Gå til innhold

Slutte med p-piller midt i brettet?


Romilo

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg har begynt på p-pillen loette, og den startet jeg på for 9 dager siden. Problemet er at jeg får så vondt i hodet av det, og har eksamen på mandag.... Kan jo ikke gå rundt å ha vondt i hodet konstant hele tiden. Vet det går over, men er ingen garanti for at det går over til mandag...

Så spørsmålet mitt er; Kan man stoppe med p-piller midt i brettet? Og har det noe å si når man hadde samleie sist? Vil ikke bli gravid heller, da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I teorien kan sædceller overleve i egglederne opptil 7 dager, men gjennomsnittlig lever de 3-4 dager. Så hvis noen sædceller har forvillet seg opp dit, kan du teoretisk bli gravid hvis du f.eks. hadde samleie i går, tar din siste pille i dag og får eggløsning allerede i morgen eller overimorgen. Men i praksis er det liten sjanse for dette, fordi det tar tid før et egg modnes og løsner. Så jeg tror det er en minimal sjanse for at det skal skje.

Selv tror jeg heller at jeg ville brukt paracet for hodepinen frem til eksamen. Hodepinen vil sannsynligvis gi seg etter hvert. Hvis du slutter nå for å starte igjen senere på pillen, er det sannsynlig at du må gå gjennom hodepinen og evt. andre bivirkninger på nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ja, ellers er det helt greit å slutte med p-piller midt i brettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er snakk om en smerte uten like, og hodetabletter funker ikke..... I tillegg er jeg bare slapp og kvalm, og må ha søvn konstant... Hadde samleie på tirsdag, tror du det er... trygt om jeg slutter i dag? :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...