Gå til innhold

En mann kastet sko etter ABB


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vold avler vold....... Er det slik vi skal løse problemer fremover kanskje? Har Norge virkelig blitt islamisert allerede?

Vold løser vold, faktisk. Så du mener det er sammenlignbart å kast en sko, mot å likvidere 69 unger, og å sprenge opp en høyblokk. Ta deg ei bolle!

Hvor stor skade kan man gjøre med en sko?

Ifølge nyhetene er det der han kommer fra en symbolsk handling som betyr at personen han kaster på ikke er mer verdt en dritten han tråkker i.

Syns det var passende jeg.

Endret av Vibi
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke noe stor sak at han kastet sko på Breivik, Jeg forventet verre ting under obduksjonsrapporter. Hva mener dere hvis det er noen som har drept broren deres sitter der og smiler stolt at jeg fyrte 3 skudd rett i hodet hans....

Nei å kaste sko på denne dusten er det snilleste noen kan finne på.

Hvor har du det fra at han smiler når han forteller dette? Har du vært i rettssalen? Har du fått beskrivelser fra andre enn journalister selv? Hvor har du det fra? Den første dagen var det jo noe filming, og da viste det jo at Breivik ikke smiler mye i det hele tatt sammenliknet med andre i rettssalen. Journalister sitter i timesvis og ser rett på Breivik for å tolke om det kanskje kan komme en reaksjon etter time 3, som de kan skrive om og lage sak ut av.

I en forklaring kalte vitnet Breivik for skalla, og Breivik smilte når han hørte dette (kanskje han mente at hun har et poeng). Dette tolket media til at Brevik smilte når han hørte vitnet forklare seg om drapene. Altså, du får en sannhet tolket som rett og slett er fjernt fra virkeligheten.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:skratte: ,dette er en hylende morsom innertier. Man kan si mye om Anders Behring Breivik, men ingen kan si at han ikke har humor.

Barnemorderen Kommandør koko er en skikkelig morroklump..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er en sterkere handling av de andre ofrene og etterlate å opptre med ro og verdighet.

Jeg hadde ikke klappet. Breivik fortjener ikke en sånn reaksjon. Han fortjener kun den tausheten de andre har gitt han.

Ikke overrasket over at den reaksjonen kom fra en utlending.......

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir matt.

Her har man støttet alskens rosetog, parademasjer og "Barn av regnbuen". Man har fremhevet den såkalte "kjærligheten" som kamp mot hatet og hevnen.

Så blir altså denne skokastingen APPLAUDERT som en flott handling på vegne av alle pårørende. Vi snakker altså om en advokat som blir angrepet åpenlyst mens hun utfører sin jobb. Det uhørt og usivilisert. Vedkommende burde selvsagt anmeldes og straffes hardt for dette. Hva tror dere hadde skjedd om jeg hadde kastet en sko etter en offentlig tjenestemann i Karl Johan?

Denne dobbeltmoralen begynner å bli kvalmende. Enten får man gå i rosetog og synge barn av regnbuen, eller så får man være sint og vise aggresjon, men det blir rett og slett patetisk å drive med et slikt dobbeltspill.

Jeg syns det er naturlig at man klarer å ha litt mer skjønn med de pårørende som har gått gjennom det de har gjort, og mistet dem de har mistet, enn om du, helt uprovosert skal gå ut i gata og pælme en sko etter en politimann.

Det er ikke greit å oppføre seg sånn i en rettssal, og jeg mener ikke at det er noe å applaudere, men anmeldelse, og hard straff? Herregud - da skulle fengslene våre vært rimelig overfylte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vold løser vold, faktisk. Så du mener det er sammenlignbart å kast en sko, mot å likvidere 69 unger, og å sprenge opp en høyblokk. Ta deg ei bolle!

Hvor stor skade kan man gjøre med en sko?

Ifølge nyhetene er det der han kommer fra en symbolsk handling som betyr at personen han kaster på ikke er mer verdt en dritter han tråkker i.

Syns det var passende jeg.

Det er jo slike handlinger som inspirer andre til å gjøre situasjonen usikker for advokatene. Spesielt når det blir hyllet i mediene og de forsøker å gjøre personen til helt. Det var tross alt advokaten som ble truffet og ikke Breivik. Dette er grunnen til at man skal slå hardt ned på slikt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lippestad, Breiviks forsvarer, ønsker ikke at opptrinnet skal kunne vises, fordi det kan ødelegge inntrykket av de pårørendes verdighet. Han er altså mer opptatt av å forsvare andre, enn sin egen klient!

Det er ikke første gang vi ser Lippestad er mer opptatt av å forsvare de fornærmede enn Breivik..

Er det virkelig så rart da? Han har sett dette syke mennesket på nært hold over lengre tid nå og vet hvilken ondskap han står for. Han fortjener ingen sympati.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er en sterkere handling av de andre ofrene og etterlate å opptre med ro og verdighet.

Jeg hadde ikke klappet. Breivik fortjener ikke en sånn reaksjon. Han fortjener kun den tausheten de andre har gitt han.

Ikke overrasket over at den reaksjonen kom fra en utlending.......

Ja, AB, jeg følger deg. Jeg sliter med å forstå tankegangen til mange av ofrene og pårørende som kommer med utsagn som at "de skal vise massemorderen" både det en og det andre. "At de ikke er redd ham", osv.

De gir jo ham en enorm anerkjennelse ved å tenke på hvordan han oppfatter dette!

Hvis noen kan forklare meg, er jeg takknemlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest

Vold avler vold....... Er det slik vi skal løse problemer fremover kanskje? Har Norge virkelig blitt islamisert allerede?

Som flere her har sagt,- det er vel ingen her som vet hvilken religion mannen tilhører/tro på. Mannen er fra Irak, og der finnes det mennesker fra flere religioner. Det er annerkjendt at det å kaste en sko etter en person betyr at den som blir kastet imot betyr ikke mer en dritten under skoen. Dette har ikke noe med islam å gjøre. -Og om det hadde religiøs betydning (som du tydeligvis tror) er du da av oppfatningen av kristiendommen : "vend det andre kinnet til?"

Teit og midre-vitende er det du er!

Jeg applauderer opptrinnet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det virkelig så rart da? Han har sett dette syke mennesket på nært hold over lengre tid nå og vet hvilken ondskap han står for. Han fortjener ingen sympati.

Lippestad skal ikke gi Breivik sympati, men ivareta den profesjonelle rollen som hans forsvarer (hvilket jeg mener han ikke gjør på en god måte)!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo slike handlinger som inspirer andre til å gjøre situasjonen usikker for advokatene. Spesielt når det blir hyllet i mediene og de forsøker å gjøre personen til helt. Det var tross alt advokaten som ble truffet og ikke Breivik. Dette er grunnen til at man skal slå hardt ned på slikt.

For å være helt ærlig så tror jeg at alle som er involvert i rettsaken har vært forberedt på at slike reaksjoner kan komme, og jeg syns egentlig ikke det er noe å slå så skrekkelig hardt ned på. Jeg ser på det som en sorgreaksjon, hvor det ble for mye å sitte ansikt til ansikt med det selvtilfredse trynet til mannen som drepte lillebroren hans. Jeg klarer ikke engang å tenke på hvordan jeg hadde reagert om det var jeg som satt der, og min lillesøster han hadde drept.

Mannen som kastet skoen ble ført ut av politiet, roet ned, og kjørt avgårde i ambulanse. Noe mer blir det neppe ut av den saken.

Når det er sagt er jeg helt enig i at mediene går for langt i å hylle det han gjorde. De burde vite bedre. Men det selger vel aviser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, der tok du meg på kornet! Helt på linje med Breivik fordi jeg mener at nordmenn at å kaste en sko er fullstendig udramatisk og på ingen måte burde det engang være et diskusjonsemne. Dette var en menneskelig handling som følge av sorg og bitterhet, men samtidig på noe av sitt mest uskyldige.

Synes du det er uskyldig å denge en sko avgårde uten å ha noen som helst kontroll med hvor den havner? Du har fått med deg at det var Breiviks to forsvarere som nesten ble truffet?

Altså er det iflg deg helt ok å sette folk i fare når de er på jobb? Ja, for han må jo få ut sin sorg og fortvilelse?? Helt utrolig hvordan det går an å (ikke) tenke. :kjefte:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å være helt ærlig så tror jeg at alle som er involvert i rettsaken har vært forberedt på at slike reaksjoner kan komme, og jeg syns egentlig ikke det er noe å slå så skrekkelig hardt ned på. Jeg ser på det som en sorgreaksjon, hvor det ble for mye å sitte ansikt til ansikt med det selvtilfredse trynet til mannen som drepte lillebroren hans. Jeg klarer ikke engang å tenke på hvordan jeg hadde reagert om det var jeg som satt der, og min lillesøster han hadde drept.

Mannen som kastet skoen ble ført ut av politiet, roet ned, og kjørt avgårde i ambulanse. Noe mer blir det neppe ut av den saken.

Når det er sagt er jeg helt enig i at mediene går for langt i å hylle det han gjorde. De burde vite bedre. Men det selger vel aviser.

Uten et strengt sikkerhetsregime, så hadde det vært kuler og krutt involvert. Media vet hva de gjør. Det selger vel ikke aviser, men det er nok noe journalister selv har ønsket å gjøre, men de har ikke turt å si det rett ut, istedet er de falske og later som om de møter hat med kjærlighet og roser. De ønsker en lynsjemobb mentalitet. Det er det vel ingen tvil om. Det er jo det stort sett hele og ro rettssaken dreier seg om for media sin del. Hvor de hele tiden forsøker å styre hva man skal føle, tro, mene, høre og se fra den rettssaken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes du det er uskyldig å denge en sko avgårde uten å ha noen som helst kontroll med hvor den havner? Du har fått med deg at det var Breiviks to forsvarere som nesten ble truffet?

Altså er det iflg deg helt ok å sette folk i fare når de er på jobb? Ja, for han må jo få ut sin sorg og fortvilelse?? Helt utrolig hvordan det går an å (ikke) tenke. :kjefte:

Men kjære vene, de var da ikke i fare? Det er en sko det er snakk om altså, ikke en håndgranat! Greit å ha litt perspektiver, kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kjære vene, de var da ikke i fare? Det er en sko det er snakk om altså, ikke en håndgranat! Greit å ha litt perspektiver, kanskje?

Det er jo vanskelig å få med seg så mye annet i rettssalen, men det er jo retten til å eksplodere og ikke bry seg om respekt for retten, som er det som hylles og som fremstilles som helteverdig. Det går på sikkerheten løs for spesielt forsvarene, som denne gangen ble truffet, og det er jo spesielt Breivik som smiler av det hele, det gir jo fin oppmerksomhet i utenlandske medier igjen, mens han poengterer at treffsikkerheten må forbedres. Fyren har jo faktisk hyllet slike som meddommeren som ble sparket fordi han ønsket dødsstraff, og skokastere. Han ønsker sterke følelser i sving, og dette er et sirkus som passer han utmerket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg er enig med deg, men når sant skal sies, er det vel arabisk kultur, og har neppe sammenheng med islam.

Så det står ikke noe i Koranen om at krigerprofeten Muhammed har kastet sko på en eller flere vantro, før han hugde dem ned med sverdet?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg må si det at da jeg leste om denne mannen som hadde kastet sko etter ABB så fikk jeg vondt inni meg. For joda, handlingen i seg selv skal jeg ikke si er okay eller grei, jeg er fullstendig i mot vold. Samtidig, jeg forstår meget godt hvor han kommer fra. Den fortvilelsen og sorgen han må føle må være helt grusom.

Og skal jeg være helt ærlig godtet jeg meg litt. Og jeg høres nok sikkert ut som en forferdelig person, men det handler ikke om at jeg vil noen vondt, men samtidig har trangen til å ta hevn mot den som drepte mine venner ganske stor. Det betyr ikke at jeg vil ta hevn, for jeg er fullstendig i mot vold, men på et rent primært plan har jeg en reaksjon på dette jeg nødvendigvis ikke er stolt over.

Jeg må si det at jeg lærte mye ved meg selv da jeg la ned rose ved tinghuset og jeg plutselig bare begynte å gråte. Den sorgen jeg følte da var så sterk og så jævlig at det går ikke an å beskrive engang, rasjonelle tanker fløy rett ut av vinduet og tårene mine strømmet. Jeg hulkgråt, men heldigvis var det bare mennesker rundt som viste sympati og empati.

Poenget er. Vold avler vold. Jeg er enig i det. Jeg er derfor ikke for handlingen hans. Forstår jeg det menneskelige aspektet i det? Absolutt. I dyp sorg er det ikke alltid man handler rasjonelt, og jeg forstår vel godt hvor han kommer fra, selv om jeg kanskje ikke helt vil innrømme det. For mine følelser har gått i bølgedaler, fra dyp sorg til enormt sinne. Og det er vel kanskje det man må ha i tankene, at vi reagerer på sorg så ufattelig forskjellig. Jeg håper virkelig at han får god oppfølging og hjelp.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det står ikke noe i Koranen om at krigerprofeten Muhammed har kastet sko på en eller flere vantro, før han hugde dem ned med sverdet?

Det vet jeg ingenting om. Jeg antok at dette var relgionsUavhengig, men kulturavhengig.

Men oppfordrer koranen/muhammed at muslimer skal kaste sko?

Kanskje noen muslimer her kan opplyse oss?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vold avler vold....... Er det slik vi skal løse problemer fremover kanskje? Har Norge virkelig blitt islamisert allerede?

kaller du å få kastet en sko på seg for vold? Jeg har sett mer vold da jeg var vikar i barnehagen for å si det slik. Ville du sett vold skulle du sett hva han gjorde mot alle disse uskyldige menneskene.det at dere sitter å "beskytter" denne massemorderen er for meg helt utenkelig,tenk om det hadde vært din bror eller søster som døde der da ville du vel gjerne kastet mer en en sko for å si det sånn...la folk få ,få ut litt reaksjoner, skremmer meg at vi nordmenn er så snille at vi ikke en gang få lov til å bli sinte eller noenting før det skal hysjes ned med en gang.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herre min hatt!

Han kasta sko på en mann som det ble oppretta hat grupper mot på Facebook og andre steder, mannen som en del millioner ville brenne og ønsket dø, men så kommer en stakkars litt brunere enn nordmenn flest som fikk sin bror og sine venner drept av samme mannen å kaster en stusselig sko etter han, DAAAA blir det plutslig snakk om demokrati og respekt for norske lover.

Hva er det som feiler dere? :popcorn:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...