Gå til innhold

Pizza i bryllup!


Gjest Madelene1

Anbefalte innlegg

Syns pizza var en kjempegod idé jeg! De fleste liker jo pizza og det er jo mange typer å velge mellom. Peppes er flinke på pizza også, og de har faktisk glutenfri pizza der bare for å nevne det. Den må alltid jeg spise siden jeg tåler lite mat. Men jeg elsker det og.. ja, hadde ikke klaga om det ble servert pizza i noe formelt arrangement. Jeg er fan av ideen, pizza to the people! :jepp:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har vært i bryllup hvor cateringbyrået sendte hele maten til helvete omtrent, og pizza fra peppes var redningen for å fore gjestene med noe. Og tro meg, de færreste av oss syntes det var godt, og ingen hadde akseptert det som PLANLAGT hovedrett...

Latterlig med peppes pizza, høres ut som du har tenkt å tjene mest mulig på dette bryllupet ved å servere billigst mulig mat.

Tjene mest mulig?? Hvordan kan man tjene noe når det kun er utgifter? Dummeste jeg har hørt. Men jeg mistenker at du tenker på gavene...;-). Du tror kanskje folk gifter seg for å "tjene" penger på å få gaver hehehe. Det er jo tullete - det skjønner vel du også :-)

Til TS: helt riktig. Hva andre mener her ikke får nå være deres sak - ønsker deg lykke til med bryllupet og pris deg lykkelig over at du (forhåpentligvis) ikke har så sære gjester på en liten egotripp som du finner her inne på et anonymt forum :-). Høres ut som det dere gjør er gjennomtenkt og at gjestene også ved det.

Til dere som mener pizzaen blir kald. Hvordan klarer man å holde biffen varm til 80 pers da? Varm mat er da varm mat vel.

Sånn generelt ser det jo ut til å være et rent h.... å arrangere bryllup når en leser alle mer eller misfornøyde kommentarer i div tråder. Man kan jo ikke gjøre alle til lags. Og hva i all verden er galt med å ha et mer uformelt bryllup som ikke kjører en økonomisk i grøfta, og hvor folk hygger seg? Man går da ikke i bryllup for å få et gourmetmåltid uansett vil jeg tro. Og angående å ha færre gjester for å få bedre mat? Hva skjedde med den sosiale biten i et bryllup?

Nei ærlig talt. Synes det høres fint ut jeg. Og forresten får man både vegetarpizza og glutenfri pizza for de som skulle bekymre seg over det ;-)

Endret av Portvinpiken
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vurderer å ha pizza i vårt bryllup! :D

Noen som vet hvor vi skal bestille det fra og til rimelig pris? Peppes?

Får man avslag hvis man kjøper så og så mange? Vi blir ca 80 stykk :)

Når du tenker å servere pizza i bryllupet ditt, da er du faen meg for ung for å gifte deg. Herregud, dette kommer du til skamme deg over når du engang blir (om du blir det) voksen.

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pizza i bryllup? Orginalt! Høres superdigg ut. Enkelt og greit, og noe alle liker :gjeiper: Men sikkert lurt, som flere påpeker; å "varsle" det i invitasjonen, slik at ikke folk forventer noe skikkelig finslig..

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns de som svarer her i tråden også bør oppgi alderen sin, for jeg tenker at de som faktisk syns pizza i bryllup er smart er altfor unge til uttale seg. Pizza i bryllup må være noe av det mest idiotiske jeg har lest her inne. Makan til barnslig, gjerrig og harry.

30 år forresten.

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker "Tja, hvorfor ikke?". Ville ikke servert det selv, men om dette er et relativt uformelt bryllup og ikke prinsesse- på-herregård-bryllup så hvorfor ikke? Det er altfor mange regler om hva et bryllup skal inneholde,og mange av disse såkalte reglene er nyimporterte fra USA, så hvorfor ikke finne på noe nytt?

Peppes er ikke min favoritt, og jeg tenker også på hvordan det funker å få levert så mange pizzaer samtidig og holde de varme til servering. Men velger du pizza så ville jeg hatt flere smaker på pizzaene, servert salat, rømmedressing og ketchp ved siden av. Fordi det er ting folk pleier å ha til/med pizza.

Jeg ville ikke hatt pizza i mitt bryllup, men som gjest hadde jeg syntes det var en morsom greie, særlig om det var god pizza. Alle liker vel pizza?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Eurodice

Pizza i bryllup? Orginalt! Høres superdigg ut. Enkelt og greit, og noe alle liker :gjeiper: Men sikkert lurt, som flere påpeker; å "varsle" det i invitasjonen, slik at ikke folk forventer noe skikkelig finslig..

De fleste liker nok pizza. Det er noe du kan få lyst på og bestille en hvilken som helst hverdag, hvis du vil ha noe lettvint. Det er ikke bryllupsmat. Du kan da ikke mene det? En bryllupsfest er ikke en vanlig tjo og hei-kveld med øl og pizza.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ølbriller

Mener denne type pizza kan funke gjort på riktig måte: Pizza_da_Mimmo__2606_65867b.jpg

Men denne typen pizza blir bare feil. HELT utrolig feil:

AmericanPizzaAndGrill.jpg

Går jo ann å i alle fall leie inn noen med steinovn (som noen foreslo her) og tilby gjestene å komponere sin egen pizza, type tynn, sprø, italiensk bunn type pizza.

Forslag til ingredienser kan være forskjellige:

deiger (luftig, tynn, glutenfri, grov osv.)

oster (parmasan, mozzarella, vanlig Norvegia og Jarlsberg osv.)

sauser (tomatsaus, spicy tomatsaus, bbq)

kjøtt (bacon, vanlig bayonneskinke, pepperoni, parmaskinke, serrano osv.)

tilbehør (ruccola, cherrytomater, vanlig tomat, paprika etc. etc)

dressinger

så kan dere servere salat på bordene ved siden av, evt. med en god, hjemmelaget vinaigrette.

sorry, men synes ikke amerikansk pizza gjør seg i et bryllup.

Server forskjellige typer italiensk vin til, og voilà, du spicet akkurat opp pizza til bryllupsmat. Tror ikke det kommer til å koste så supermye mer om dere er forsiktige med hvor dere kjøper inn ting.

Er det virkelig 80 stk. av deg og din kjæres venner og familie du vil tilby Peppes pizza til på bryllupsdagen deres??? Mener du helt seriøst det er riktig å spare penger akkurat der? Hva med å invitere litt ferre gjester?

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heller pizza, servert og tilberedt på en litt annen måte enn rett fra kartongen og fra Peppes, enn tørr svinestek med melne poteter og saus. Seriøst.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste liker nok pizza. Det er noe du kan få lyst på og bestille en hvilken som helst hverdag, hvis du vil ha noe lettvint. Det er ikke bryllupsmat. Du kan da ikke mene det? En bryllupsfest er ikke en vanlig tjo og hei-kveld med øl og pizza.

Jeg forbinder heller ikke pizza med festmat. Men hvorfor kan ikke en bryllupsfest være en "vanlig tjo og hei kveld med øl og pizza"? Hvis brudeparet foretrekker det, og gjestene deres synes det er gøy så skjønner jeg ikke hvorfor vi må pålegge de et sett med regler bare fordi det er bryllup.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Heller pizza, servert og tilberedt på en litt annen måte enn rett fra kartongen og fra Peppes, enn tørr svinestek med melne poteter og saus.

Seriøst.

Har dette vært vanlig i de bryllupene du har vært i?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dette vært vanlig i de bryllupene du har vært i?

Jeg synes det er mye stusslig bryllupsmat ja, selv om den er "vedtatt og godkjent" som festmat. Jeg har vært i mange typer bryllup, men felles for en del er at de serverer den samme, tørre, trauste svinesteka. Jeg synes ikke det er noe spesielt imponerende.

Jeg er veldig enig med Ølbriller i saken ang. pizza i bryllup.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde jeg kommet til et bryllup og alt vi fikk servert til middag hadde jeg tenkt følgende:

* Flott! Da kan jeg ikke spise maten i det hele tatt da jeg ikke tåler pizza

* Jøss, visste ikke at det hadde SÅ dårlig råd

* Smålig

* Alt for å ikke spare penger til et litt finere bryllup

* White Trash

Er nemlig de av oss som ikke tåler melk, egg og gluten, pizza for min del må være hjemmelagd, ellers kan jeg ikke spise den. Nei, dette burde dere si i fra om, sånn at gjestene ikke trenger å handle inn fine klær til dagen deres, men gå på felleskjøpet for å handle klær der. Gaven fra meg hadde nok blitt en pose telys siden dere er så opptatt av å spare inn på det som spares kan, dermed hadde dere med gaven min spart strøm!

Endret av Gitte89
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 22 og synes pizza i bryllup høres ut som det mest søplete og kjipeste bryllupet jeg kan tenke meg.

Vanligvis er ikke jeg særlig opptatt av at prisen på gave skal tilsvare prisen per kuver, men når man skal servere PIZZA i et bryllup så bør man opplyse om det på forhånd slik at gjestene ikke kommer i finklær og ikke kjøper dyre gaver.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanligvis er ikke jeg særlig opptatt av at prisen på gave skal tilsvare prisen per kuver, men når man skal servere PIZZA i et bryllup så bør man opplyse om det på forhånd slik at gjestene ikke kommer i finklær og ikke kjøper dyre gaver.

Så man kjøper gave ut i fra hvilken man man får..? Jeg burde med andre ord ikke kjøpt noen fin gave da min venninne giftet seg i fjor og vi fikk servert svinesteik med grønnsaker - fordi jeg ikke liker verken eller?

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så man kjøper gave ut i fra hvilken man man får..? Jeg burde med andre ord ikke kjøpt noen fin gave da min venninne giftet seg i fjor og vi fikk servert svinesteik med grønnsaker - fordi jeg ikke liker verken eller?

Men kjære deg, vet du ikke det at skikken er at summen på gaven skal samvare med kuveren? (dette er en gammel skikk som de fleste ikke lenger følger, hvilket jeg og påpekte, men at det var noe jeg ville gjort i dette tilfelle).

Det er lov å lære seg å lese før man svarer vet du ;)

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer faktisk ikke å forstå hvorfor det er verdens undergang at noen ønsker å ha pizza i et bryllup.

Det er mest sannsynlig enkelt, noe de liker godt, og som de vet gjenstene vil sette pris på.

Hvorfor skal de servere 3-retters for å tilfredstille matsnobbene som ikke kunne ha levd med seg selv etter et pizzastykke?

For de som måtte mene at pizza ikke hører hjemme i et bryllup, hvor står det skrevet? Er det en uskreven regler som sier at man alltid skal servere kjøttslintrer eller sjømat? Det er ganske kjedelig å gå i bryllup gang på gang og få servert kjedelige poteter med en eller annen kjøttbit, det er kjedelig det.

Her jeg kommer i fra er det vanlig å servere sodd som festmat, mange synes dette er stort, og er svært fornøyd med den menyen. Jeg kan ikke fordra sodd, og hadde blitt jublende glad om noen hadde vært så "ville" at de hadde servert pizza.

Jeg forstår at dette er en stor dag for mange damer, ja, damer, hvor mange menn er det som planlegger bryllup? Da skal alt være perfekt, dette er en stor dag, for hvem? deg! Der alle dine behov og ønsker skal være helt etter dine regler. Pizza står mest sannsynlig ikke på listen over "plan-F" engang.

Hvorfor er pizza harry? Har man ikke lov å kose seg med den maten man liker best, dette er som sagt din dag, da er det opp til deg å velge, gjestene må uansett ta til takke med det du serverer, hva enn det måtte være.

Nei, pokker heller, slutt å syt over hva andre ønsker for seg selv, kos dere med eget bryllup og slutt å klag over hva andre gjør i sitt eget.

TS, lykke til med den store dagen og kos dere!

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber en del overtid og da er det gjerne pizza som blir bestilt. Er så himla lei! Hadde blitt kjempe skuffa om jeg fikk pizza. Og bestemor hadde gått fra middagen kjempe sulten.

Pizza er en back-up løsning.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...