Gå til innhold

...


Rosinbolle

Anbefalte innlegg

Tusen takk for alle svar og tilbakemeldinger, komplimenter og konstruktiv kritikk!

Endret av Rosinbolle
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er ei kjempepen jente, med flott hår!

Stilen din får andre hjelpe deg med, jeg er ikke noe god der :)

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Håret ditt kunne med stor fordel vært klippet litt opp. Hår som henger rett ned som en sekk er ikke fint på en eneste person.

Neste spørsmål: er det en dame inne i de klærne? Går du inn for å være minst mulig feminin?

Hint her er bluser, bluser og atter bluser, fremfor genser av type sekk i en nitrist farge.

Mitt beste tips til deg er å la frisøren få fritt spillerom, og gå i en klesbutikk og be om råd til feminint antrekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Brillene er fine i seg selv forøvrig.

Og dongeribukse og jakke kan være ordentlig fint, men det er fryktelig kjedelig og lite feminint når det kombineres slik du har gjort. Den jakken er forøvrig verken fugl eller fisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Positivt er at du er slank, pen og har flott hår! Veldig bra utgangspunkt med andre ord!

Nå hadde jeg tenkt å foreslå ny hårfarge før jeg så det var en av tingene du ikke ville endre. Men hva med å teste en glansvask i en bare .litt. mørkere nyanse? Samt driste deg til en klipp? trenger ikke klippe mye, forsøke en skrå pannelugg kanskje? Den vokser jo ut igjen:)

Klesmessig synes jeg du skal prøve deg fram med farger, bare! Og kjoler! Skulle gjerne hatt din figur, da hadde jeg gått i korte kjoler hele tiden :P

Edit: for eksempel en sånn her:

http://nelly.com/no/kl%C3%A6r-til-kvinner/kl%C3%A6r/kjoler/ax-paris-1107/sara-dot-skater-dress-310177-286/

Endret av Luppa
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at du sliter med det samme som meg, du "henger" litt forover. Prøv å rett opp ryggen litt =) (jeg vet det er vanskelig, har jobbet med det et års tid nå)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det var kjedelig og helt vanlig. Du forsvinner i mengden blandt all annen ungdom.

Hvor gammel er du?

Jeg savner et feminint preg. Jeg snakker ikke om blonder og pasteller, men noe som viser mer den flotte kroppen du har.

Finn deg en farge som du liker som du kan bygge opp garderoben din på. Rett og slett for å få inne farger. Jeg er en svart type, men prøver å endre meg der. Min farge er lilla.

I tillegg så bør du gjøre noe med håret ditt. Med selve frisyren. Ser sånn pikeaktig å ta "luggen" bakover og feste den der. Du kan ha en frisyre samtidig som du beholder det lange håret. Her bør du ta en snakk med en dyktig frisør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...

Endret av Rosinbolle
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

...

Endret av Rosinbolle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm. Jeg skjønner ikke hva du snakker om, du var vel verken plain eller kjedelig? Jeg ser bare en veldig pen jente med et fint smil. Syns ikke du trenger å endre noe. Kanskje selvtilliten. ;)

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Først må jeg påpeke at jeg er håpløs når det kommer til dette da jeg har de samme problemene selv ;) Jeg velger alt for ofte trygge basisplagg og er ikke flink når det kommer til farger eller noe sånn. Jeg har også ganske lik figur som deg. Jeg bestilte time hos personlig shopper i fjor og har etter det begynt å se litt annerledes på klær. Dersom du har mulighet til det der du bor er det definitivt å anbefalle. Når det gjelder sminke har jeg bestilt time hos Makup Store der de har "gratis" sminketime dersom du kjøper produkter for det timen koster. Tror det ligger rundt 600 kr. Også veldig godt brukte penger!

Med din figur tror jeg du kan kle veldig mye! Jeg ville gått for mer farger, kast den dongerijakka ;) og kjøp deg en skinnjakke eller noe i stedet. Skinnjakken synes jeg man kan bruke til alt! Prøv å velg klær som ikke ser ut som en sekk på, men som gir deg former. Tilbehør som skjerf og smykker er genialt og piffer raskt opp et antrekk.

Jeg liker brillene og jeansene, men stemmer også for å klippe opp håret litt :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 19, men jeg har fått kommentarer på at jeg ser mye eldre ut enn jeg er. Syns ikke det er så positivt akkurat. :/

Og jeg skal prøve å følge fargerådet, men som sagt er jeg så usikker på å skille meg for mye ut.

Du vil overhode ikke skille deg ut med farger. Velg deg en farge som du liker og som kler deg. Start med en topp, et skjerf i den fargen. Kjøpe deg et par stilige sko med et feminint uttrykk.

Jeg anbefaler deg ikke å bare stikke innom en frisør dersom du skal gjøre noe med håret ditt. Prat med venner og familie og få tips om en frisør som er dyktig. Når du har gjort valget ditt så bestiller du time hos den frisøren. Ikke salongen, men du ber om en spesifikk frisør. Det finnes dessverre mange middelmådige der ute.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen butikker som makeupstore har sminkekurs hvor du betaler en sum(husker ikke hvor mye) og får produkter til den prisen. Det hadde kanskje vært noe? Ellers så syns jeg du er en pen jente som bare må tørre å vise deg litt mer frem :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

En ny frisyre med litt oppklipte lengder tror jeg ville gjort susen på deg, håret ditt er fint:) Få se bilde om du klipper deg;)

Ellers ser jeg det går mye i mørke triste farger(kjenner meg litt igjen der :fnise: ), så litt mer farger hadde ikke gjort noe, uten at du trenger å se ut som en regnbue:P Jeg er også redd for å skille meg for mye ut, så skjønner problemet ditt sånn sett.

Det virker også som du gjemmer deg litt i klærne dine, de henger ganske løs på deg. Så noe som er litt mer kroppsnært eller i det minste formsydd tror jeg ville vært positivt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Først og fremst vil jeg si... Å eie stil er veldig individuelt. For hva er stil i grunn? Det som vi ser i motemagasiner? Det vi selv synes er fint?

Når det er sagt så kan jo jeg komme med noen innspill fra mitt ståsted. Jeg tror du kunne ha kledd noe sporty, som du blander med noe røft når du vil pynte deg ekstra. Feks en fin t-shirt, jeans og en skinnjakke. Hva tror du? det er jo behagelig å ha på seg. Sånn som bilde i midten feks:

http://www.hotblog.no/archives/900

En skinnjakke er genial til det meste! Både fest og casual. Kanskje du kan investere i et par fine overdeler med blonder og mønster, og en skinnyjeans? Da har du mange antrekk du kan putte sammen :) Det er bedre med en fantastisk jeans enn 10 jeans man ikke er fornøyd med. De gjør mye.

Belter og skjerf er jo fremdeles en hit, og jeg bruker det ofte hvis jeg vil piffe opp noen kjedelige plagg.

Dette var mine innspill i ihvertfall, men du må jo kjenne etter hva du har lyst til å ha på deg ;) Mote er ikke bestandig veiviseren til stil.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du ser bra ut, jeg. Men litt fargeløs. Et fargerikt smykke, skjerf, belte, veske el.l. kan gjøre mye. Ellers er jeg enig i at du bør få klippet opp håret.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...