AnonymBruker Skrevet 27. april 2012 #1 Skrevet 27. april 2012 Hei. Min samboer bruker min bil (som koster mildt sagt MYE) til og fra jobb for tiden og når han begynte med det inngikk vi en avtale at hvis skader oppsto måtte han betale det fordi jeg har høy nok forsikring som jeg har og kjører skadefritt selv. Idag da han kjørte hjem fra jobb kom han rundt en sving (han viste meg senere svingen og den var ikke så uoversiktlig som han påstod, men lot den gå fordi det var biler i det andre feltet), og det stod et metallrør eller to (han var usikker) fast i autovernet (du vet de hullene som er imellom hver stolpe). Dette har da ripet opp bilen fra front til bak, felg, dør osvosv. Det ser faen ikke mye bra ut. Har hatt noen bekjent til å se på det, de jobber ikke med bil og tippet 50.000 kr. Vi hadde en annen skade for litt siden som gikk over to sider og kostet 10.000 ca, mens nå er det over 9 deler av bilen (hørte at alle måtte lakkeres). Ripene er såpass dype at de går helt inn til metallet under lakken og jeg vil tro de ruster. Vi har selvfølgelig politianmeldt, men skjønner ikke hvordan man skal fange noen gjerningsmann? Kan ikke heller skjønne situasjonen. Men vi ringte veivesenet og det virket som de hadde fått inn flere meldinger på dette siden de avsluttet setningene for meg og bilen bak min samboer stoppet. Nå lurer jeg på hva jeg skal gjøre... Jeg har så absolutt ikke råd til å fikse dette. Jeg har ikke lyst å øke forsikringssummen min og få den bonusen og det mindre/fjernet (kan ingenting om bilforsikring, så vet ikke hvordan det er, men hørt det lønner seg å kjøre skadefritt). Min samboer har ikke råd til dette. Så alternativet er at evt. mine foreldre betaler egenandelen og vi bruker forsikringen. Men som sagt, det ønsker jeg ikke. Min samboer er 19 år og jeg mener at når han ikke strekker til selv bør hans foreldre hjelpe fremfor mine? Jeg vet ikke hvordan jeg skal gripe fatt i dette i det hele tatt...... Er bare helt sinnsykt fortvilet og aner ikke hva jeg skal gjøre.... Vil ikke ødelegge den sinnsykt dyre bilen etter kort tid. Jeg vet ikke jeg??? Noen som har noen forslag til hva vi kan gjøre, om det er noen måte å finne ut noe om gjerningsmannen eller hva det skulle være???
Captcha Skrevet 27. april 2012 #2 Skrevet 27. april 2012 Hvorfor skal noen av deres foreldre blandes inn i og betale for dette? Dere hadde jo en klar avtale dere imellom?
Gjest Katten. Skrevet 27. april 2012 #3 Skrevet 27. april 2012 Ta kontakt med forsikringsselskapet umiddelbart. De utreder som regel skaden og forteller deg hva som skjer videre. Deretter kan du velge om du skal ta det på forsikringen eller ikke.
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2012 #4 Skrevet 3. mai 2012 Egenandel+bonustap. Forsikringsselskapet kan regne ut for deg hvor mye det beløper seg til kontra å ta regningen helt selv. Forøvrig er det jo liten vits i å si man skal betale dersom man ikke har noen penger, så du burde i utgangspunktet ikke lånt bort den sinnsykt dyre bilen din til noen som ikke kan/vil gjøre opp for seg. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå