Gå til innhold

Vil du leve til du blir 1000 år?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor ikke fryse seg ned når man nærmer seg døden?

Det er ikke noe vi vet i dag som eksplisitt vil være til hinder for at man skal kunne bli vekket til live en gang i fremtiden.

Til en verden der man ikke har noen plass, der man er et fossil og en flyktning i tiden, uten relevante kunnskaper og ferdigheter, og uten hverken venner, familie, kolleger, en jobb, eller noen av de andre tingene som gjør livet verdt å leve. Sosialklient fra første stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest notetur nomen

Til en verden der man ikke har noen plass, der man er et fossil og en flyktning i tiden, uten relevante kunnskaper og ferdigheter, og uten hverken venner, familie, kolleger, en jobb, eller noen av de andre tingene som gjør livet verdt å leve. Sosialklient fra første stund.

Tenk om de har avskaffet sosialstønad på det tidspunktet...

Jeg tror ikke på at de som lar seg fryse ned noen sinne vil overleve en tining. De vil være for frostskadd i alle sine celler, gener og proteiner.

Dessuten vil nedbrytningen av det døde legemet ha begynt uansett frysetemp. de har vært oppbevart under.

MAO er "kryoteknologien" den ultimate svindel.

Endret av notetur nomen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et vektig argument. Forslag til deg: Jobb litt med å akseptere selve ideen om at ikke alle deler dine oppfatninger om alle ting, og at det faktisk er mulig å mene noe annet enn deg, i fullt alvor, og med en begrunnelse som gir mening iallfall for motparten.

True. Kan være mye jeg ikke ser, men sånn jeg ser det er alle disse negative holdningene bare forsvarmekanismer mot å tenke på disse tingene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk om de har avskaffet sosialstønad på det tidspunktet...

Jeg tror ikke på at de som lar seg fryse ned noen sinne vil overleve en tining. De vil være for frostskadd i alle sine celler, gener og proteiner.

Dessuten vil nedbrytningen av det døde legemet ha begynt uansett frysetemp. de har vært oppbevart under.

MAO er "kryoteknologien" den ultimate svindel.

Mye du sier som er feil.

Sæd og egg fryses ned. Det gjør organer også.

på flytende nitrogentemperaturer går nedbrytningsprosessene ikke fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk om de har avskaffet sosialstønad på det tidspunktet...

Jeg tror ikke på at de som lar seg fryse ned noen sinne vil overleve en tining. De vil være for frostskadd i alle sine celler, gener og proteiner.

Dessuten vil nedbrytningen av det døde legemet ha begynt uansett frysetemp. de har vært oppbevart under.

MAO er "kryoteknologien" den ultimate svindel.

Alt jeg har lest og hørt om saken gjør at jeg er helt enig. Og tviler sterkt på at det hadde vært noe nytte for verden om jeg skulle bli tint opp i framtiden :ler:

Men jeg er bare fryktelig nysgjerrig.. Litt for mange sci fi bøker i ungdomstiden hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Leve i 1000 år... Både ja og nei. Den teknologiske utviklingen må jo være usedvanlig spennende å få med seg, så det taler veldig for. Men med tanke på resten og hvor meningsløst livet i bunn og grunn er, så nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes egentlig det å leve i 1000 år høres slitsomt ut...

Endret av vogue90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk om de har avskaffet sosialstønad på det tidspunktet...

Jeg tror ikke på at de som lar seg fryse ned noen sinne vil overleve en tining. De vil være for frostskadd i alle sine celler, gener og proteiner.

Dessuten vil nedbrytningen av det døde legemet ha begynt uansett frysetemp. de har vært oppbevart under.

MAO er "kryoteknologien" den ultimate svindel.

Nei, det er jeg ikke enig med deg i. Man kan fryse ned et pattedyr og gjenopplive det, og etter hva jeg har lest, har det vært gjort med suksess med flere hunder. Det største problemet med nedfrysning, er at kroppens vann danner iskrystaller som skjærer gjennom cellemembranene. Det kan motvirkes ved å erstatte mest mulig av vannet med frostvæske før kroppen når frysepunktet.

Det finnes dyr som har slik beskyttelse fra naturens side, og som kan overleve gjentatte nedfrysninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er jeg ikke enig med deg i. Man kan fryse ned et pattedyr og gjenopplive det, og etter hva jeg har lest, har det vært gjort med suksess med flere hunder. Det største problemet med nedfrysning, er at kroppens vann danner iskrystaller som skjærer gjennom cellemembranene. Det kan motvirkes ved å erstatte mest mulig av vannet med frostvæske før kroppen når frysepunktet.

Det finnes dyr som har slik beskyttelse fra naturens side, og som kan overleve gjentatte nedfrysninger.

Dette vil jeg se heftige beviser på før jeg er i nærheten av å tro på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Gud vil at vi skal dø!!!

Glad jeg er ateist da.

Anonym poster: 9c3a89aa95d49b5a3e5d5818ba3a35e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til en verden der man ikke har noen plass, der man er et fossil og en flyktning i tiden, uten relevante kunnskaper og ferdigheter, og uten hverken venner, familie, kolleger, en jobb, eller noen av de andre tingene som gjør livet verdt å leve. Sosialklient fra første stund.

Pensjonist!

Alternativet er uansett å bare være død, enten som makkemat på kirkegården, eller tørt støv i en urne. Sammenlign nå med rett alternativ, please.

Det er ikke tøft å være død, som brura sa (eller holdningskampanjen var det)

Anonym poster: 9c3a89aa95d49b5a3e5d5818ba3a35e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det er jeg ikke enig med deg i. Man kan fryse ned et pattedyr og gjenopplive det, og etter hva jeg har lest, har det vært gjort med suksess med flere hunder. Det største problemet med nedfrysning, er at kroppens vann danner iskrystaller som skjærer gjennom cellemembranene. Det kan motvirkes ved å erstatte mest mulig av vannet med frostvæske før kroppen når frysepunktet.

Det finnes dyr som har slik beskyttelse fra naturens side, og som kan overleve gjentatte nedfrysninger.

Var nok Ikke frysing det var snakk om, men mer nedkjøling.

Anonym poster: 9c3a89aa95d49b5a3e5d5818ba3a35e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Candy Pie

Ja, hvis jeg kommer til å se ung ut så. Jeg har nemlig bestemt meg for at jeg aldri vil se eldre ut enn 26 år. Jeg har 7 år igjen på å finne på noe smart...

Uansett, jeg vil gjerne se hvordan verden utvikler seg! Tenk da, hva blir diskutert på kg liksom, og hvordan kommer bilene til å bli seende ut? Pc, kamera?? Herregud, så mye vi kommer til å gå glipp av ;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

London, April 1773.

To Jacques Dubourg.

Your observations on the causes of death, and the experiments which you propose for recalling to life those who appear to be killed by lightning, demonstrate equally your sagacity and your humanity. It appears that the doctrine of life and death in general is yet but little understood...

I wish it were possible... to invent a method of embalming drowned persons, in such a manner that they might be recalled to life at any period, however distant; for having a very ardent desire to see and observe the state of America a hundred years hence, I should prefer to an ordinary death, being immersed with a few friends in a cask of Madeira, until that time, then to be recalled to life by the solar warmth of my dear country! But... in all probability, we live in a century too little advanced, and too near the infancy of science, to see such an art brought in our time to its perfection...

I am, etc.

- B. FRANKLIN.

[From Mr. Franklin, A Selection from His Personal Letters, by L. W. Labaree and W. J. Bell, Jr. (New Haven: Yale University Press, 1956), pp. 27-29.]

Jeg aner ikke om sitatet er ekte, men det ser ut som det går an å sjekke ut ektheten, for dem som vil.

Anonym poster: 9c3a89aa95d49b5a3e5d5818ba3a35e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis man skulle levd i 1000år ville det enten krevd at man sluttet å få barn. Evt fikk et hvert 500.år, men det er noe man som menneske ikke kan se for seg og er dermed uvesentlig. Jeg lurer også på hvordan f.eks ryggen ville vært om man var 670år gammel, når den ikke holder på menn til de er førti engang. Jeg kunne tenkt å leve så lenge hvis det forbeholdt at kroppen ikke fikk slitasjeskader, noe den garantert får hvis jeg noen gang blir 1000år gammel.... Lurer også litt på hvordan det hadde gått med verden, for forbruket vårt ville økt med tiden uansett og flere ville fått god økonomi. Vi har tross alt 3 jordkloder for lite (eller noe i den duren) for lite for å kunne forsvare det forbruket vi har pr dags dato.

Anonym poster: 0d99d3ba76546ec43a19ca055b8417c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man skulle levd i 1000år ville det enten krevd at man sluttet å få barn. Evt fikk et hvert 500.år, men det er noe man som menneske ikke kan se for seg og er dermed uvesentlig. Jeg lurer også på hvordan f.eks ryggen ville vært om man var 670år gammel, når den ikke holder på menn til de er førti engang. Jeg kunne tenkt å leve så lenge hvis det forbeholdt at kroppen ikke fikk slitasjeskader, noe den garantert får hvis jeg noen gang blir 1000år gammel.... Lurer også litt på hvordan det hadde gått med verden, for forbruket vårt ville økt med tiden uansett og flere ville fått god økonomi. Vi har tross alt 3 jordkloder for lite (eller noe i den duren) for lite for å kunne forsvare det forbruket vi har pr dags dato.

Anonym poster: 0d99d3ba76546ec43a19ca055b8417c0

I land der levealderen går opp, er det en tendens til at folk får færre barn. Så jeg tror behovet for reguleringer av folks familieforøkelse ville gått bort av seg selv. TS forutsetter jo også at vi skal bli gamle fordi kroppen jevnlig skal repareres, så ryggen vil nok også holdes i sjakk.

Akkurat realiteten i det hele, er en helt annen ting da. Jeg tror vi kan strekke levealderen noe, med bedre medisiner mm, men på mange områder lever vi nok enda i "vitenskapens barndom", selv om ting har endret seg endel siden 1773.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...