Gå til innhold

Dagbok om livet og graviditet og sånn


Nuttapia

Anbefalte innlegg

Mala: Sender deg en dose god form! Men da må du kanskje ta til takke med ekstrem trøtthet istedet ;)

Lizzie: Ja, vi får håpe den holder seg god :)

Vi fortalte nyheten til mamma nesten med en gang vi kom inn døra. Jeg sa det så kjapt, at hun ikke trodde på oss først!! Men da sambo bekreftet hva jeg sa, så ble hun våt i øynene, ja :) Hihi! Søte mamma!

Så vi har kosa oss en stund i deilig sommervær hos henne og hennes forlovede.

Ikveld skal vi på grillfest og fortelle det til sambos gjeng. Spørs om det blir så mye grilling med det været vi har idag, men...

Om to dager er jeg 11 uker på vei. Føler at alt er normalt. Mindre ømme pupper, men kulen vokser og trøttheten er absolutt tilstedeværende!! Sover 1-2 timer midt på dagen, slik at jeg kan holde ut litt på kvelden. Jeg kan iallfall IKKE kjøre bil - iallfall ikke lange strekninger. Rart å føle seg så tåkete!

Sulten er jeg støtt, og jeg må nå ta i et tak, slik at jeg ikke blir vant til å spise mye om gangen. Har tatt litt av i det siste, så nå må jeg skjerpe meg! ;)

Ønsker alle lesere en deilig helg videre!! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så herlig og koselig å dele den gode nyheten :rodmer:

Kos deg på grilling!

Håper helgen din er super :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, Mala! Det var veldig koselig :) Det var igrunn INGEN som var overrasket.. De fleste har visst gjettet det allerede :fnise:

Jaja! Nå er det ingen hemmelighet lenger, og dét er såååå deilig!

Idag er det kose-søndag med min tussete mann (vi er litt tussete om dagen begge to... :) ). Film og godt å spise.

Ha en deilig søndag, jenter! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for elleve uker! :danse:

Jaaaa!!! :strix:

------

Trøtt idag. Våknet da mannen dro på jobb, kl 07. Var vanvittig sulten, også sovnet jeg på sofaen kl 08. Nå føler jeg meg helt crap :( Jeg får drikke masse vann og kanskje sove litt mer..

Ha en fin dag, alle sammen der ute i cyberspace! :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er SÅ gira på å kjøpe en retro barnevogn. Elsker de gamle simo-vognene. Ligger på finn.no til en absolutt overkommelig pris. Noen der ute som har erfaringer med det?

Har en dritkul skinnpose i rød kord-fløyel, må jo finne noe som passer.

Hmm.. Ellers så blir det en brukt kombi-vogn. Vi gidder ikke kjøpe helt ny. Ser ikke poenget i å bruke 6/7000 kroner på en vogn.

Spennende å kjøpe inn til babyen, da. Har ikke kjøpt noenting enda. Til mandag er jeg 12 uker på vei, og er ferdig med 1.trimester. Har derfor lyst til å feire med mannen og kjøpe en kul/fin body :hjerte:

Tenketenke....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi ville nok kjøpt brukt vogn, men min mor insisterer på å kjøpe ny vogn til oss og da skal hun få lov til det. Ellers kjøper vi nok ny seng, stellebord og bilsete, det er ikke nødvendigvis det dyreste og jeg er litt kresen av meg :fnise:

Jeg syns definitivt dere skal finne en kul body til uka! :jepp: det er så koselig å shoppe babytøy :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oooh, heldiggrisene! :smilorange:

Nyseng og stellebord skal vi også ha. Baby-bilsete får jeg låne av søster, og jeg får låne en masse klær. Det vi trenger er vel å kjøpe varmt tøy, gulpekluter, brystpumpe, tåteflasker og den slags småting...

Tenk, så rart det blir å møte den lille, og hele verden skal dreie seg om den.. Det er stort!!

Jeg klarer nesten ikke å vente, og jeg er ikke ferdig med 1.timester engang!!! :scorpis::sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var tyngre å vente da syns jeg enn nå, for nå kan jeg merke at det skjer ting :fnise:

Du er snart 12 uker jo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja! Om fire dager er beg 12 uker.. Og helgen går alltid fort.

Du verden, jeg tror jeg digger å være gravid, as. Det skjer ting her også. Lille-magen vokser veldig disse dagene, det er godt å kjenne på :)

Oi... Tenk om det er to der..?

Er ennå ikke blitt en bulk når jeg ligger, men lillemagen ligger LITT høyere enn skambenet nå! Når jeg er oppreist, så kjennes kula godt ;) Det er så moro! Også så fort!!

Drømte i natt at broren min hadde noe utstyr hjemme, hvor han kanskje kunne hjelpe meg å finne hjertelyden. Og plutselig hørte vi den, og jeg gråt av glede! Så våknet jeg. Hjertelyden var som om den var helt virkelig. Wow...

Nok en dag er igang, og jeg prøver å spise litt mindre mengder med mat. Har gått ned 1,5 kg igjen, så det er bra. Disse fysen-kiloene er no drit.

Sviskejuice går på høykant og jeg spiser mindre, og oftere. Føler meg i god form idag, så da får jeg gjort litt her hjemme. Deilig :)

Jaja, nok blabla fra meg! Ha en fantastisk dag, alle dere ute på eteren! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk at du er 12 uker på mandag, allerede!! :D Håper du får en kjempefin helg, kjære deg! Er så glad for at alt har gått så fint med deg! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei VeoVeo!

Lenge siden! Hvordan går det med deg, har du en fin sommer? Har du noen som helst dagbok nå? Jeg gleder meg til å følge deg, dersom dere starter opp igjen som prøvere!! :klemmer:

Ja, om halvannet døgn kan jeg puste roooolig ut. Kan vel det nå også, men det er rart med det der... :)

Kjenner såvidt at det er noe som skjer nå om dagen. Er sykt trøtt og bråsulten, men humøret er veldig godt, og har ikke spesielt med ligament-smerter lenger. Det har bobla litt i magen, og noen av underbuksene mine begynner å bli for stramme over lille-magen, så jeg må vel tro på at alt går bra "neddi der". ;)

7.august skal vi til legen vår og høre på hjertelyden. Kjære Gud, håper alt er og går bra videre!!

Begynner å lure på om det er en guttebass i magen.. Kanskje jeg skal lage tippeliste? UL er 30.august.

GOOOOD helg, alle dere vakre kvinner utti gravid- og prøverlandskapet :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med meg går det bare bra, deilig med ferie! :)

Skal heller prøve å lage meg en prøverdagbok når vi starter opp igjen til høsten! :)

Høres ut som om alt er akkurat som det skal være med deg!:)

Blir nok veldig spennende å høre hjertelyd og med UL tenker jeg ja :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Hurra for 12 uker! :hoppendeglad:

Tuuusen takk!! :hjerte: Jeg er så glad så glad så glad!! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...