Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ett par spørsmål.

I halvannet, to år har jeg sliti med magen. Jeg hadde sjuke smerter, hver 2. til 3. måned, var hos legen mange ganger. de fant aldri ut hva det var. Disse smertene og den generelle almentilstanden førte til mye oppkast, jeg raste ned i vekt og var konstant sliten. Eneste jeg fikk var smertestillende til "neste gang du får anfall" (legens ord) og fikk medisiner for lavtstoffskifte og sovemedisiner siden jeg var så utmattet og sliten) I jula i år fikk jeg ett nytt anfall og dro nok en gang til legevakten, men denne gangen sjekket de det ordentlig ut. det var visst blindtarmen som var betent, fikk den ut og etter noen uker merket at formen ble perfekt, mye overskudd og ikke noen smerter eller oppkast... NÅ kommer jeg til poenget :P ... siden jeg gikk rundt og kastet opp meget mye i løpet av ett par år er tannemaljen min så og si borte. Er det mulig å få dekt tannlege hjelp? ved å enten sette på ett "skall" på utsiden av tennene for å få dem tykkere igjen.. eller noe annet. Jeg ser for meg at dette er meget så dyrt, og siden det er "legen sin skyld" at jeg har gått så lenge dårlig, at jeg får dette dekt? *håper*

en ting til.. hvordan bytter jeg passordet mitt?

takk for svar :)

Skrevet

Jeg er ikke en advokat så om du hadde fått dekt det vet jeg ikke.

Men ville bare si at du kan ikke få tilbake tannemalje, men tannlegen din kan sette på porselenkroner. Det de gjør da er å ta avstøpning av tennene dine og sender støpningen til en som lager kroner, så sliper de ned tennene dine slik de blir mindre (sann at når kronene kommer på plass blir tennene dine samme størrelse som de originalt var) så limer de på kronene som varer i noen tiår. Det kan også hende de må slipe ned tennene dine i flere omganger, da vil du få limt på midlertidige plastikk kroner.

Pris på porselenkroner ligger på ca 5000 kr per tann (rundt 2000 kr i utlandet).

Skrevet

Au.. Da ser det ut til at jeg må ta meg en utlandstur.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...