Gå til innhold

Politiet ødela heliumballonger


kat-e

Anbefalte innlegg

Greier ikke helt å skjønne denne reaksjonen.

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Politiet-odela-heliumballonger-6830974.html#.T7V2ylKTVuA

I Oslo og andre steder selger folk smykker, noen tigger penger eller selger andre ting. Ingen gjør noe. Noen selger til og med hasj uten reaksjon. Når noen selger helium ballonger til barn så går politiet helt amok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Tekola

Det handler vel om å slå ned på dem som ikke skaffer seg salgstillatelse. Men jeg synes hele saken var rart håndtert. De kunne i det minste tatt dem med ut av syne før de klippet hull på dem eller noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri skjønt hvorfor man har tivolieffekter på 17.mai i storbyene. Hva har gassballonger og konfettispray med 17.mai å gjøre? Er det ulovlig, så syns jeg det er helt greit at politiet slår ned på det.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva har dette med terror å gjøre? Ble sensasjonslysten og behovet for mange klikk på tråden for stor? :roll:

:heks:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor slår politiet hardt ned på dette, men å selge all mulig annen dritt i vår kjære hovedstad er OK?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor ikke i Oslo, men her i byen ødela politiet også heliumsballonger. De ødela ikke ballongene til de som hadde søkt om tillatelse, f.eks forskjellige idrettslag.

Synes det er helt greit egentlig, mange gikk faktisk inn i barnetoget med disse ballongene for å selge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har dette med terror å gjøre? Ble sensasjonslysten og behovet for mange klikk på tråden for stor? :roll:

:heks:

Ja, på seg selv kjenner man andre.

Under Utøya-massakren sto purken rådløse med hendene i lomma, den gangen jeg holdt igjen tre rumenere som hadde brutt seg inn på arbeidsplassen min hadde de ikke ressurser til å sende noen.

MEN når folk selger heliumballonger og konfetti uten løyve 17. mai, ja da har de ressurser til å gi barna komplekser for nasjonaldagen for resten av livet!

Det kalles terrorisme.

Om det er irronisk ment, at politiet burde ha noe bedre å drive med så er jeg enig, men saken diskuteres her :

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=658784

Sorry, det har jeg ikke fått med meg! :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest notetur nomen

Hvorfor slår politiet hardt ned på dette, men å selge all mulig annen dritt i vår kjære hovedstad er OK?

De slår ikke ned på salg av ballonger generelt. Det de gjør er å destruere ballongene til folk som selger ballonger ulovlig.

Politiet gikk ikke amok heller, som noen påstår.

De tråkket hull på ballonger som de ikke kunne ta med seg i bilen, fordi det er for upraktisk å transportere med seg en svær klase med heliumbalonger som skal ødelegges likevel.Så da kan man likegodt ta ut heliumet først.

Det er heller ikke sant at politiet ikke bryr seg i de andre tilfellene der det selges smykker, roser og diverse, på gatene uten at selger har søkt løyve.

Det jeg lurte på hva om det var så sunt for politifolkene å puste inn alt det heliumet de frigjorde da de tråkket sund så mange ballonger på én gang. Man kan besvime av sånt, for heliumet tar opp plassen for oksygenet i lungene og blodbanen.

Uansett må de vel utvilsomt ha fått donaldstemme av det :fnise:

Sol79: Konfettispray og ballonger har alt å gjøre på en fest for unger, som 17 mai er. Det er tross alt barnas dag. Da må man ha ballonger.

Edit: Rettelse.

Endret av notetur nomen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest notetur nomen

Det handler vel om å slå ned på dem som ikke skaffer seg salgstillatelse. Men jeg synes hele saken var rart håndtert. De kunne i det minste tatt dem med ut av syne før de klippet hull på dem eller noe sånt.

Grunnen er at dersom de atr dem pent ut av syne og klipper det i stykker, så legger ikke de andre ulovlige selgerne merke til det på samme måte som når de bare nådeløst tråkker løs på ballongene der en selger ikke kan vise fram løyvet.

Det kalles almennpreventivt, og setter en støkk i folk som tror det bare er å slenge seg på en buss til Norge med en sekk ballonger, blåse dem opp og invadere barnetoget for å loppe ungene for is-pengene deres, før noen får sukk for seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hvilken dag er egentlig bedre når man skal ta et oppgjør med disse ballongselgerne? På 17. Mai kommer alle ut i offentligheten, det er bare fornuftig å aksjonere på denne dagen. Politiet fikk sikkert gjort dette mye mer effektivt da, enn om de skulle gjort det på en annen dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for avsporinger og personangrep, samt flettet to like tråder sammen.

Sophie-Ann, mod

Endret av Sophie-Ann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest notetur nomen

Ja, hvilken dag er egentlig bedre når man skal ta et oppgjør med disse ballongselgerne? På 17. Mai kommer alle ut i offentligheten, det er bare fornuftig å aksjonere på denne dagen. Politiet fikk sikkert gjort dette mye mer effektivt da, enn om de skulle gjort det på en annen dag.

Altså det ulovlige ballongsalget på 17 mai, det skjer jo på 17 mai og ikke andre dager...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså det ulovlige ballongsalget på 17 mai, det skjer jo på 17 mai og ikke andre dager...

Nei, akkurat. Alle andre dager er det jo lov å selge ballonger uten tillatelse. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest notetur nomen

Nei, akkurat. Alle andre dager er det jo lov å selge ballonger uten tillatelse. :sukk:

Eh...Neeei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså det ulovlige ballongsalget på 17 mai, det skjer jo på 17 mai og ikke andre dager...

Det skjer ulovlig salg andre dager også, men da er det så få selgere at politiet måtte jobbet mye mer for hver selger de skulle stoppet.

Det selges faktisk ballonger på andre dager enn 17. Mai ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...