Gå til innhold

Stekepanner og gryter som går i oppvaskmaskin?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal operere skuldrene om kort tid og kommer da ikke til å klare oppvasken. Vurderer å kjøpe meg nye panner og stekepanner uansett og da en venninne nevnte at det finnes en serie med gryter og stekepanner som kan vaskes i oppvaskmaskinen men ikke husket hva serien heter.

Noen av dere som vet hvilken serie og hvor man får tak i det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har alltid vasket alle mine gryter og av og til stekepanner i oppvaskmaskina. Det har ikke vært noen spesiell serie, men alt mulig. Det har gått helt fint det!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal gå helt fint så lenge det ikke er jernpanner og jerngryter :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vasker alle kasseroller i vaskemaskinen, null problem! Stekepanner vasker jeg dog ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vasker alle kasseroller i vaskemaskinen, null problem! Stekepanner vasker jeg dog ikke.

Hvorfor ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke?

Vet ikke, redd det skal ødelegge teflongreia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet ikke, redd det skal ødelegge teflongreia.

Aha. Teflon går fint.

Begge stekepannene mine er med teflon (den ene er fra ikea, den andre er en dyr merke-panne som jeg har glemt navnet på (for jeg liker ikea sin bedre).

Vasker de i maskina, og det er ingenting i veien med teflonen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha. Teflon går fint.

Begge stekepannene mine er med teflon (den ene er fra ikea, den andre er en dyr merke-panne som jeg har glemt navnet på (for jeg liker ikea sin bedre).

Vasker de i maskina, og det er ingenting i veien med teflonen. :)

Good to know :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare IKEA utstyr, men mener å huske at det sto en stor lapp med "vaskes ikke i oppvaskmaskin!" på alt sammen da jeg kjøpte det. Men det kan trygt gå i maskinen altså?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjelene mine vasker jeg jeg i oppvaskmaskinen, men ikke stekepanna og grytene av jern.

Ser her og hører andre si at det går greit med stekepanner med teflon, men min erfaring er at de blir fort ødelagte når jeg har gjort det tidligere.

Den stekepanna jeg har nå vasker jeg kun for hånd og har holdt seg kjempelenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vasket Ikea-gryter i oppvaskmaskin i ti år. De har ikke tatt skade av det. Steikepanna vasker jeg for hånd, men det er fordi den tar så mye plass i maskinen ikke fordi den ikke kan vaskes der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sånne teflon greia fra Woll serie, dyre er dei og jeg er også skeptisk å putte dei i oppvaksmaskina. Jeg vil også tro at dei skal ødelegges fortere når dei er vaska der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

vi har titanium novo fra woll, et digert tungt beist med teflon og den går i oppvaskmaskinen (50 grader) titt og ofte uten problem. bare husk å ta av håndtaket først.

mamma har samme pannen og har ingen problemer med å hive den i maskinen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om man ikke har unskyldninger som vonde skuldrer og andre plager så synes eg det er for dumt å slenge stekepannen i oppmaskemaskinen.latskap!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest gjest17

Jeg har Eva Trio gryter og panner, vasker alt i maskinen. Grytene skrubber jeg med litt stålull i bunn i ny og ne, og de ser som nye ut. Mulig stekepannener burde blitt vasket for hånd, men nå drar denne panna mot 5 året og funker fortsatt som dag 1 :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om man ikke har unskyldninger som vonde skuldrer og andre plager så synes eg det er for dumt å slenge stekepannen i oppmaskemaskinen.latskap!

innimellom så er det greit å få spylt den skikkelig ren, særlig inne i krinkler og kroker der hvor håndtaket taes av. ser stor forskjell på panner og gryter her etter vi fikk oppvaskmaskin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man ta av håndtak på IKEA? :sjenert:

IKEA har sikkert noen panner hvor man kan ta av håndtaket vil jeg tro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal operere skuldrene om kort tid og kommer da ikke til å klare oppvasken. Vurderer å kjøpe meg nye panner og stekepanner uansett og da en venninne nevnte at det finnes en serie med gryter og stekepanner som kan vaskes i oppvaskmaskinen men ikke husket hva serien heter.

Noen av dere som vet hvilken serie og hvor man får tak i det?

Jeg har hatt div panner i løpet av de 20 år jeg har hatt oppvaskmaskin. Alt går i maskinen,untatt jernstekepannen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...