålreit kosthold. Har lite cravings, heldigvis for det også! Jeg tok blodprøver for å sjekke veslas blodprøve. Det skulle egentlig vært gjort i uke 24, men legen min gjorde det ikke da både min mann og jeg er rhesus negative. Da blir hun negativ også, med enten A eller O. Men det er godt å ha en jordmor som følger opp, okkesom! 

Har følt meg skikkelig crap den siste uka og fikk akuttime hos legen i dag. +1 på protein og litt høyere blodtrykk enn forrige uke, men helt normalt (120/70). Formen er dritt, og kvalmen er et faktum. Har fått kvalmedempende, så nå er det inntatt og jeg venter på å få spise lunsjen min. Ingen spes ødemer, men legen likte ikke at formen hadde forandret seg så mye på kort tid. Tok ørten blodprøver, forlenget sykmeldinga med en måned og får neste kontroll til fredag allerede. Murringa i panna ligger der, men blir ikke verre. Bør jeg være bekymret? Jeg velger å ikke være det, og ta det helt med ro på sofaen i dag også.. Men jeg følger med..! 

Vesla som alltid ligger på tvers har i natt snudd seg med stumpen ned..! Harru hørt?! Og dermed mye ferre bevegelser.. Hun har vært ganske stille i dag, men hadde fin og jevn frekvens på doppleren i sted. 
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du hadde en fin opplevelse med jordmor! Herlig å føle seg ivaretatt. Bra at du fikk forlenget sykemelding av legen. De passer på deg, du følger med og tar det med ro, da trenger du nok ikke å bekymre deg så veldig! Hvis det blir verre, er jo legen en telefonsamtale unna!

Næmmen, hva skal hun med rumpa ned? Satser på at hun snur seg etter hvert, og får hodet nedover! Kan tenke meg at bevegelsesmønsteret hennes blir annerledes når hun har snudd seg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...