Gå til innhold

Samværsabotasje.


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Heisann!

Jeg trenger råd ifra noen med litt peiling her.

Det dreier seg om en far som har en skriftlig avtale med mor om delt foreldreansvar pluss at far har rett til samvær i følge avtalen.

Mor saboterer samværet og snakker dritt om far sånn at sønnen ikke vil til han. Sønnen er 12 år.

Far har en advokat som har dårlig tid og mange klienter.

Far ønsker rettsak om midlertidig omsorg fordi han nå ikke har sett sønnen på over tre måneder.

Det eneste advokaten gjør er å sende brev til mor som det ikke kommer noenting ut av.

Far orker ikke prossessen med å finne ny advokat da han må bruke evigheter på å forklare saken på nytt pluss at det tar tid å få ny time hos ny advokat samt tid til å finne ny advokat.

Nå vil far gå til retten alene. Han har meklingsattest.

Hvordan går han fram?

Far vil gå til retten allerede på mandag.

Trenger svar raskt.

Gjerne ifra jurister hvis det er noen her inne, men også fra "vanlige" folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Råd ifra personer som selv har opplevd samværsabotasje tas gjerne også imot.

Siuasjonen er helt uholdbar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Et viktig spørsmål er blant annet: hvor mange dager vil det ta før saken kommer opp for retten i en slik hastesak?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Kun en dåre fører sin egen sak.

Hva skal far gjøre da mener du?

Bruke tre måneder til, til ny advokat har fått satt seg inn i saken?

Da har det gått et halvt år uten kontakt med sønnen i det hele tatt.

Jeg ønsker seriøse svar angående rettsprossessen i slike hastesaker.

Er det noen andre som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan svare deg.

Først: for all del ikke før din egen sak, men bruk litt tid på å finne en skikkelig advokat. Du kan tro at det er å kaste bort tid og penger, men tro meg det er det ikke. Jeg har blitt fortalt fra "innsiden" at retten misliker det, selv om det er en reell mulighet du har.

Jeg hadde en knall advokat som var rolig og løsningsorientert i motsetning til mors hissige og konfliktglade pitpull. En god advokat bruker ikke lang tid på å sette seg inn i saken, og du merker allerede på første møte hvor landet ligger.

Det haster ikke mer på mandag enn det gjør neste mandag, for saboterer hun i dag så saboterer hun i morgen. Mister du hodet så ligger du dårligere an. Din jobb er å være "the better person".

1.Bruk litt tid, en dag eller to er sikkert nok, på å finne en ny advokat. Er du medlem av F2F så får du rabatt hos mange gode familieadvokater.

2.Organiser beviser og sakspapirer sånn at du har en presentabel mappe som man kjapt kan sette seg inn i.

3.Ikke gjør noe som kan oppfattes provoserende, men forhold deg rolig.

Jeg har vært igjennom både fordeling, drittslenging, sabotasje, baktaling, løgner, anmeldelser, barnevern og mere til. Det tapper krefter, så om du er en hissigpropp som står og skriker på din side av gjerden så må du snarest legge om taktikken.

Skriv gjerne mer om saken så skal jeg svare deg mellom barnetogene...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

når du fører din egen sak .og vis du da får noe negativt slengt er det kansje ikke like lett å forholde seg rolig. men en advokat vet hva han/hun skal gjøre. forholde seg til div ting.

finn en ny advokat.en god en!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville prøvd å finne en ny advokat. Jeg syns det er merkelig at advokaten har brukt 3 måneder på dette, det kan da ikke være nødvendig.

Vet ikke hvor i landet du bor, men dersom du bor i nærheten av Oslo kan jeg tipse deg om en meget god advokat på barnefordeling, som jeg selv har brukt. Send meg en PM om du ønsker navnet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det er mulig å få til noe hastesak når det kommer til samvær, så jeg synes virkelig at far skal få seg en god advokat.

I tillegg skal han møte opp til avtalt samvær, gjerne ha med seg ett vitne ( helst bør denne være noe annet enn samboer/kjæreste) som kan dokumentere at far faktisk gjør det han kan for å følge opp allerede avtalt samvær.

Siden sønnen er 12 år gml så har han rett til å bli hørt, far bør gjøre det han kan for å opprettholde kontakten med han, sønnen har helt sikkert mobiltlf, data etc.. så far kan kontakte sønnen uten at det går gjennom mor...

Håper far holder seg for god til å gjøre det samme som mor gjør.. å snakke stygt om den andre foreldre i barns nærvær.. det er utrolig stygt og jeg mener det er på grensen til barnemishandling.

Sønnen trenger å føle at far faktisk bryr seg, men samtidig må far være innstilt på at i den alderen, kan sønnen være veldig opptatt med venner og aktivititeter..er far villig til å følge det opp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...