Gå til innhold

Dagbok om livet og graviditet og sånn


Nuttapia

Anbefalte innlegg

På 9.5.2018 den 21.35, Angel-A skrev:

Du, det var en veldig bra unnskyldning for å ikke drikke på lørdag. :jepp: 

Så koselig :hjerte: Nei, nå får jeg veldig lyst på en liten en til jeg også. Hvilken prevensjon brukte du før du ble gravid, og hvor lenge tok det før du ble gravid? :) Vi har hatt en periode nå uten prevensjon, men tror ikke jeg er gravid. Ingenting som tilsier at jeg er det, da jeg har ingen symptomer på det. Tror jeg får besøk av frøken rød i morgen, etter kalenderen. Greit å bare få mensen nå, så starte på nytt igjen. Vet jo ikke hvor lang tid det tar å bli gravid denne gangen, kontra for nesten 7 år siden. :sjokkert: 

 

 

Jeg har gått på Loette. Gjorde det med førstemann også :) Spira satt på andre forsøk, også denne gangen. Nå brukte jeg ikke el-tester, fulgte bare med på litt utflod/el-slim. Har nokså nøyaktig 27/28 dagers syklus, så jeg visste sånn ca når vi skulle kjøre på. På dag 14, så hadde vi ikke sex. Men på dag 13 hadde vi sex i vedskjulet på hytta :lur: og på dag 15 hadde vi sex 2 ganger :ler: Da satt den jammen meg :danse: 

Det som kanskje forbauset meg nå, 6 år etter førstemann, var at jeg ble gravid så raskt igjen. Jeg innbilte meg at det nå ville bli mer vanskelig, derfor turte jeg ikke å hoppe over en periode nå pga termin i desember, men det blir jo tidenes julegave! Min første ble jo tidenes bursdagsgave, da han heldigvis kom 4 dager etter min bursdag, og 12 dager etter termindato (hvilket var hans mormors bursdag..)! 

Krysser fingra for at tanta di holder seg vekk ei stund! Fortell videre hvordan det går da, siden du legger sånn opp til spenning her!! Dagbok?? :popcorn::sol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

22 timer siden, Nuttapia skrev:

Jeg har gått på Loette. Gjorde det med førstemann også :) Spira satt på andre forsøk, også denne gangen. Nå brukte jeg ikke el-tester, fulgte bare med på litt utflod/el-slim. Har nokså nøyaktig 27/28 dagers syklus, så jeg visste sånn ca når vi skulle kjøre på. På dag 14, så hadde vi ikke sex. Men på dag 13 hadde vi sex i vedskjulet på hytta :lur: og på dag 15 hadde vi sex 2 ganger :ler: Da satt den jammen meg :danse: 

Det som kanskje forbauset meg nå, 6 år etter førstemann, var at jeg ble gravid så raskt igjen. Jeg innbilte meg at det nå ville bli mer vanskelig, derfor turte jeg ikke å hoppe over en periode nå pga termin i desember, men det blir jo tidenes julegave! Min første ble jo tidenes bursdagsgave, da han heldigvis kom 4 dager etter min bursdag, og 12 dager etter termindato (hvilket var hans mormors bursdag..)! 

Krysser fingra for at tanta di holder seg vekk ei stund! Fortell videre hvordan det går da, siden du legger sånn opp til spenning her!! Dagbok?? :popcorn::sol: 

Så deilig at det satt på første forsøk! :hjerte: Det må nok være den runden i vedskjulet som gjorde det. ;) 

Hva skal jeg si, det er ikke sikkert den tanta kommer på besøk på en god stund. :fnise: Tok to tester nå i ettermiddag/kveld og begge testene viste svak strek. Jeg skulle hatt mensen i dag. Men igjen, så har jeg hørt litt av hvert om de testene så føler meg ikke akkurat supersikker. :unsure: Testet med babyplan sine tester. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Angel-A skrev:

Så deilig at det satt på første forsøk! :hjerte: Det må nok være den runden i vedskjulet som gjorde det. ;) 

Hva skal jeg si, det er ikke sikkert den tanta kommer på besøk på en god stund. :fnise: Tok to tester nå i ettermiddag/kveld og begge testene viste svak strek. Jeg skulle hatt mensen i dag. Men igjen, så har jeg hørt litt av hvert om de testene så føler meg ikke akkurat supersikker. :unsure: Testet med babyplan sine tester. 

Oioi ✨ Men en strek er vel en strek!! Ny test i dag?? :strix: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Nuttapia skrev:

Oioi ✨ Men en strek er vel en strek!! Ny test i dag?? :strix: 

Streken er der i dag og, så den er nok positiv :gravid: Så på din test nå, alle mine er like sterke. :jepp: Så da er det bare å vente og se om frøet holder seg der inne. :) Blir en spennende tid for oss det her, Nuttapia. :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Angel-A skrev:

Streken er der i dag og, så den er nok positiv :gravid: Så på din test nå, alle mine er like sterke. :jepp: Så da er det bare å vente og se om frøet holder seg der inne. :) Blir en spennende tid for oss det her, Nuttapia. :hjerte: 

Jaaa! :strix:

Gratulerer så mye, Angel :klemmer: Håper dine neste uker blir gode, og at du slipper kvalmen! Klart det blir spennende! Du er jo heldig da, med termin på nyåret :danse: 

Her har den store uggenheten slippet taket nå i 8.uke, men den typiske «hang-over’n» er fortsatt tilstede.. 😝 

Dette blir absolutt spennende!  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.5.2018 den 12.36, Nuttapia skrev:

Jaaa! :strix:

Gratulerer så mye, Angel :klemmer: Håper dine neste uker blir gode, og at du slipper kvalmen! Klart det blir spennende! Du er jo heldig da, med termin på nyåret :danse: 

Her har den store uggenheten slippet taket nå i 8.uke, men den typiske «hang-over’n» er fortsatt tilstede.. 😝 

Dette blir absolutt spennende!  

Tusen takk. :) Det er veeeldig urealistisk enda, så klarer liksom ikke helt å forstå at det er sant. :ler: Blir vel noe annet når symptomene kommer for fullt. Jeg bare banker hardt i bordet for at jeg slipper unna den kvalmen jeg hadde med nr. 1. :kvalm:  Ja, termin på nyåret er kjekt, men hadde vi planlagt dette hadde vi nok ventet til høsten med å bli gravide.  Men det passer vel aldri 100% å gå gravid. :ler:

Krysser fingrene for at kvalmen din snart er over! :jepp:  Gleder meg til å henge masse med deg fremover! 

Har skiftet brukernavn og fått meg dagbok.

 

Endret av Azalea
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8+3 

Skal si uggenheten har vært flink og holdt seg vekk den siste uka nå :klappe: Banan og melon er sabla godt for tiden! Jeg drikker mye vann/zero-saft, holder meg unna kaffe/te/kakao. Knekkebrød med avocado og kjøttpålegg, egg og kaviar, fiskepålegg og litt appelsinjuice blandet med vann.  Godt å kjenne på mer normal sultfølelse igjen, selv om magen er på størrelse med en fotball. Ingen mulighet å holde det hemmelig lenger, så her er det mange som har fått vite. Det er ikke hemmelig lenger på jobb. 

Det er nok den store magen jeg får etter at jeg ble så stor i første svangerskap. Har slitt med overflødig hud siden da, så at alt blåser seg opp nå, er vel ikke overraskende. Ser frem til å operere det vekk når jeg er ferdig med babylaging! Og den i magen nå, blir nok den siste :jepp: 

Trøttheten er virkelig på plass! Men jeg kommer meg opp og ut på jobb og på trening. Trening og soving er gull!! Sunn mat går på høykant. Har lite søtsug - enda. Med førstemann spiste jeg sjukt mye melkesjokolade :ler: 

I dag og i morgen har jeg heldigvis turnusfri før jeg skal jobbe i helgen. Så i dag skal jeg plante friske blomster i pottene ute - må ut å kjøpe blomster først, jeg skal lage en gigantisk potetsalat, støvsuge, gjøre klar bunad (det er meldt kalde temperaturer), rydde, handle inn det siste av mat og drikke, før en ganske solid gjeng kommer på brunsj i morgen! Så blir det tog med barnehagen før vi skal ut å spise i byen :danse: 

19.mai er det 6 år siden jeg fikk positiv test med lillegutt 🌸

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magehuset, i 9.uke.. Fra morgenen av, altså.. 😅 klarer ikke holde magen inne. Klarer meg ikke uten mammabukser.. 

DE726B62-77C1-41ED-9719-6BAB5B78D6B2.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, -Mala- skrev:

Så fin mage da! :rodmer:

Takk ❤️  Det verste er jo at lille kirsebæret fortsatt er kun 2 cm og livmora er ikke kommet over «kanten» enda.. :fnise: Min venninne er halvveis. Hun sier at hun har like stor mage som meg.. 

Hva kan man egentlig kalle denne magen, da? Rare greier.. :klo::ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke så flink til å legge igjen spor, men jeg leser her innimellom :hallo:

Så fin mage du har! Er venninna di førstegangs? Livmoren din husker hvordan det er å være gravid, og det er naturlig at magen din vokser raskt i starten denne gangen :Nikke:Uansett er jo alle mager forskjellige!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.5.2018 den 12.07, Nuttapia skrev:

Magehuset, i 9.uke.. Fra morgenen av, altså.. 😅 klarer ikke holde magen inne. Klarer meg ikke uten mammabukser.. 

DE726B62-77C1-41ED-9719-6BAB5B78D6B2.jpeg

Fin mage! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.5.2018 den 9.58, sullå skrev:

Jeg er ikke så flink til å legge igjen spor, men jeg leser her innimellom :hallo:

Så fin mage du har! Er venninna di førstegangs? Livmoren din husker hvordan det er å være gravid, og det er naturlig at magen din vokser raskt i starten denne gangen :Nikke:Uansett er jo alle mager forskjellige!

Takk :danse:

Ja, hun er førstegangs, så det er ikke så rart at hun ikke er større får’n si. Heldige henne :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 20.5.2018 den 23.02, Azalea skrev:

Fin mage! :rodmer:

Takk 😁 

——————————————

9+3 

Nå flyr jo tida litt.. og det er fint :klappe: Ser frem til to-sifra! 

Måtte kaste inn håndkledet i går. Hodepine og ekstrem trøtthet ødelegger hverdagen, så her ble det 100% sm ut uka og 50% videre. Har mye turnusfri den neste uka, så da får jeg slappet av. Vi skal reise på båttur, så det blir fantastisk! 

I går reiste jeg til min mammas hus som står tomt ei ukes tid. Kun meg, alkoholfri øl og radio. Og terasse med mye sol, selvfølgelig. Godt å kun ha meg selv å tenke på et par dager. Kanskje hodepina slipper litt. I dag skal jeg ringe og bestille ultralyd :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Nuttapia skrev:

Takk 😁 

——————————————

9+3 

Nå flyr jo tida litt.. og det er fint :klappe: Ser frem til to-sifra! 

Måtte kaste inn håndkledet i går. Hodepine og ekstrem trøtthet ødelegger hverdagen, så her ble det 100% sm ut uka og 50% videre. Har mye turnusfri den neste uka, så da får jeg slappet av. Vi skal reise på båttur, så det blir fantastisk! 

I går reiste jeg til min mammas hus som står tomt ei ukes tid. Kun meg, alkoholfri øl og radio. Og terasse med mye sol, selvfølgelig. Godt å kun ha meg selv å tenke på et par dager. Kanskje hodepina slipper litt. I dag skal jeg ringe og bestille ultralyd :jepp: 

Æsj, disse hormonene altså.. Jeg sliter alltid med ca. 3 dagers hodepine rett før mensen pga hormoner, kjenner jeg er spent på om jeg kommer til å få mye hodevondt under graviditeten.

Men så deilig, det har du sikkert veldig godt av! Du må virkelig nyyyte den neste uken. :hjerte::jepp: 

Skal du på tidlig ultralyd? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.5.2018 den 23.43, Azalea skrev:

Æsj, disse hormonene altså.. Jeg sliter alltid med ca. 3 dagers hodepine rett før mensen pga hormoner, kjenner jeg er spent på om jeg kommer til å få mye hodevondt under graviditeten.

Men så deilig, det har du sikkert veldig godt av! Du må virkelig nyyyte den neste uken. :hjerte::jepp: 

Skal du på tidlig ultralyd? 

Hodepinen!! I hear you, sistah! :sjokkbla: 

Veeeldig godt å være på «mammas spa og selvhjelpssenter» :ler: Jeg har hentet lillemann hit, og i ettermiddag kommer mannen også ❤️ 

Tidlig UL her ja, men jeg glemmer å bestille time hele tida :cry3:Ammetåka kom tidlig denne gangen også.. :sur: :veslejenta: :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, Nuttapia skrev:

Hodepinen!! I hear you, sistah! :sjokkbla: 

Veeeldig godt å være på «mammas spa og selvhjelpssenter» :ler: Jeg har hentet lillemann hit, og i ettermiddag kommer mannen også ❤️ 

Tidlig UL her ja, men jeg glemmer å bestille time hele tida :cry3:Ammetåka kom tidlig denne gangen også.. :sur: :veslejenta: :ler: 

Det må være gull verdt! :hjerte: Er bare å nyte! :jepp: 

Haha, kan bli noen lange år foran deg da. :ler: Men får du ikke bestilt på nettet?

Når skal du på første svangerskapskontroll? Jeg vet at min fastlege har ultralyd på kontoret sitt, så sitter med et lite håp om at han tar en ultralyd på første svangerskapskontroll. :phaedra: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Azalea skrev:

Det må være gull verdt! :hjerte: Er bare å nyte! :jepp: 

Haha, kan bli noen lange år foran deg da. :ler: Men får du ikke bestilt på nettet?

Når skal du på første svangerskapskontroll? Jeg vet at min fastlege har ultralyd på kontoret sitt, så sitter med et lite håp om at han tar en ultralyd på første svangerskapskontroll. :phaedra: 

Nei, må ringe.. Har bedt mannen minne meg på det :Gjesp: :fnise:

Første svangerskapskontroll har jeg til onsdag, altså uke 10.. Hun damen på legekontoret talte nok feil da jeg sa hvor langt jeg var på vei og skulle bestille første time ;) Men men! Legen var jeg jo hos denne uka, og da sa jeg at jeg var i min 10.uke, så kanskje det er slik de teller? ..? 

Makan, du er heldig som har legekontor med UL! Vi håper i det meste på å få lytte med doppler vi, da.. :strix: Men blir tidlig UL snart. Note to self, lissom 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10+2

Da var tidlig UL bestilt :jepp: Neste torsdag that is! I morgen skal jeg på første kontroll :danser:Det blir artig altså! Lurer på hva legen kommer til å si om den gigantiske magen min!! 

Gleder meg sånn til å ha med mannen. Han er så bløtøyd for tiden, at en skulle jo tru det er han som er gravid :fnise: 

Lillemann fikk vite på søndag at han skal bli storebror :rodmer: Umulig å skjule magen for noen som helst. Kjipt hvis unger i bhg skjønner det før ham, kan du si.. Vi filmet hele seansen. Han hoppet i sofaen av glede, og nå snakker han nesten ikke om annet :ler: Susser mammaen sin på magen og greier :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.5.2018 den 14.58, Nuttapia skrev:

10+2

Da var tidlig UL bestilt :jepp: Neste torsdag that is! I morgen skal jeg på første kontroll :danser:Det blir artig altså! Lurer på hva legen kommer til å si om den gigantiske magen min!! 

Gleder meg sånn til å ha med mannen. Han er så bløtøyd for tiden, at en skulle jo tru det er han som er gravid :fnise: 

Lillemann fikk vite på søndag at han skal bli storebror :rodmer: Umulig å skjule magen for noen som helst. Kjipt hvis unger i bhg skjønner det før ham, kan du si.. Vi filmet hele seansen. Han hoppet i sofaen av glede, og nå snakker han nesten ikke om annet :ler: Susser mammaen sin på magen og greier :hjerter:

Så bra at UL er bestilt! :danse: Herregud, det blir sikkert superspennende! :hjerte: Og så herlig at mannen er så bløtøyd. 

Aww, gleder meg sånn til å si det selv! :rodmer: Men nå er ikke jeg mer enn 7+1 eller noe, så føler det er litt for tidlig. Mye kan skje enda. 

Hvordan gikk det på kontroll?

Endret av Azalea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...