Gå til innhold

Hvem betaler Lippestads lønn?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Nei du er aggresiv og kommer med personangrep / karakteriserende påstander. Sorry, men du virker for umoden til at jeg kan få utbytte av å diskutere med deg. (Ja, dét var et personangrep!)

Jeg beklager hvis jeg såret selvfølelsen din.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Koala

Advokatene til Breivik jobber nok ganske mange timer med dette. Håper de får dette dekket, men det er ikke sikkert honoraret tilsvarer arbeidsmengden.

Uansett er det å ta denne typen saker sjelden særlig lønnsomt for advokater. De tjener bedre på andre typer saker og klienter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Advokatene til Breivik jobber nok ganske mange timer med dette. Håper de får dette dekket, men det er ikke sikkert honoraret tilsvarer arbeidsmengden.

Uansett er det å ta denne typen saker sjelden særlig lønnsomt for advokater. De tjener bedre på andre typer saker og klienter.

Markedsføringsverdien for Lippestad & co er uvurdelig!

Evt. dårlig timebetaling er en investering. Innsatsen kommer til å gi en enorm avkastning senere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men vhorfor jeg skal betale for Breiviks dyre forsvar, bestående av DYRE stjerneadvokater når disse pengene heller kuynne ha blitt brukt et annet sted, som feks til å forbedre eldreomsorgen her på nisseberget, vil jeg selvsagt klage over.

Nå er det sånn at enkeltpersoner ikke kan bestemme hvor konkret skattepengene våre skal gå. Den dagen du begår en kriminell handling og blir tatt for det, så har du samme retten til en forsvarer. Det er en kostnad man må ta på kjøpet når man vil ha en rettsstat.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morten

Det reelle spørsmålet her er vel, hvorfor får Breivik best mulig forsvar? Hvorfor skal han forsvares`på best mulig vis, og hva skal han forsvares mot?

Da tenker jeg ikke på jobben forsvarerene hans gjør, men heller hvor mye ressurser og tid de får til rådighet. Koster Breiviks forsvarere mer enn bistandsadvokatene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det reelle spørsmålet her er vel, hvorfor får Breivik best mulig forsvar? Hvorfor skal han forsvares`på best mulig vis, og hva skal han forsvares mot?

Da tenker jeg ikke på jobben forsvarerene hans gjør, men heller hvor mye ressurser og tid de får til rådighet. Koster Breiviks forsvarere mer enn bistandsadvokatene?

Det gjør det nok ikke.

Det er oppnevnt 162 bistandsadvokater som representerer 770 etterlatte og fornærmde (kilde)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Koala

Markedsføringsverdien for Lippestad & co er uvurdelig!

Evt. dårlig timebetaling er en investering. Innsatsen kommer til å gi en enorm avkastning senere.

Nei, det tror jeg ikke. Lippestad har nok tilstrekkelig med arbeidsoppgaver allerede.

Det er mulig han vil få flere drapssaker i ettertid, men igjen er problemet at den typen saker ikke gir særlig økonomisk gevinst. De advokatene som virkelig tjener penger er de som jobber innen finans og der vil ikke Lippestad på innpass uansett hvor mange Breiviker han forsvarer.

De som tjener litt prestisje på dette er nok herrene Grøn og Jordet, men jeg kan ikke se noe galt i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Uansett er det å ta denne typen saker sjelden særlig lønnsomt for advokater. De tjener bedre på andre typer saker og klienter.

Likevel ser det ikke ut til å være noe problem å få advokater til å ta disse sakene, så jeg tror ikke det er så ulønnsomt som du skal ha det til. For eksempel er det åpenbart at reklameverdien for Lippestad er helt enorm, og han kommer til å være Norges største kjendisadvokat i mange år fremover. Jeg kan ikke forstå annet enn at det vil gi økonomisk uttelling i form av økt etterspørsel etter hans tjenester.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Likevel ser det ikke ut til å være noe problem å få advokater til å ta disse sakene, så jeg tror ikke det er så ulønnsomt som du skal ha det til. For eksempel er det åpenbart at reklameverdien for Lippestad er helt enorm, og han kommer til å være Norges største kjendisadvokat i mange år fremover. Jeg kan ikke forstå annet enn at det vil gi økonomisk uttelling i form av økt etterspørsel etter hans tjenester.

Og modelloppdrag

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/22juli/Kritiserer-Breiviks-forsvarerteam-for-a-stille-opp-som-fotomodeller-6802535.html

patetisk. Helle denne rettssaken er en farse. Breivik skulle ha vært tvunget til å gi sine forklaringer fra bak lås og slå, slik at allmenheten slapp og se det stygge trynet hans. Også får han ikke bare oppnevnt en eller to forsvarere, neida, en hel team skal forsvare han på best mulig vis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Koala

Likevel ser det ikke ut til å være noe problem å få advokater til å ta disse sakene, så jeg tror ikke det er så ulønnsomt som du skal ha det til. For eksempel er det åpenbart at reklameverdien for Lippestad er helt enorm, og han kommer til å være Norges største kjendisadvokat i mange år fremover. Jeg kan ikke forstå annet enn at det vil gi økonomisk uttelling i form av økt etterspørsel etter hans tjenester.

Som sagt vil han nok få flere profilerte drapssaker, kanskje, men de er ikke særlig lønnsomme. Mordere har jevnt over lite penger så det er snakk om offentlig finansierte saker.

For advokater er det å ta offentlige oppdrag å anse som rene tapsprosjekter siden timesalæret er lavere enn ved private saker. Og mordere gir mindre uttelling enn finans.

Og skulle det likevel skje at Lippestad tjente noe på dette er vel det helt greit. Han har en vanskelig jobb som er løst på en god måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Koala

Og modelloppdrag

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/22juli/Kritiserer-Breiviks-forsvarerteam-for-a-stille-opp-som-fotomodeller-6802535.html

patetisk. Helle denne rettssaken er en farse. Breivik skulle ha vært tvunget til å gi sine forklaringer fra bak lås og slå, slik at allmenheten slapp og se det stygge trynet hans. Også får han ikke bare oppnevnt en eller to forsvarere, neida, en hel team skal forsvare han på best mulig vis.

At det er fire advokater har med saksmengden å gjøre. Lippestad skjønte raskt at dt ikke var mulig for han å håndtere alt dette på egen hånd i tillegg til presse og annet. Bæra ser ut til å ha hovedansvaret for selve jussen mens Lippestad har en mer koordinerende rolle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og Breiviks dyre forsvarsteam har NULL OG NIKS med de pårørende å gjøre, så spar meg for det skvipet. De er der for å ivareta BREIVIKS rettigheter, ikke de pårørendes. Det har man bistandsadvokater til, og å bruke penger ¨på dem har jeg null i mot.

Men vhorfor jeg skal betale for Breiviks dyre forsvar, bestående av DYRE stjerneadvokater når disse pengene heller kuynne ha blitt brukt et annet sted, som feks til å forbedre eldreomsorgen her på nisseberget, vil jeg selvsagt klage over.

Skal rettsstaten være noe verdt, så må man ha krav på et skikkelig forsvar når man står tiltalt. Ettersom det er en stor sak med mange sider og mye papirmølle, så kreves det mer enn en. Sånn er det bare. Lippestad og de andre er forøvrig ikke stjerneadvokater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem betaler Lippestad og de andre forsvarerenes lønn? Er det staten/skattebetalerene? Er det riktig å kreve penger fra oss skattebetalere for at en massemorder skal få sin rettsak prosessert på riktig vis?

jaja...var det dagens "blonde"? Virkelig gjennomenkt spørsmål du stiller.

Har du fått krav fra staten i dag? :gjeiper:

Du får forklare oss andre hvordan rettssamfunnet skal fungere.

Susanne

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og Breiviks dyre forsvarsteam har NULL OG NIKS med de pårørende å gjøre, så spar meg for det skvipet. De er der for å ivareta BREIVIKS rettigheter, ikke de pårørendes. Det har man bistandsadvokater til, og å bruke penger ¨på dem har jeg null i mot.

Men vhorfor jeg skal betale for Breiviks dyre forsvar, bestående av DYRE stjerneadvokater når disse pengene heller kuynne ha blitt brukt et annet sted, som feks til å forbedre eldreomsorgen her på nisseberget, vil jeg selvsagt klage over.

Så du vil ha en rettsak med dommere,aktor og bistandsadvokater?

Hvor blond går det an å bli?

Susanne

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå får jo faktisk ikke Breivik et fullverdig forsvar. Lippestad har flere ganger vist at han er mer opptatt av å forsvare sitt eget image, de fornærmede og pårørende fremfor sin egen klient!

(f.eks. http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=656645&view=findpost&p=10949155 )

Men så er jo Lippestad også AP-politiker og Breivik har jo valgt ham og er vel fullt innforstått med dette.

Har du overhørt alle samtalene mellom Lippestad og hans klient slik at du kan konkludere med dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du overhørt alle samtalene mellom Lippestad og hans klient slik at du kan konkludere med dette?

Nei. Hvorfor skulle det være relevant?

Jeg har derimot hørt og sett Lippestad ved tilstrekkelig antall anledninger der jeg har reagert på hans oppførsel, og på det grunnlaget har jeg dannet meg en oppfatning om at han ikke gjør en god jobb for Breivik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Hvorfor skulle det være relevant?

Jeg har derimot hørt og sett Lippestad ved tilstrekkelig antall anledninger der jeg har reagert på hans oppførsel, og på det grunnlaget har jeg dannet meg en oppfatning om at han ikke gjør en god jobb for Breivik.

Når du ikke vet hva de snakker om så vet du heller ikke om han oppfører seg etter Breiviks ønsker eller ei.

Jeg regner med Breivik ville protestert hvis det ikke var tilfelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Så du vil ha en rettsak med dommere,aktor og bistandsadvokater?

Hvor blond går det an å bli?

Susanne

Jeg vil ha en rettsak hvor vi skal bruke minst mulig ressurser på Breiviks forsvar. Han har kostet samfunnet nok som det er, og skyldsspørsmålet er hevet over all tvil. Det er ingen grunn til at Breivisk skal forsvares mot noe som helst. Selvsagt bør rettsaken handle om hvor lang straff Breivik skal få, og ikke hvorvidt han er tilregnelig eller ikke. Det er irrelevant. Han har drept 77 mennesker.

Men jeg forstår jo at enkelte her liker sirkus Breivik, og ønsker å forstette å sløse ressurser på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...