Gå til innhold

Dagbok om livet og graviditet og sånn


Nuttapia

Anbefalte innlegg

Ja, det er veldig rart. Så tidlig!! :klo: Er ikke bare oppblåst lenger, lissom! Kulen kommer underifra :fnise:

Har vært mindre uggen de siste dagene, er bare innmari trøtt nå, midt på dagen. Kanskje jeg faktisk slapp kvalmen..?!? Dét er jo helt utrolig hvis det er tilfelle!! Men selvfølgelig.. Det er noen uker igjen, og jeg spiser endel. Har lagt på meg 5 kg på 5 uker.. Oioi.. Håper finværet holder seg nå, slik at jeg kan være mer ute! At ALLE kan være masse ute, og få d- og c-vitaminer i kroppen!

Kjære sommer, kom til oss!!

Imorgen er SISTE dag på kontoret!! Det blir SÅÅÅ deilig å slippe å sitte på ræva hele dagen. Jeg begynner å få en låsning på høyre side, fra rumpa og opp - nesten opp i korsryggen.

Det blir verre for hver dag, men skal til første legesjekk på fredag, så kan ta det opp da. Håper ikke bekkenet blir kranglete allerede!! :kjefte:

Mmmmm!! Kaviar og smør på ferske rundstykker FTW!!! :danse:

Håper for din del at du har sluppet unna kvalmen :jepp:

Spennende med første kontroll! Du får ta det opp da, ikke godt å gå rundt å ha vondt!

Ha en fortsatt fin dag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fortsatt ikke kvalm, iallfall :D

Bedre i hofta, men kommer til å ta det opp likevel.

Deilig vær idag! Allerede 17 grader i skyggen. Wow!! Kjolen er på, og jeg er klar for å vite hcg-verdier og andre ting og tang :jepp:

I helgen blir det hyttetur. Gleder meg enormt! Skal lage musikk hele tiden sammen med gutta, det blir storveis!

Ønsker dere alle en superduper helg! :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper jeg er like heldig som deg når det kommer til kvalmen, jeg har nemlig ikke tid til å være borte fra jobben i sommer, da det er alt for lite bemanning i utgangspunktet pga ferie... :sjenert:

Herlig med fint vær, blir så godt humør av det :sol:

God helg kjære Nuttapia og kos deg på hyttetur :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode ønsker, Mala! Ønsker for deg at du ikke blir kvalm!!

Søte lege-damen min sa at, siden jeg ikke hadde vært kvalm enda, så blir jeg det ikke heller!! Vel, jeg har bestemt meg for ikke å knele for porselenet, og slik skal det forbli! Har vært uggen, og blir sur i magen om kvelden, men ikke mer. Hjelper med skikkelig salt lakris.

Ellers så har jeg lagt på meg nærmere 6 (SEKS!!!) kilo, de siste 5 ukene.. Legen sa bare "så braaaa! Det er helt tydelig at du foreløpig har et veldig sunt og godt svangerskap". Jeg ble veldig glad av alle fine ord, og vi bestilte en doppler-time i uke 14, slik at mannen også kan bli med på moroa :) Ellers blir det nok ikke tidlig UL på oss. Da må jeg gjøre det i neste uke.. Jeg får se..

Som det ble skrevet i et innlegg i et eller annet forum-det er så urettferdig at dette skal være så enkelt for noen, og innmari vanskelig for andre. :( Jeg folder hendene og ber for de som sliter, og unner alle gode mennesker å oppleve de gode følelsene vi har nå.

:hjerte:

Endret av Nuttapia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Symptom-oppdatering (for min egen del... ;) )

8+6 idag

-Ømme pupper, men ikke så TUNGE som de var. Men merker at de er mer stive, dersom jeg bytter side i senga.

-Mer lyst på godis!! FY!! :snurt:

-Fortsatt variabel av uggenhet i magen, men er bedre enn for et par uker siden. (Heia salt lakris)

-TRØTT! Sovner når som helst, hvor som helst :Gjesp:

-Luft i magen, MYE luft...

-Er faktisk litt tåkete.. Får ikke med meg alt. Detter litt "ut", på en måte.. Koko!!

:popcorn:

Skal jeg bestille en tidlig UL til uka, eller skal jeg ikke..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ammetåka ahr slått inn allerede ja, det hørtes kjent ut :fnise:

Så bra at du ikke er dårlig! Uggen kan man leve med :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ammetåka?! Allerede? Ja, er ikke like logisk og våken som jeg pleier, men heter det ammetåke allerede?? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vidt jeg har hørt ja :) Den blir jo bare verre og verre, da, så det er vel først etter fødsel at den slår ut for fullt. Men det der med ukonsentrert, ikke høre hva folk sier, ikke huske om jeg har snakket med dem før i dag, ikke huske fra a til b i butikken - jepp, kan skrive under på det! Og var aldri sånn før :fnise:

Tida flyr jo Nuttapia, ni uker allerede!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare innom med en :klemmer: jeg!

Er ikke de verste symptomene det der da, du er kjempeheldig som har sluppet kvalmen syns jeg :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiden løper avgårde, snart 10 uker! (jeg tenker hele tiden at det er fredag idag.. ) ;)

Ja, jeg har visst vært veldig heldig mtp kvalmen. Jeg blir faktisk "bedre" nå, etter den uggenheten jeg har hatt..!

Jeg tror på sterk vilje, og jeg VIL IKKE være kvalm. Så kanskje det hjelper å rett og slett bare bestemme seg for det?

Ja, har absolutt snille symptomer.

Jeg tar tempen på puppene hele tiden, så lenge de er varme og ømme, så er jeg sikker på at alt står greit til inni meg. :)

Håper for deg, Mala, og flere, at dere slipper kvalmen. Det er noe av det verste jeg vet..!

Ikveld slapp vi bomba til paps og stemor, samt 3 av søskna mine. Det er så sjeldent at vi er samlet så mange på en gang, så da hadde vi lyst til å si det. Neste uke skal mamma og resten av familien vite det. Gleder meg til å slippe og skjule det hele tiden. Jeg begynner å bli litt større, så folk begynner sikkert å lure snart.. :fnise:

Ha en herlig uke videre, kjære dagbok-vandrere :hjerte:

PS: Fikk nettopp sms fra paps om at han har sin gamle skinnpose fra da han var liten. Den er sikkert kjempefin og varm :) Hurra!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ENDELIG SOMMERFERIE!!! :regn: ...

Jeg har hatt en helt sinnsyk uke.. Så mye å gjøre, at jeg nesten lurer på om det fortsatt er liv neddi der.. :tristbla: Har jobbet frem til en forestilling hele uka, med forestilling igår. Jeg var helt vaklevoren da jeg kom hjem, og sloknet med en gang. Er trøtt enda, så kanskje jeg bare skal sove ut..?

Fra nå skal jeg bare slappe av og være gravid. :fnise: Det blir godt å pleie kjærligheten litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk, jenter. Helgen har vært tildels rolig. Idag tidlig var ømheten i puppene borte.. Jeg ble LITT redd, kan du si.. Men nå er det på plass igjen, og jeg puster ut. Ekstra mye luft i magen idag, så satser på at det går fint nedi der. :)

Blir godt p reise bort litt i uka. Og ikke minst møte mamma min :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tusen takk, Rhiannon! Det er så deilig :D Nå begynner det virkelig å bli en kul der nede.. :hjerte:

Også du, da! 16+2 :) Så herlig!!

Jeg er så trøtt om dagen, at det nesten er skummelt! Men skal ikke klage - uggenheten i magen er bortevekk! Koser meg med solbærsaft, dundersalt på kvelden, hjemmelagede smoothier, sydtyrol-epler(?) og fersken på boks :fnise:

Ja, denne sommern tror jeg blir fin... :)

NB: Har fått time til UL den 30.august :)

Endret av Nuttapia
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns du kan sende en dose god form til meg også i håp om at formen skal holde seg bra her hos meg! :fnise:

Ønsker deg en fin helg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...