Gå til innhold

Dagbok om livet og graviditet og sånn


Nuttapia

Anbefalte innlegg

23 timer siden, sullå skrev:
 

Så bra at du hadde en fin opplevelse med jordmor! Herlig å føle seg ivaretatt. Bra at du fikk forlenget sykemelding av legen. De passer på deg, du følger med og tar det med ro, da trenger du nok ikke å bekymre deg så veldig! Hvis det blir verre, er jo legen en telefonsamtale unna!

Næmmen, hva skal hun med rumpa ned? Satser på at hun snur seg etter hvert, og får hodet nedover! Kan tenke meg at bevegelsesmønsteret hennes blir annerledes når hun har snudd seg. :)

Ja, føler meg godt ivaretatt, så det setter jeg pris på :) 

Ja, du har nok rett, men altså når hun hikker, så kjenner jeg det nede i symfysen/bekkenet.. Da ligger hun kanskje med hodet ned, da? Det presser tidvis på blæra, men ingen sparking oppover. Nå er det kun åling og strekking. Skjønner fint lite av hvordan hun ligger. Mulig hun har hodet ned og svinger rumpa fra side til side og ligger skikkelig krøka. Blir jo bare spekulasjoner, men helt på tvers ligger hun iallfall ikke lenger og har en opplevelse av at kynnerne har roa seg litt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

  • 3 uker senere...
På 25.10.2018 den 13.40, Azalea skrev:

Hvordan går det? :)

Her går det helt ok! 34+2 i dag! Vaginal fødsel er godkjent hos jordmor da vi var på ekstra UL for to uker siden :) Fikk da bekreftet 100% sikkert at det blir ei velskapt frøken, og det var godt å vite ♥️ 

Ekstremt mye kynnere nå, de fleste av dem tar godt tak også, både i lysker og korsrygg. Menssmerter og litt uvel, må oftere bommelom. Ja, høres ut som om noe er i gjære, meen det betviler jeg sterkt. Vil ha henne inne til første helgen i desember iallfall, selv om det gjør vondt og er tungt nå. Bekkenløsninga og vonde/spente muskler har eskalert de siste dagene. Det føles som nedpress når jeg går. Håper at alt dette gir modning, slik at jeg slipper å gå overtid igjen. 

Hvordan går det der? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Gosh, siste oppdatering er igrunnen ganske likt i dag, 38+3. Men modningsriene er på plass, og vi trodde det skulle bli fødsel tidligere denne uka, men det dabbet av. 

Var på kontroll i dag. Vesla ligger veldig godt nede i bekkenet, slik jeg tenkte. Mye baby og lite mage, jordmor var helt enig i det. Hun syntes det var interessant at jeg var mye mindre i dette svangerskapet, enn jeg var med første. 
Vesla ligger mest sannsynlig med ryggen mot min rygg, derfor kjenner jeg mye armer og ben fortsatt. 
Jordmor var optimistisk ift fødsel før termin, og ville ikke sjekke modning med fare for å trigge noe som kanskje vil dabbe av. Da slipper jeg å bli sliten, og man slipper unødvendige rier.

Ellers er det praktiske igrunnen på plass, og nå sitter jeg og ruger. Har faktisk klart å sove to hele netter nå, og dét er ganske så nydelig! 

Håper på baby innen utgangen av denne uka, eller så blir det igangsettelse 1.januar.. Jeg nekter å føde mellom 20. og 31.! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Annonse

Vesla ble født 22.12! Tre pressrier, så var hun ute med sine 3370 gram og 49 centimeter! Styrtfødsel, så jeg rakk ikke å føde i badekaret som de fyllte opp da jeg ringte inn for å si at «nå kommer vi!!». Hun var Mye mindre enn storebroren på 4340 gram og 55 cm, så jeg ble nesten litt småredd da jeg fikk den lille fettfylte bylten på magen. «Hello», sa hun da hun ble pagt på magen min, og til og med barnepleier og jordmor lo godt :) 

Deømmefødsel, selv om det ble sying og mye press på magen for å få ut morkaka. Det er kanskje det verste; når de dytter og trykker inn i magen.. Vi dro hjem på julaften, og det var godt å komme hjem da til dekket bord hos svigers (som også er nabo). ♥️

vi har rukket å ha navnefest og dagene går fint. Hun er nå over 6 kg og 62 cm, så her går det unna! Har til og med smakt litt grøt, og det er supersnadder, skal jeg tro entusiasmen hun viser når hun ser skjea ;) Fullamming her, men merker at hun begynner å kreve litt mer. 2-4 ganger med amming om natten. Hadde vært fint om grøt på kvelden hadde gitt oss litt mer nattesøvn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
På 19.4.2019 den 12.39, -Mala- skrev:

Gratulerer så mye med jenta 💕 Håper alt er bra 🌸

Tusen takk, Mala! Nå er hun 4 mnd og vi koser oss. De «verste» ukene er over, og sommeren kommer :) Det er ganske ålreit! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Oi.. Skal jeg tørre å skape litt liv igjen her, da..?

Det er jo moro å lese om mine to foregående graviditeter. Nå er det altså slik, pga helvetes covid-19 og utsettelse av mange ting, at vi dermed ser at vi får tid til en baby til! Hvilket vi egentlig slo fra oss pga tid og planer. Og med det har jeg ATTPÅTIL gjennomført en full bukplastikk fordi buken stod rett ut!! Ikke rart magen kom med en gang da jeg gikk med nummer 2!!  :huh: :nigo:

Men nå assa, er vi i syklus 2 (2. pp) og prøver på en lillebror/lillesøster. Eldste er 8 og minsta er 2. Er 4/5 dpo i dag. Litt usikker, fordi jeg hadde positiv EL-test i 2 1/2 døgn!!:grinele:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 dpo!

Stikninger, ligamensmerter ved latter og i løpet av natten i natt.. Vondt i HELE "postkassa" og flyr på do og tisser. Tester nå hver morgen. Håper på en liten strek om 3-4 dager ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
  • 3 måneder senere...

Innom og mimret, og ser du har vært aktiv igjen. Så gøy med ny graviditet, gratulerer så mye Hvordan er formen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...