Gå til innhold

Dagbok om livet og graviditet og sånn


Nuttapia

Anbefalte innlegg

Ooh, "voksesmerter"! Hørtes meget kjent ut :) Jeg hadde også en sånn periode, spiste masse mer enn vanlig :fnise: Så det er nok helt som det skal være :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå har jeg hørt "det hev ei rose sprunge"! Det han jeg hørt før en eller annen gang. Men den var nydelig! Fikk faktisk litt julestemning :fnise:

Synes det høres gøy ut med noen som plager deg,jeg, :fnise: Tror babyen har det ganske bra jeg:) Er det ikke normalt at det strekker og tøyer litt der nede da?

Ja, det er en fantastisk julesalme. Har et nydelig arrangement på den som jeg spiller hver jul. :hjerte:

Joda, det er nok vanlig med litt tøying! Kjente at det hjalp å legge meg ned, slik at magen fikk strekt seg litt. :)

Ooh, "voksesmerter"! Hørtes meget kjent ut :) Jeg hadde også en sånn periode, spiste masse mer enn vanlig :fnise: Så det er nok helt som det skal være :jepp:

Hihi, det er bra!! Jeg håper ikke det er slik hver dag. Men men!! ;)

-------------

Idag kommer kjæresten min!!! Åh, jeg gleder meg til å se ham! Vi er helt alene ikveld, så vi skal kose oss med film og greier. Håper han har savnet meg litt også :sminkedokke:

Ha en fin dag, jenter!! :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi!! idag har jeg kjent et par bevegeser. Og jeg TROR det er lillebaby!

Den første var som en fjær som ble strøket på innsiden av magen. Som et "svisj", lissom. Rett etterpå kom et tydeligere slag. Akkurat som et heftig pulsslag rett opp mot magen. Begge var på venstre siden, langt inni der..

Jeg hadde lagt meg ned og dultet forsiktig til livmora, så kom reaksjonen litt etterpå :hjerte:

Hmm?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi!! idag har jeg kjent et par bevegeser. Og jeg TROR det er lillebaby!

Den første var som en fjær som ble strøket på innsiden av magen. Som et "svisj", lissom. Rett etterpå kom et tydeligere slag. Akkurat som et heftig pulsslag rett opp mot magen. Begge var på venstre siden, langt inni der..

Jeg hadde lagt meg ned og dultet forsiktig til livmora, så kom reaksjonen litt etterpå :hjerte:

Hmm?

Så herlig :hjerte: Høres ut som du er en av de heldige som får kjenne bevegelser veldig tidlig. Kjente selv knøttet for første gang i uke 15, et lite "kick" inni magen. Jeg satt fremoverbøyd i sofaen første gangen jeg kjente det. Jeg ble så sjokkert at jeg ble sittende heeelt stille og i ro i noen minutter før jeg turte å røre på meg. :fnise:

Du har en herlig tid i vente. Er liksom ting som skjer med kroppen hver eneste uke fremover. :) Og plutselig så er det UL, og etter det raser tiden av gårde. NYT tiden som gravid, selv om det kan være tungt til tider kommer du garantert til å savne magen etter fødsel. Det gjør jeg.. :sjenert:

God helg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig :hjerte: Høres ut som du er en av de heldige som får kjenne bevegelser veldig tidlig. Kjente selv knøttet for første gang i uke 15, et lite "kick" inni magen. Jeg satt fremoverbøyd i sofaen første gangen jeg kjente det. Jeg ble så sjokkert at jeg ble sittende heeelt stille og i ro i noen minutter før jeg turte å røre på meg. :fnise:

-Sååå herlig :fnise:

Du har en herlig tid i vente. Er liksom ting som skjer med kroppen hver eneste uke fremover. :) Og plutselig så er det UL, og etter det raser tiden av gårde. NYT tiden som gravid, selv om det kan være tungt til tider kommer du garantert til å savne magen etter fødsel. Det gjør jeg.. :sjenert:

God helg :klemmer:

Takk, AA! Ja, skjer ting hele tiden. Nå begynner magen å se ut som en gravidmage, ikke bare pløsete etter altfor mye sjokolade og makaroni med grillkrydder på kveldstid ;)

Og tar jeg ikke feil, så er magen min allerede ganske spiss. Ikke utover på siden, lissom.. Men er jo enda tidlig, så får jo se :)

Regner med at det blir tyngre på slutten. Har lest noen historier om hvor tungt det kan være å gå over tiden etc. Men, det vil jo være verdt det uansett!! :) Men skal forberede meg godt. Og jeg skal gjøre øvelser! Jeg er iallfall glad for at jeg har trapp i huset! Den skal brukes flittig når det blir glatt ute :)

Skjønner at du savner magen, AA! Jeg begynner nå å kose meg med den, for den er jo så stor!! Og iallfall hvis det faktisk VAR babyens bevegelser jeg kjente idag :hjerte: Jeg har iallfall ikke kjent noe liknende :)

God helg, søteste du! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adeline*Jouvin

Så koselig å kjenne et lite svusj i magen da!! Det må være ganske stort når det skjer for første gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så herlig med bevegelser Nuttapia! Må være veldig rart og herlig på samme tid :)

Du har noen spennende uker i møte med voksende mage og mer og mer bevegelser :rodmer:

Håper helgen din er fin :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, idag kjente jeg en tydelig "boble"! Hehe.. Vi får håpe at det ER bevegelse, og ikke bare ønsketenkning. Men idag skvatt jeg faktisk litt!! :fnise: En liten luring inni der..?!

Helgen har vært strålende! Håper deres helg har vært herlig også!!

Kom nettopp inn døren, og vi er trøtte som småtroll begge to, så nå sier vi nattinatt :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uka har jeg gledet meg til lenge!!

:hoppendeglad: :hoppendeglad: :hoppendeglad: :hoppendeglad:14 uker!!! :hoppendeglad: :hoppendeglad: :hoppendeglad: :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, AA! Ja, skjer ting hele tiden. Nå begynner magen å se ut som en gravidmage, ikke bare pløsete etter altfor mye sjokolade og makaroni med grillkrydder på kveldstid ;)

Og tar jeg ikke feil, så er magen min allerede ganske spiss. Ikke utover på siden, lissom.. Men er jo enda tidlig, så får jo se :)

Regner med at det blir tyngre på slutten. Har lest noen historier om hvor tungt det kan være å gå over tiden etc. Men, det vil jo være verdt det uansett!! :) Men skal forberede meg godt. Og jeg skal gjøre øvelser! Jeg er iallfall glad for at jeg har trapp i huset! Den skal brukes flittig når det blir glatt ute :)

Skjønner at du savner magen, AA! Jeg begynner nå å kose meg med den, for den er jo så stor!! Og iallfall hvis det faktisk VAR babyens bevegelser jeg kjente idag :hjerte: Jeg har iallfall ikke kjent noe liknende :)

God helg, søteste du! :klemmer:

Kjenner igjen den "pløsete godterimagen"-følelsen, hehe. :fnise: Men tro meg, det varer ikke lenge. :) Tar du magebilder? Det må du gjøre, er så spennende å se forandringen som skjer nå fremover. Veldig koselig å se tilbake på i hvert fall. :) Tenkt at lillegutt har ligget i magen min.. :hjerte:

Forbered deg på å gå over tiden, enkelt og greit. Jeg gikk og sa til meg selv at jeg minst ville gå 1 uke over tiden, så da ble ikke ventetiden så utrolig tungt. Nå kom lillegutt før terminen her da, så rakk ikke å bli så alt for stresset. Men kroppen var veeeldig fødeklar selv om jeg ikke gikk til terminen. Skjer når ungen og kroppen er klar for det, enkelt og greit. :)

Er bare å nyte og kose med magen, for tiden går så alt for fort! Aww, gleder meg sånn til neste gang. Den følelsen rundt voksende mage, bevegelser, ul.. Sukk, du har mye å se frem til. :)

Håper helgen din var fin! :klemmer:

Og "hurraaaa!" for uke 14! :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adeline*Jouvin

Denne uka har jeg gledet meg til lenge!!

:hoppendeglad: :hoppendeglad: :hoppendeglad: :hoppendeglad:14 uker!!! :hoppendeglad: :hoppendeglad: :hoppendeglad: :hoppendeglad:

Denne uka har jeg gledet meg til lenge!!

:hoppendeglad: :hoppendeglad: :hoppendeglad: :hoppendeglad:14 uker!!! :hoppendeglad: :hoppendeglad: :hoppendeglad: :hoppendeglad:

Yey!!!!!!!!:):):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, jenter! :smilyblomst: Dere er såååå fine :nigo:

Det er så deilig å kjenne at jeg har kommet over i 2.trimester uten problemer. Jeg er så takknemlig og håper det samme for alle der ute, at den første tiden går fort og uten så altfor mye vonde symptomer :hjerte:

Angel-A:

Har lagt ut magebilde her fra uke 12. Tar bilde hver mandag :tommelsmil:

Nå er magen begynt å bli litt mer spiss, så tror det jevner seg ut her nå. Skal gjøre som deg, forberede meg på å gå over tiden. Det som skremmer meg med de som går over tiden, er at de ofte reiser på sykehuset for å bli "tøyd" av jordmora. Ei jeg veit om måtte det, og hun sa det var helt forj"#$%.... (Håper ikke jeg skremmer noen forferdelig her nå..) Lurer på om dette er noe man kan gjøre selv på noen måte. :klo:

Ei venninne er aromaterapeut og sykepleier.. Kanskje hun har noen triks i ermet.. Slike ting gruer jeg meg til.. Men ellers så er det ingenting som skremmer meg. Jaja, jeg har jo fortsatt gooood tid på å forberede meg :)

Ja tenk at du har hatt et lite barn inni deg.. Må være rart å plutselig få en liten baby kastet opp på magen etter fødselen :hjertesmil: Hvor kom den fra..?? :overrasket::fnise:

---------------

Har hatt besøk av ei venninne og hennes sønn på 9 mnd :) Hun har lånt meg boken "På vei" av Gro Nylander. Det er visst kjempefine bøker, med god fortellertekst, så gleder meg til å starte på den!

Om to dager starter jeg på jobb igjen. Blir greit egentlig, men er blitt fortalt at de har mindre jobb til meg fra slutten av september. Jeg er selvstendig næringsdrivende, så må finne noen fler alternativer utover høsten, eller så blir det en veldig lav permisjonssum. Utrolig kjipt, så er virkelig i tenkeboksen om dagen.. :(

Må krysse fingra for at det dukker opp noe etterhvert. Har noen planer jeg skal forsøke å sette ut i livet. Jeg er jo sanglærer, og det er sikkert fler i området som vil lære å synge og spille piano. Spørsmålet er om de er interessert i å gå hos meg kun 1/2 år før jeg går i perm.. :klo:

Jaja..

Jeg skal kose meg med mann og sol resten av kvelden! Ønsker dere alle en herlig ettermiddag og kveld videre, damer :hjerte:

Kanskje august FAKTISK kan by på litt sommervær??

Endret av Nuttapia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Fiin mage jo! Syns definitivt det ser mest ut som en babymage :smilorange:

Takk, Rhiannon! Ja, endelig er det babyen som overtar ;) Har du fortsatt knapp på at det er to inni der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...