Gå til innhold

Ventetid til ass. befruktning på Riksen?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Noe som vet hvor lang ventetid det er til assistert befruktning nå?

Vi har vært prøvere i snart 2 år nå, og er hhv. 34 og 41 år gamle. Tiden begynner å gå veldig fort....Jeg skal til gynekologen neste uke og skal da "tvinge" denne trege personen til å få satt oss på venteliste....

PS. samboer har fått påvist nedsatt sædkvalitet, jeg OK

Håper det ikke er altfor lang ventetid!!!

Hilsen 30++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Etter at gynekologen min hadde sendt inn søknad til Riksen, tok det 2 uker før vi fikk brev derfra og skulle til samtale 3 mnd etter, deretter går det slag i slag.

(Hun sa max 6 mnd, så jeg var jo overlykkelig for at det bare tok 3!!)

Lykke til :lol:

Klem Håpefull

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, Håpefull!

Hvor langt er dere kommet i prosessen da? Kan du fortelle litt om hvilke undersøkelser dere måtta ta på Riksen og "veien videre"?

Lykke til i hvertfall!

Hilsen 30++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei 30++

Når vi fikk innkalling til Riksen, fikk vi rekvisisjoner til noen blodprøver vi måtte ha tatt før vi kom på informasjonsmøte. Det var blant annet kromosomprøver, HIV test, Hepatitt og jeg måtte se om jeg hadde anti stoffer mot røde hunder. Dette måtte tas senest 1 mnd før, for det tar litt lang tid med kromosomprøvene. Info møtet hadde vi sammen med 2 andre par, fikk se video og en sykepleier gikk igjennom alle medesiner og svarte på alt av spørsmål. Deretter kom det en i fra laboratoriet som fortalte hva de gjør med eggene og spermiene. Deretter fikk vi omvisning inne på IVF enheten. Alle er kjempe hyggelige der og man føler seg veldig velkommen. Jeg har skikkelig lege og sykehusskrekk, men den har de på Riksen klart å kurere :D

Etter omvisning leverte mannen min en sædprøve, og jeg ble undersøkt av legen, med ultralyd. Så fikk vi vite hvilken mnd jeg skulle ringe på mens.

Jeg ringte når jeg fikk mensen i desember, 6 januar begynte jeg på nesespray, 22 januar begynte jeg på hormonsprøyter og i dag (min 8 sprøytedag) var jeg på Riksen for å ta UL, hadde mange fine egg, må ta 2 hormonsprøyter til (for at de skal bli store nok) og lørdag skal jeg sette eggløsningssprøyte :D Mandag skal vi inn til egguttak og mannen min må levere en sædprøve til :oops:

Deretter ringer vi laben på tirsdag for å høre om det er noen egg som har blitt befruktet :roll:

Så blir det eventuelt egginnsetning torsdag!

Dette ble veldig langt, men jeg håper du skjønner litt mer :hoppe:

Ønsker dere lykke til!!

Kryss noen fingre for oss er du snill :enig:

Klem

Håpefull

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Takk for info, Håpefull!

Høres ganske omstendelig ut, må du ta mye fri fra jobben eller?

Og er det noe ubehag (hormonelt etc) forbundet med å ta nesespray og disse sprøytene? Synes jeg har lest at noen blir rene hormonbombene....

Lykke til - fortell hvordan det går!!!

30++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...