Gå til innhold

Besøksbok på sykehjem/sykehus


Chloe-

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg hadde en bestemor som jeg var veldig glad i. Hun døde desverre for halvannet år siden. Grunnen til at jeg skriver dette nå er fordi jeg leser gjesteboken som lå på nattbordet hennes på sykehuset den siste tiden. Ler og gråter om hverandre.

Ville bare anbefale alle som har et sykt familiemedlem eller venn om å ha en slik gjestebok liggende, om dere ikke har det allerede. Da kan besøkende skrive ned gode minner, morsomme sitater, god-bedring-hilsener, med mer.

Samtidig holder man hverandre oppdatert på hvordan vedkommenes form/appetitt/humør etc. (uten å utlevere intime detaljer, naturligvis) var på den-og-den dagen. Man får også oversikt over hvor ofte vedkommende får besøk, og hvilke ukedager det kanskje er for stille.

Fint å lese i ettertid for familien, og også for vedkommende når h*n forhåpentligvis kvikner til.

Bare et lite tips! :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette var veldig lurt! Selv har jeg et dement familiemedlem som skal få plass på sykehjem. Han veksler mellom å "deppe" over at han aldri får besøk og å klage over at det skjer for mye, så jeg tror at en slik bok vil være veldig flott å kunne lese i når han blir forvirret over hvem som har vært på besøk. Takk for bra tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Annaires

Dette var veldig lurt! Selv har jeg et dement familiemedlem som skal få plass på sykehjem. Han veksler mellom å "deppe" over at han aldri får besøk og å klage over at det skjer for mye, så jeg tror at en slik bok vil være veldig flott å kunne lese i når han blir forvirret over hvem som har vært på besøk. Takk for bra tips!

En slik bok er kjempe bra å ha.

Da jeg jobbet på sykehjem, husker jeg en dement pasient som hadde en slik bok. Vedkommende var til tider veldig lei deg for at h*n aldri hadde besøk. Men da gikk vi bare inn på rommet sammen og tittet i boken, så så h*n at jo, det var jo besøk flere ganger i uken.

Der skrev også pårørende små historier de kom på når de var innom, så vi kunne mimre sammen med pasienten.

Kjempe bra tiltak!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...