Gå til innhold

Dagbok om livet og graviditet og sånn


Nuttapia

Anbefalte innlegg

19 timer siden, Azalea skrev:

Så bra at UL er bestilt! :danse: Herregud, det blir sikkert superspennende! :hjerte: Og så herlig at mannen er så bløtøyd. 

Aww, gleder meg sånn til å si det selv! :rodmer: Men nå er ikke jeg mer enn 7+1 eller noe, så føler det er litt for tidlig. Mye kan skje enda. 

Hvordan gikk det på kontroll?

 10+5

Velsig spennende å fortelle! Moro å forevige også :hjerte: 

Kontrollen gikk egentlig greit. Har smelt på med 8 kg de siste to månedene 😫 Blodtrykket var på det høyeste av det som er normalt, nemlig 140/20. Urinprøve var normal, og svar på ørten blodprøver kommer i posten. 

Legen turde ikke starte med doppler, for han var veldig redd for å ikke finne hjertelyd. Han applauderte at vi valgte å gjøre tidlig UL og mener at det burde vært obligatorisk for alle gravide med tidlig ultralyd. 

Neste kontroll blir i uke 20, medio august 😁

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11+1 

Oi, nå nærmer den magiske grensa seg! På torsdag er det tidlig UL, det blir spennende!! :ohmy:

Har spist sååå mye mer fornuftig og masse fisk de siste dagene, så magen har faktisk minket litt. Den har jo stått rett ut 😱 Forsøker å spise mer fisk enn kjøtt nå. Matrutiner er ikke så enkelt i den jobben jeg er i. Skal jobbe i morgen og onsdag denne uka, så er det «fri» frem til mandag igjen. Må ta meg sammen og ta med meg skikkelig mat og spise til faste tider. Heldigvis er det lite cravings på søtsaker og chips. Iallfall hittil :fnise: 

Sløv og trøtt dag igjen i dag, med hodepine og konstant søvnbehov. Sov til 10:30 ig la meg igjen kl 13:15. Mannen ringte meg 15:30, og hentet lillemann i bhg. Nå har de dratt for å bade, og jeg ble igjen her. Teite formen 😤

Sove litt til, tror jeg.. opp 0515 i morgen, og jobb fra 07:00 -16:30. Må være utvilt til det :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ja.. Glemte å si at jeg kjente en meget betydelig bevegelse langt inni der i går. Bak tarmene, inni der et sted. Jeg vet godt hvordan luften beveger seg der nå. :fart2:

Jeg vet at noen svært få kan kjenne det så tidlig, og jeg kan ikke forklare det selv.. Tarmene var det ikke, og det var et tydelig «vingeslag». :hakeslepp: Det var såpass gjenkjennelig, at jeg har vanskelig for å tro at det var noe annet enn bøllefrøet inni der. MEN - jeg kan ta feil :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11+3 

Såå sulten.. Har lagt meg. Kan ikke stå opp nå 😝  UL i morgen.. Jeg er så fryktelig spent..

Jeg har faktisk begynt å få litt kynnere.. Det hadde jeg lite av sist gang, kun litt ekstra på slutten.. 

..Gah.. spent as.. 🙈🙊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UL, alt bra!

Nesten 5,1 cm og justert termin med to dager. Ergo har jeg termindato på julaften, og er i dag 11+6! 12 uker i morgen og ei uke igjen til 2.trimester :hoppendeglad:

Og ja, han var overbevist; jeg har en jentebaby i magen min :baby: :strix:

Fikk både bilder og film, fy søren så moro dette var. Nese og nakke var fin, alle indre organer var plassert slik de skulle. Vesla hadde en puls på 168!! Det hadde nesten mora hennes også, såehh 😭♥️ .. :fnise: Det ble en veldig fin stund og mange tårer - dette er stort!!! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næmmen, jøss, kan man se kjønnet tydelig såå tidlig! Spennende å se om det stemmer :Nikke: Herlig å høre at alt så bra ut! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, sullå skrev:

Næmmen, jøss, kan man se kjønnet tydelig såå tidlig! Spennende å se om det stemmer :Nikke: Herlig å høre at alt så bra ut! :)

Ja, det var ikke jeg klar over heller.. Jeg har lest at det er lettest å se kjønnet rundt uke 15, for da er ikke barnet så stort enda, og det er lettere å peile seg inn med apparatet. Så kanskje det kan være nokså tydelig når man nærmer seg 12 uker også. :jepp: 

 

:strix: 12 uker i dag 🌸 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Nuttapia :)

Gratulerer, så hyggelig at du er gravid! ❤️ 
Utrolig morsomt å filme når man forteller søsken at de skal bli storebror/storesøster.
Det var lurt, den ideen tror jeg at jeg må stjele, hehe.

Jeg var på ul i uke 14, da fikk jeg vite kjønnet begge gangene.
Utrolig kult at de klarer å si kjønnet såpass tidlig som i uke 12 😮 Så gøy! 

Ha en fin uke :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

15+5! 

Tida flyr. Straks har vi ferie, det blir godt! Er inne i 50% stilling igjen nå, og energien stiger! 

Vi har kjøpt oss Avensis, og vipps - så hadde vi plass til vogn OG hundebur! 

Det ble Britax Smile på oss. Den sksl få stå i pappeskene frem til vi flytter inn i nytt hus 🙌 

Magen vokser med stor fart! Ser frem til ordinær ultralyd! Blir fint å se vesla igjen 🌸

A749B1A2-3686-461C-B10E-5C3E44161541.jpeg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kler å gå gravid altså! :jepp:😍

Og så moro at det blir lillesøster til dere også :babyjente:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er fine, altså - tusen takk ❤️ Jeg koser meg med magen. Vagger som en gal, har ikke magemuskler lenger og sliter med å komme meg opp og ut :ler: 

Skal kanskje ikke klage, men synes det er litt for mye mage litt for tidlig, men jeg skal ikke ta sorgene på forskudd! Ble kjempestor med førstemann, så jeg sa til legen at vi må følge med ekstra når vi nærmer oss slutten. Jeg har valgt bort jordmor enn så lenge. Det holder med å gå til legen frem til vi nærmer oss termindato :jepp: 

Håper dere har det fint, snuppelupper!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 11.7.2018 den 21.29, sullå skrev:

Nydelig mage! :hjerte: Når har du OUL? :)

Takk :blomst: 

OUL er fredag 29., klokken 09 :) Da skal vordende storebror få bli med! Gleder oss til å se vesla igjen, og om det er ei jente «fortsatt» :ler: 

Da er vi 19 uker på vei ♥️

Endret av Nuttapia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten tur til Riga på kjærestetur! Åh, Riga er fantastisk hittil - anbefales, altså! ❤️ Vi bor i gamlebyen, og her er det koselig med trange brosteinsgater og koselige restauranter med god mat og deilig drikke. Ikke er det dyrt heller 👍😁 

Var spent på å fly. Måtte google før jeg dro, og fant ut at helsekort for gravide måtte være med. Er visst null problem å fly som 17 uker gravid, men flyselskapene sier forskjellige ting når det gjelder utover i tredje trimester. Greit å vite! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.7.2018 den 8.42, Nuttapia skrev:

En liten tur til Riga på kjærestetur! Åh, Riga er fantastisk hittil - anbefales, altså! ❤️ Vi bor i gamlebyen, og her er det koselig med trange brosteinsgater og koselige restauranter med god mat og deilig drikke. Ikke er det dyrt heller 👍😁 

Var spent på å fly. Måtte google før jeg dro, og fant ut at helsekort for gravide måtte være med. Er visst null problem å fly som 17 uker gravid, men flyselskapene sier forskjellige ting når det gjelder utover i tredje trimester. Greit å vite! 

Har vært på venninnetur Riga, jeg ble ikke helt forelsket i byen dessverre. 🙈 Kanskje jeg gir den en sjanse til senere. Meeen, det var ganske greit å spise der borte! Superbillig mat og drikke, helt knall. 😀 Vi dro på champagelunsj og vi betalte ikke mer enn 2-300kr for lunsj for to, to glass med brus og en flaske sprudlende. 😁🤗 Så om en ønsker å reise bort for å spise billig kan jeg absolutt anbefale Riga. 👌🏼 

Hvordan har reisen vært til nå? Deilig med kjæresteferie? ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 21.7.2018 den 22.15, Azalea skrev:

Har vært på venninnetur Riga, jeg ble ikke helt forelsket i byen dessverre. 🙈 Kanskje jeg gir den en sjanse til senere. Meeen, det var ganske greit å spise der borte! Superbillig mat og drikke, helt knall. 😀 Vi dro på champagelunsj og vi betalte ikke mer enn 2-300kr for lunsj for to, to glass med brus og en flaske sprudlende. 😁🤗 Så om en ønsker å reise bort for å spise billig kan jeg absolutt anbefale Riga. 👌🏼 

Hvordan har reisen vært til nå? Deilig med kjæresteferie? ❤️

Det var veldig godt med noen dager og å være alene. Riga var fint. Var nesten ikke i nye delen av byen. Fordi jeg har vært i dårlig form, så hadde jeg ikke rette kondisen til å tusle rundt i mange timer 😅 

Denne uka har vi vært i Dyreparken i to dager, sammen med lillemann! Begredelig hotell vi var på, men dyreparken, Hakkebakkeskogen og Sabeltann var helt fantastisk! Var godt å komme hjem 🌸 

Vært på OUL i dag. Termin ble forandret til 27.des, altså nærmere nyttår!! Helt supert! Da skal jeg ta det meget rolig i jula ;) Blir satt i gang 07.01 eventuelt. Ble bekreftet at det mest sannsynlig er jente, ja ❤️ Fantastisk 🌼 Hun er frisk og rask, og var skikkelig sprellebebis under UL. 

MEN - jeg har en ekstra morkakeutvekst på morkaka som tetter for mormunnen. Ergo kan jeg per nå ikke føde vaginalt. Da blir det altså keisersnitt dersom utveksten ikke følger med når livmora vokser seg lenger opp i magen. Ekstra konsultasjon er satt opp 01.11. Altså kan det kan det forekomme blødninger, men det skal være ufarlig. Synes i grunnen at jeg kunne kommet inn til konsultasjon litt tidligere... Men men, det skal jo være helt ufarlig, så.. 😊 Det viktigste er at vesla har det bra ♥️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at vesla har det bra! Håper at utveksten flytter på seg etterhvert. Vet ikke hvor nær termin man eventuelt får planlagt keisersnitt? De vil vel ikke risikere at du går i fødsel hvis du ikke får føde vaginalt? Når kom storebror? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.7.2018 den 12.22, sullå skrev:

Så bra at vesla har det bra! Håper at utveksten flytter på seg etterhvert. Vet ikke hvor nær termin man eventuelt får planlagt keisersnitt? De vil vel ikke risikere at du går i fødsel hvis du ikke får føde vaginalt? Når kom storebror? :)

Slik jeg leser på nett, så kan de fastsette tidspunkt for keisersnitt helt opp mot termindato, og til 14 dager før. Jeg trodde det var snakk om tre til to uker før termin, og ikke noe senere. Men men! 

Storebror ble jeg satt i gang med 12.dagen på overtid. Han ville nok kommet av seg selv dagen etter, for ting var i ferd med å skje. Ser nå at de, denne gangen, har omtrent halvert tiden fra termin til igangsettelse. Håper hun venter til rett over nyttår, da :) Mannen får ta seg av julevasken i år. Jeg skal sitte stille frem til nyttårsaften 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...