Gå til innhold

Hvilken er den minst pene bunaden?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja, jeg tar sjansen og oppretter en tråd om de minst pene bunadene :fnise: og håper ingen tar seg nær av det ;)

Mange bunader er fine, men personlig er jeg ikke så glad i Setesdalsbunaden. Prøver å synes den er litt "kul" og annerledes, men synes bare den er så ulekker på :gjeiper: Ingen som kler den formen liksom.

Jah, deres tur..og begrunn gjerne valget!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Haha, jeg kommer selv fra setesdalen og er helt enig med deg! Syns den er nokså søt på små barn da, men ikke voksne :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silvermist

Hvit Bergensbunad ser helt grusomt tragisk ut.

Og før noen kommer med bomber og granater, jeg er selv fra Bergen. ;)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen av bunadene fra Hallingdalen får enhver person inni den til å se ut som en sekk med poteter.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Surrehodet

Enig med silver.

De ser jo ut som hvit dame ( marsipankake på Bergensk) med rar form.

Men jeg syntes også formen på Hallingstakken er spesiell.....

Det styggeste jeg ser er noen hodeplagg som ligner på serveringsfat, hvorfor gå rundt med et koldtbord på hodet liksom :klo:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den hvite graffer-bunaden. Syns rett og slett at det blir for alt for mye hvitt.

Endret av facepalm
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Nordlandsbunaden er like grusom enten den er grønn eller blå.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvit Bergensbunad ser helt grusomt tragisk ut.

Og før noen kommer med bomber og granater, jeg er selv fra Bergen. ;)

Den nye trønderbunaden i svart gloria er ikke spesielt vakker. Synes den ser ut som et biekostyme :gjeiper:

Enig med dere begge. Jeg har mørkeblå bergensbunad og angrer som en hund, det er liksom ikke bare å kjøpe seg ny. I tillegg holder min mor den som gissel, så jeg får ikke solgt den. :snerr:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hallingdagl.jpg Fysj og æsj. Ser ut som en gravidkjole.

Forøvrig er alle hvite bunader stygge. Forstår heller ikke hvorfor alle synes nordlandsbunaden er så fin. Den er ikke stygg, men ikke såå fin som alle skal ha det til heller...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har enda til gode å se en grønn bunad jeg synes er fin.

Jeg hadde valget mellom grønn eller burgunderfarget bunad... Heldig... Derav grønn bunad nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solsmil

Jeg synes Nordlandsbunaden er like grusom enten den er grønn eller blå.

Jeg også :jepp: skjønner ikke begeistringen for den, synes overhodet ikke den er fin (men har ikke så lyst til å bruke ordet stygg heller, selv om jeg mener det. Folk er veldig finfølende når det gjelder egne bunader, har jeg inntrykk av)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg skal banne litt sterkere enn de fleste her i tråden: Jeg syns bunad generelt er lite pene plagg. Mye godt håndtverk og håndarbei, ja, men like fullt ikke pent. Unntaket er enkelte herrebunader som er helt OK.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal banne litt sterkere enn de fleste her i tråden: Jeg syns bunad generelt er lite pene plagg. Mye godt håndtverk og håndarbei, ja, men like fullt ikke pent. Unntaket er enkelte herrebunader som er helt OK.

+ 1

Synes også at bunader generelt er stygge, så finnes det selvsagt bunader som er mindre stygge men å si at det er et fint plagg blir å overdrive

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er bunadselsker deluxe, og kommer ikke på noen jeg ville kalt stygge. I hvert fall ingen av de postet i denne tråden! Synes alle er kule på hver sin måte, men som sagt, jeg elsker bunader. Hvis jeg må velge en jeg liker minst, så er det foreløpig Selbubunaden som ble postet over her.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...