Gå til innhold

Dagbok om livet og graviditet og sånn


Nuttapia

Anbefalte innlegg

Hihi, sånn har vi begynt også, å fantasere og glede oss til hvordan knøttet blir. Hva han/hun vil arve fra oss oss. En ting er helt klart: det kommer til å bli en bestemt liten baby, vi er nemlig litt sjefene og bestemt begge to, hihi;-)

Hehe, bestemt er bra! Så lenge man ikke blir sta! :) Våres blir nok av den mer beskjedne typen.. ;)

Jeg har også måtte ty til paracept noen ganger når hodepinen har vært på det værste.

Liker det ikke! Vet at all medisin påvirker lille i magen også, men noen ganger har hodepina vært så ille at man føler man går i blinde og ikke klarer å høre sin egen puls uten at det er vondt...

Tror jeg har brukt paracept 4-5 ganger etter at jeg ble gravid, og håper det ikke vil være noe avgjørende for hvordan han lille i magen får det :)

De sier jo at det er trygt såfremt man ikke bruker det regelmessig over lengre tid. Regelmessig tolker jeg som daglig/flere ganger daglig i mange dager/uker i grunn :)

Regner med det var deilig med massasjebad? :) Flinke samboeren din som passer på deg så godt :)

Ja huffamei, kan bli altfor mye. Tok 2 stk forrige dagen, og 1 igår. Har ikke vært nødvendig å ta noe idag, da pinen er borte. Utrolig bra!!

Ja, kan jo faktisk hende at massasje-badet fungerte. Jeg kjenner meg ganske deilig i hodet, nakken og ryggen. Godt!!! Lyset på badet hadde gått, så mannen tente MASSE stearinlys.. Det tror jeg kanskje er det mest romantiske vi har gjort sammen. Fine mannen min :hjerte:

Paracet og Pinex har jeg også vært borti, og allergimedisiner et par ganger. Men merker at for min del hjelper det ikke på hodepinen, så da har jeg ikke brydd meg med å ta det. Da blir det heller kiropraktortime for å få orden på nakken :)

Jeppers.. Kiropraktor er nok ikke så dumt i det tilfelle. Paraceten funka på meg, og er glad det har gått over nå!! :)

Plages du med hodepine nå?

------------------------------------------------------------------------

Idag var jeg faktisk på Cubus..Eller Lindex..?! HUSKER IKKE!! Haha, men ANYWAYS... Kjøpte meg en smooth bukse, i strl L (tror nok det er lurt, ja. Bruker egentlig S..) Gleder meg til å prøve den. Tror den blir god å ha utover høsten.

Mannen er sammen med min bror og min søster+hennes kjæreste og spiller spill og drikker øl. Jeg sitter hjemme og passer min brors datter. Deilig å være litt alene. Har skrubba kjøkkenbenken (steinfliser..), så er knallfornøyd med meg selv! Har nå tatt et glass med dau mozell Light, og har igrunn planer om å sovne på sofaen.

Full på vafler og skurekrem, sier jeg godnatt til dere vakre mennesker der ute

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei hei :) Innom og sjekker ut dagboka di, jeg :jepp: Her skal jeg følge med!

Gratulerer med snaaaart 13 uker!! Hvordan er formen så langt i svangerskapet? Kaster meg på tippelista og tipper at det blir en :babyjente: jeg! Bare for å jevne ut litt :fnise:

Håper du får en strålende søndag!! :smilyblomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :) Innom og sjekker ut dagboka di, jeg :jepp: Her skal jeg følge med!

Gratulerer med snaaaart 13 uker!! Hvordan er formen så langt i svangerskapet? Kaster meg på tippelista og tipper at det blir en :babyjente: jeg! Bare for å jevne ut litt :fnise:

Håper du får en strålende søndag!! :smilyblomst:

Hei Ninnin! Så koselig at du kommer innom :)

Ja, 13 uker imorgen! Wohooo! Idag tidlig kjente jeg en tydelig kul når jeg lå på ryggen. Det er sååå herlig! Også allerede!!

Formen er nå bedre og bedre! Ikke så trøtt lenger, og magen fungerer faktisk som normalt igjen. Utrolig befriende!

Det ENESTE som plager meg nå, det er at jeg ikke orker å gå langt eller bøye meg mye ned.

Vi gikk ca 6 km på fredag, og tilslutt gikk jeg som ei and. Jeg vagget avgårde, og svigermor fikk forferdelig vondt av meg. De siste meterne måtte jeg få støtte av min kjære..

Hva f$%n er det, da?! Løsning/låsning allerede? Kjenner pinen midt i rumpeballene, og foran på hofta som iler nedover låret. :frustrert: DET ER IKKE ÅLREIT!!

SÅ, jeg må ta endel forhåndsregler, gitt.. Tar det opp med min skjønne fastlege i august. Tenker uansett at jeg må være flink til å bevege meg nå og da i gode sko.

Ja, det var dagens klagings! ;)

-------

Idag har vi holdt på endel i hagen. Min niese og jeg har plukket 4 liter rips. Jeg har fjerna store røtter fra et overgrodd blomsterbed. Der blir det nye blomster til neste år.

Vi har rydda endel i garasjen etter en oversvømmelse vi hadde i kjelleren. Vi rakk ikke gjøre mer før himmelen åpnet seg, men greit for min del, for jeg var nødt til å sette meg tilslutt. Glad jeg har gode joggesko! Og ikke minst - god hjelp fra godt besøk :)

Idag er det 22.juli. En merkelig dag, selv for meg som ikke er en direkte pårørende. Vi var på vei fra Danmark for 1 år siden. I bil. Stoppet på Norbysenteret og møtte en kompis. Han kunne fortelle at regjeringskvartalet hadde sprengt.

Da vi satte oss i bilen var det jeg som skulle kjøre videre (øvelseskjørte..). Vi satte radioen på fullt for å få med oss alle nyhetene. Jeg sa til kjære at magefølelsen var ekkel, og at jeg følte at det var mer som skulle skje.

Rett før vi skulle ned i Oslofjord-tunnelen, måtte jeg blinke inn til siden. Husker ikke hvor mange ambulanser som kjørte forbi oss, men det var mange. Jeg så bare på min kjære og sa at det har skjedd noe mer. Etter en liten stund ble vi opplyst om at det var skjedd noe på Utøya, på AUFs sommerleir. Det var skyting.

Det ble et døgn i transe, likt som sikkert de fleste andre i vårt land. Da jeg våknet dagen etterpå og så de høye tallene på wap-en, gråt jeg lenge og vondt før jeg vekket min kjære og viste ham nyhetene.

Det er rart.. At man skal føle at man er en liten del av noe større, på den måten. Idag er det igjen en slik dag. Uten at man er direkte innblandet, så er man en del av det.

Håper det er mange som tenner lys ikveld, det skal vi.

Å halde hender er mektigare enn ladegrepet - Frode Grytten

Ønsker dere alle en rolig kveld, med mye lys og varme :dagens-rose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeppers.. Kiropraktor er nok ikke så dumt i det tilfelle. Paraceten funka på meg, og er glad det har gått over nå!! :)

Plages du med hodepine nå?

Ja, det sitter i. Tror i dag blir tredje eller fjerde mandagen på rad med hodepine hele dagen... Heldigvis har jeg ikke vært så dårlig som første gangen, da jeg faktisk ble så sliten av det at jeg ble kvalm og måtte dra hjem tidlig fra jobb. Men da var det ekstremt mye å gjøre også. I forrige uke var jeg dårlig både mandag og tirsdag... Men siden jeg skal til kiropraktor i dag, håper jeg jeg slipper med det som blir i dag.

Jeg mistenker at det er endra sovemønster som gjør at jeg blir stiv i nakke og rygg, pluss at jeg har byttet pute i år fra en av de tykkeste typene som jeg har brukt i mange år til en tynn flis av en dunpute. Så det er nok det jeg lider for nå... Det kan godt være at kiropraktoren vil at jeg skal komme jevnlig for behandling, men det må jeg heller gjøre da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God pute er viktig! Jeg bruker billig "tempur"-pute fra IKEa. Funker som fjell for meg. Har veldig svai i ryggen, så tror det hjelper på å ha ei pute som svinger inn i nakken. Deilig!!! :hjerte:

----------------- :tommelsmil:

13 UKER IDAG! OOooh.. Gleder meg til 14 uker.. Det er lissom en uke som er omtalt mye på forumer.

Min søster kjente bevegelser allerede i uke 13.. Igår syntes jeg å kjenne noe som IKKE var luft.. SÅ kveldene kommer til og brukes til å lukke øynene og kjenne etter. Spennende tid!

Har tatt nytt bilde idag. Synes magen min ser jevnere ut enn for ei uke siden. Blir gøy å se når det er gått noen uker. Må jo lage en collage på en måte. :)

Mannen er fin: "Jeg liker at du er gravid, jeg!" Vet ikke helt hva det betyr, men er jo koselig at han liker det, da! Betyr vel iallfall at jeg ikke er noen hormon-furie, og dét er da enda godt!!! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk, Rhiannon! Jeg kan legge ut ikveld :)

NUH skal 2 brødskiver med fløtemysost og hjemmelaga jordbærsyltetøy fortæres, før jeg tar fatt på det sinnsykt høye gresset i hagen. Det vokser så syyyyykt fort her i dalen.. :overrasket:

Og jaggu er det SOL!!! :sol: Så jeg har tatt på solkrem i ansiktet og på skuldrene. Hipp hurra!!! :hoppendeglad:

Ønsker dere alle en herlig dag :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, idag er det overskyet, men 24 grader. DEILIG!!

Jeg skal bare på farten idag. Bestiller taxi og skal ned til toget, som fører meg videre til neste by. Der blir jeg plukket opp av min far og hans kone, så skal jeg feriere hos dem ut uka - i vakre, nydelige Telemark :hjerte:

Min kjære kommer opp på fredag, det blir kos!

Veldig vanskelig å finne ålreite klær å ha på seg. Prøvde å hoppe inn i et pencil-skirt, men figuren min er helt firkanta. Hoftene er ikke runde lenger.. Usj :( Magen står jo rett ut, men det er jo bare koselig og det klarer jeg iallfall ikke å gjøre noe med...

NEI, skal ikke klage, er bare det at jeg ofte har noen runder med meg selv, fordi jeg ikke føler meg så fin bestandig. Må lære meg å drite i hva andre tenker..

Jaja.. Kanskje jeg bare skal ta på meg pencil-skjørtet igjen. Jeg elsker bukser, shorts og skjørt som jeg kan trekke over magen :)

Her er den rare magen min, 13+0

post-31659-0-99868200-1343210589_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aaw, kjempesøt liten kul på magen, da :rodmer: Ikke moro å være i den der mellomfasen når ingenting av det som ligger i kleskapet passer :sukk: Eller, det passe, men man føler ikke at det sitter like pent på som det vanligvis gjør...

God tur til Telemark :jepp: Håper du treffer på godværet!!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiiin mage!! *noterer at mage stemmer med tvillingteori.*

Telemark? Hvor i Telemark? Er fastboende selv der nemlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aaw, kjempesøt liten kul på magen, da :rodmer: Ikke moro å være i den der mellomfasen når ingenting av det som ligger i kleskapet passer :sukk: Eller, det passe, men man føler ikke at det sitter like pent på som det vanligvis gjør...

God tur til Telemark :jepp: Håper du treffer på godværet!!

:klemmer:

Tusen takk, Ninnin!!

Ja, men jeg ga f$%n og tok på meg pencil-skjørtet :lur: Har pynta meg, jeg! Store pupps og shaky hips i tighte klær :fnise: Mannen hadde dævva om han så meg nå. Jeg har litt Mad Men-stil, og mannen elsker det ;) Og magen strutter rett ut.. ;)

Så lenge det er varmt og oppholdsvær, så har jeg ikke behovet for sola. Er jo meldt deilig deilig vær imorgen, også i Telemark, så skal ta på meg trenings-outfit og ta en heftig gåtur i skogen.

Klemmer til deg, Ninnin!! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiiin mage!! *noterer at mage stemmer med tvillingteori.*

Telemark? Hvor i Telemark? Er fastboende selv der nemlig :)

Tinn Kommune. Noe nærmere, så må jeg sende deg pm ;) Blir veldig lokalt! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tinn er langt unna for meg som er i Grenland :) Hadde du vært her nede kunne vi tatt en is :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hadde en følelse av at du satt på andre siden av fylket ;)

Hadde LETT blitt med på en is om jeg var i nærheten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint magebilde! :hjerte:

Håper du koser deg på ferie :klemmer:

Takk, Lilywhite!! Jeg koser meg max!

Øver på to låter jeg skal underholde med i en vielse i september. Greit å være forberedt :) Også er det jo sol, men tror ikke jeg orker noe særlig selskap med den helt enda. Magen blir for varm :)

Tar en titt innom din dagbok også :klemmer:

------------------

Har vært mye sulten idag.. Inatt stod jeg opp og gikk på do(gjør det hver eneste natt, men..), og 40 minutter etterpå ble "babyen" sulten. Jeg sier babyen, for JEG pleier jo aldri å være sulten på natta ;) Så da slukte jeg i meg en banan.

Pappas kone har bakt brød idag, og jeg slukte (igjen) nedpå 4 store brødskiver med kjøttpålegg og ost.. Er det virkelig mulig å ha plass til så mye..?

Det bobler i magen, og det strekker i livmora. Det gjør faktisk litt vondt!! :(

Håper ikke det er noe galt..

Går på do minst én gang i timen for å tisse, men kommer veldig lite :fnise: Tror det er noe som vokser nedi der, jeg... :klo:;)

Endret av Nuttapia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adeline*Jouvin

Nå har jeg hørt "det hev ei rose sprunge"! Det han jeg hørt før en eller annen gang. Men den var nydelig! Fikk faktisk litt julestemning :fnise:

Synes det høres gøy ut med noen som plager deg,jeg, :fnise: Tror babyen har det ganske bra jeg:) Er det ikke normalt at det strekker og tøyer litt der nede da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...