Gå til innhold

...


Rosinbolle

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

http://www.matchfashion.no/

Her kan du få personal shopper i en time, kanskje verdt å prøve? Kjøper du ikke noe, har du i hvert fall fått hjelp til å finne ting som passer deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Langt i fra stor synes jeg! Syns den var fin ;) sikkert bare du som tenker slikt, alle som kjenner deg tenker nok ikke slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er jo kjempepen! føyer meg i rekken med de andre,litt mer fargerike klær,gjerne noen lyse striper i håret for å friske opp? og gjerne et frisk armbånd,smykke eller øredobber.

Når det kommer til klær har de jo masse ungdommelige friske klær både på ginatricot,bikbok og cubus for tiden, som nok er passende for din alder.Stil og sånn er jo noe annet, om du liker det rocka,bohem med blonder osv,er noe du må finne ut,selv sliter jeg og har aldri helt funnet en spesifikk stiltype men har mye forskjellig i klesskapet hvor jeg kler med etter humør,kan være altfra svarte kjedelige cardiganer til paljett topp.det viktigste er at man føler seg frisk og fin! Prøv å utfordre deg selv litt i klesveien, så istedenfor å ta de typisk trygge klesplaggene som er sorte eller hvite med vanlige snitt så ta noe du typisk ikke hadde turt å kjøpe men likevel synes er fint, etterhvert vil du da tørre å utvikle deg å finne fram til hva som passer for deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig pent utgangspunkt, Rosinbolle! Jeg er like sjenert som deg i klesbutikk-sammenheng, og tør ikke å si at jeg ikke liker klærne de foreslår.

Du sier at du ikke finner fine klær i butikkene: Finner du ingen ting som du synes er pent, eller finner du ingen ting som du tror blir pent på deg?

I tilfelle sistnevnte må du bare blokkere ut den stemmen, og ta med deg de fine plaggene inn i prøverommet likevel. Det er så lite som skal til før du ser smashing ut! Du har en flott hudtone, i tillegg til alt det andre positive som er blitt nevnt. Du trenger ikke å kle deg sexy eller utfordrende, men bare i en farge.

Kjøp feks noe så enkelt som en smaragdgrønn eller kongeblå singlett/topp, en ensfarga blazer/figursydd jakke, og en enkel veske. Bruk den blå jeansen du har på bildene, og enten kule sneakers, søte ballerinas, enkle pumps e.l. til. Du trenger ikke å snu opp/ned på garderoben din i dag. Kjøp noen få plagg som gir deg litt farge først, og så vil du sakte men sikkert øke prøveromsselvtilliten din. Du vil også etterhvert bli tryggere på hvilken stil du vil kjøre, og da er det greit å ikke kjøpe opp hele budsjettet med én gang.

Lykke til, gleder meg til å se flere bilder av deg!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det lov å slå et slag for briller her inne? Jeg synes folk er altfor raske til å si "dropp brillene". Hva med å heller finne et par briller som kler deg bedre?

Selv brukte jeg linser i en periode. Men jeg ble aldri fornøyd med utseendet mitt, og lengtet tilbake til brillene. Briller kan gi form og farge til ansiktet. Det gjelder bare å finne et par briller som passer godt til ansiktet, og som man føler seg vel med.

Nå som du har linser, er det dessuten mye lettere å prøve briller, siden det går an å se seg i speilet på normal avstand. Jeg vil anbefale deg å rusle innom optikere og titte og prøve litt, og kanskje få noen råd fra dem som jobber der. Det er gratis og uforpliktende å prøve!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes også at briller er veldig fint. Jeg har lesebriller med svak styrke, men jeg bruker dem nesten hele tiden. Jeg har litt "svake" trekk, og jeg føler at brillene mine redefinerer hele ansiktet mitt. Ansiktet mitt ser dessuten ihjelsminket ut bare jeg tar på litt øyenskygge, men med brillene på tåler ansiktet både mascara, eyeliner og øyenskygge.

Jeg synes dessuten at brillene dine er fine som de er, Rosinbolle. Briller er dessuten dyrt! Kjøp deg nye når du blir lei av de du har. Bruk pengene dine på klær i stedet. Jeg synes at hårfargen din er fin også, og oppklippinga passet kjempegodt til deg.

Jeg synes forøvrig at utvalget i butikkene er ganske deprimerende for tiden. Hvis du har en noenlunde standard kropp (altså ikke gediiiigen rumpe som det er umulig å finne bukser til, e.l.), så kan du jo lete etter klær på nett?

Og det er ett spørsmål som mange har stilt, men som du ikke har svart på:

Hvilken stil ønsker du?

Om du er ei rocka jente som er opptatt av musikk, kan skinny jeans og kule band-t-shirts kjøpt på nettet være tingen. Om du vil pynte opp dette kan du kombinere det med høye hæler. Eller eller eller eller, alt kommer ann på personligheten din.

Så hvilken musikk liker du, hva er interessene dine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er veldig stilig med sånt som dette (bortsett fra den med jakka, og det trenger ikke være blanke tights)

Liker den til høyre best.

Endret av Yme
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Wow, for ei nydelig jente du er, Rosinbolle! :)

Det er ikke mye som skal til når du er så flott i utgangspunktet. Brillene er det første jeg ville gjort noe med. Ikke at de ikke kler deg, men de blir litt vel "godt voksen dame", og dessuten er det jo veldig begrenset hva de passer sammen med sånn stilmessig. Se om du ikke kan finne et par som er litt mer nøytrale. Svart eller mørkebrun infatning tror jeg blir flott (men ikke for kraftig ramme).

Du trenger ikke bruke sånn voldsomt med sminke hvis du ikke trives med det, men det kan være greit med 1-2 lag lett mineralfoundation for å dekke rødhet og kviser. Jeg bruker foundation herfra, og kabuki-kosten deres er kjempefin å påføre med: http://www.everydayminerals.com/component/content/article/34-communtiy/912 Det blir ikke klissete eller ujevnt som det fort kan bli med flytende foundation, og med mindre du legger tykke lag/feil farge så ser man ikke at du har det på engang. Litt mascara og farget leppepomade/lipgloss skader heller ikke - da ser du friskere ut med en gang :)

Buksene dine ser ut til å sitte perfekt på. Flotte ben! For litt mer WOW-faktor kan du velge topper som sitter etter i livet, så ser du ikke så firkantet ut. Den hvite kjolen syntes jeg ble helt feil til deg - for kort, og altfor løs i midjen. Den fremhever ingenting av det som er bra med nettopp din fasong, og da hjelper det jo lite om den ser aldri så flott ut på kleshengeren i butikken.

http://imgur.com/a/bG89J#0 Her synes jeg du ser mye mer interessant ut. Skinnjakke + solbriller hadde vært råstilig til dette antrekket, og noen skinnarmbånd oppover den ene armen hadde også gjort seg. Om jeg skal pirke så kunne toppen enten vært litt løsere og lengre, eller trangere slik at den fremhevet midjen; men det blir som sagt småpirk.

Neste gang du går i butikken så kan det være lurt å prøve noe du ikke tror du kommer til å kle. Viser det seg at du ikke kler plagget så henger du det bare tilbake, men det kan hende du får deg en positiv overraskelse også. Prøv forskjellige farger! Selv om du synes den brune genseren er penest, kan det godt hende den grønne faktisk er penere på deg. Du kan godt lese om fargelære og hudundertoner for å bli sikrere på hva du kler best, men det er egentlig lett å se i dagslys foran et speil. Om du prøver forskjellige plagg så vil du legge merke til at noen farger vasker deg helt ut, andre ser sånn passelig greie ut, mens de riktige fargene får deg til å gløde.

Ofte velger vi ting av gammel vane, uten å tenke over om det egentlig er flatterende, og det er like fort gjort å bli hengende fast i en rutine når det gjelder hvordan vi sminker oss, eller ordner håret. Det trenger ikke være snakk om drastiske forandringer, men prøv noe nytt! Gå for en dyp sideskill i morgen, og du vil se ganske annerledes ut. Dagen etter kan du teste hvordan det ser ut med skillen på motsatt side. Prøv en mørk øyenskygge, eller eyeliner bare for å se hva det gjør med blikket. Prøv en bringebærrød lipgloss istedenfor en nude/rosa. Om du vanligvis har slett hår; rufs det til med saltvannspray, eller sov med fletter for å få bølger i håret. Søk etter spennede måter å sette opp håret på youtube. Sleng et kjede rundt halsen for å piffe opp en kjedelig genser. Bare prøv deg frem og lek deg med stiler og tilbehør. Er du ekstra kreativ kan du også sy om/farge klær, slik at de passer bedre, og blir mer unike.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smykker og slikt kan du få for en billig penge på eBay.com, så billig at du kan teste ut litt stiler du ellers aldri ville ha prøvd :) Du vil også kunne finne en del billige topper der fra asia siden du er smal i midjen, bare pass på lengden. Jeg er 4 cm lengre enn deg og kjøper en god del topper derfra så lenge de er 70cm eller lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...