AnonymBruker Skrevet 9. mai 2012 #1 Skrevet 9. mai 2012 er jeg bare lat og er jeg den eneste som får hakeslep når jeg leser dette http://bil.aftenbladet.no/bil/Denne-familien-klarer-seg-uten-bensinbil-20279.html de kjører 3-4 timer hver dag og det er bare EN vei... og når begge foreldrene pendler til samme sted omtrent, er det ikke greiere å flytte? hadde aldri giddet å bruke 6-8 timer i bil hver dag, så 8 timer jobb hva er det igjen til fritid og søvn da :S?
Gjest Mahareth Skrevet 9. mai 2012 #2 Skrevet 9. mai 2012 Jeg vet ikke helt hva du egentlig leser ut fra denne artikkelen, men alt du skriver i innlegget ditt er feil. De bor allerede midt mellom Arendal og Kristiansand. De kjører hhv 70 og 100 km totalt hver dag, ikke 70 og 100 km hver vei.
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2012 #3 Skrevet 9. mai 2012 er jeg bare lat og er jeg den eneste som får hakeslep når jeg leser dette http://bil.aftenbladet.no/bil/Denne-familien-klarer-seg-uten-bensinbil-20279.html de kjører 3-4 timer hver dag og det er bare EN vei... og når begge foreldrene pendler til samme sted omtrent, er det ikke greiere å flytte? hadde aldri giddet å bruke 6-8 timer i bil hver dag, så 8 timer jobb hva er det igjen til fritid og søvn da :S? Det er lov å tenke to tanker. Slik du beskriver det så har denne familien lengre døgn enn oss andre. Si at de pendler 8 timer hver dag. jobber 8 timer,litt pludring på jobb før og etter. Så skal de handle,hente unger,lage og spise middag.Da har det gått 19 timer av døgnet. Så skal de vaske en maskin med klær. Med kortprogram 1 time. Så da må de løpe i senga for å få fire timers søvn. Tror du virkelig dette går?
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2012 #4 Skrevet 9. mai 2012 Jeg vet ikke helt hva du egentlig leser ut fra denne artikkelen, men alt du skriver i innlegget ditt er feil. De bor allerede midt mellom Arendal og Kristiansand. De kjører hhv 70 og 100 km totalt hver dag, ikke 70 og 100 km hver vei. oi beklager trodde de bodde i stavanger området siden artikkelen sto i stavanger aftenbladet da hehe my bad, uansett, jeg kjenner flere osm pendler en vei opp til 5 time hver morgen og 5 timer hjem! jeg hadde aldri klart dette, syns jeg har det trangt nok med tid fra før... dette er et reelt problem mange har, at de må pendle og bruke MANGE timer av livet sitt i trabsport... jeg forstår ikke at mennesker klarer dette.
Gjest Daenerys Skrevet 9. mai 2012 #5 Skrevet 9. mai 2012 Du ser at de pendler 7 mil og 10 mil hver dag? 10 mil er en god time, det er ikke mye, kanskje 40 min hver vei? Det er da helt akseptabelt, regner med å måtte pendle mellom 30-60 min i bil selv etterhvert.
Solbærsaft Skrevet 9. mai 2012 #6 Skrevet 9. mai 2012 Du ser at de pendler 7 mil og 10 mil hver dag? 10 mil er en god time, det er ikke mye, kanskje 40 min hver vei? Det er da helt akseptabelt, regner med å måtte pendle mellom 30-60 min i bil selv etterhvert. Det blir bedre. Den ene pendler 7 mil, den andre 10. Det vil si 3,5 og 5 mil hver vei.
Gjest Daenerys Skrevet 9. mai 2012 #7 Skrevet 9. mai 2012 Det blir bedre. Den ene pendler 7 mil, den andre 10. Det vil si 3,5 og 5 mil hver vei. Var jo det jeg skrev?
Solbærsaft Skrevet 10. mai 2012 #8 Skrevet 10. mai 2012 Var jo det jeg skrev? Da misforstod jeg det du skrev. Kan jeg få skylde på at klokka var ett?
FantasDick Skrevet 10. mai 2012 #9 Skrevet 10. mai 2012 hehe my bad, uansett, jeg kjenner flere osm pendler en vei opp til 5 time hver morgen og 5 timer hjem! Hvordan i alle dager kan du kjenne flere som bruker 18 timer på jobb og reisevei? Det står da igjen 6 timer av døgnet, og det regner jeg med går til søvn. Gjør de absolutt ingenting annet enn å dra til/fra jobb og å sove? Kan jo ikke ha tid til ordentlig middag, engang? 2
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2012 #10 Skrevet 10. mai 2012 er jeg bare lat og er jeg den eneste som får hakeslep når jeg leser dette http://bil.aftenbladet.no/bil/Denne-familien-klarer-seg-uten-bensinbil-20279.html de kjører 3-4 timer hver dag og det er bare EN vei... og når begge foreldrene pendler til samme sted omtrent, er det ikke greiere å flytte? hadde aldri giddet å bruke 6-8 timer i bil hver dag, så 8 timer jobb hva er det igjen til fritid og søvn da :S? Hvordan kommer du frem til dette? Denne Øyvind kjører 50km på det lengste, noe som neppe tar mer enn 40-45 minutter. Hun kjører 35 km, og da neppe mer enn 30 minutter. Til sammen skulle det bli rundt 1 time og 20 minutter, som er langt unna de 3-4 timene du snakker om. Hver vei altså. Jeg kjenner mange som bruker betydelig mer enn det tur/retur jobb. F.eks. tur/retur Drammen-Oslo med bil i rushtrafikken. Aldri i verdden om jeg ville brukt så lang tid på pendling, men aller er ikke så heldig å ha gangavstand til jobben.
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2012 #11 Skrevet 10. mai 2012 Hvordan kommer du frem til dette? Denne Øyvind kjører 50km på det lengste, noe som neppe tar mer enn 40-45 minutter. Hun kjører 35 km, og da neppe mer enn 30 minutter. Til sammen skulle det bli rundt 1 time og 20 minutter, som er langt unna de 3-4 timene du snakker om. Hver vei altså. Jeg kjenner mange som bruker betydelig mer enn det tur/retur jobb. F.eks. tur/retur Drammen-Oslo med bil i rushtrafikken. Aldri i verdden om jeg ville brukt så lang tid på pendling, men aller er ikke så heldig å ha gangavstand til jobben. les innlegg 4!!!!!!!!!!!!!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå