Gå til innhold

Norges mest klønete eller uheldige mann?


Gjest Gabriel

Anbefalte innlegg

Uff, jeg syntes det virker litt merkelig alt det dette her, og jeg stiller meg kritisk til at VG ikke er mer kritiske i denne saken, virker som de bare går utifra at alt han sier er sant?! Vet at VG ikke akkurat er den mest seriøse avisen i verden, men..

Ser folk oppretter grupper på FB om at man skal slippe han fri o.l. uten at de egentlig har sjekket ut forhistorien hans engang, de sluker det VG skriver helt rått.. Virker litt som at mange tenker at fordi han er en nordmann så er han automatisk uskyldig? Det er jo sånn i alle saker om nordmenn i utlandet som blir dømt til fengsel, at det nesten er helt uaktuelt at det faktisk kan hende at de er skyldige.. Fatter ikke hvor denne tankegangen kommer fra egentlig, vi nordmenn er da fint i stand til å begå kriminelle handlinger vi også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Legger merke til at det kun er VG av norske aviser som har dette som en stor sak. Ikke nevnt med et ord i dagbladet, og kun en notis i Nettavisen.

Det bør jo være en kjempesak i Norge hvis noen blir utsatt for et åpenbart justismord i et annet land, og i tillegg får en slik absurd straff.

Derfor tror jeg denne saken stinker noe vanvittig. Her ligger det MYE bak som ikke VG skriver om.

Håper man kommer til bunns i denne historien. Denne karen har jo en sinnsyk fortid med oppsiktsvekkende mange "uheldige" episoder. Jeg nekter å tro at én man kan ha så mye uflaks.

Nei, dette skurrer noe veldig, og han er neppe spesielt uskyldig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars mann! Er det virkelig mulig å være så uheldig? Håper han slipper fri på en eller annen måte :tristbla:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DETTE ER TRAGISKT!! jeg håper han slipper fri og får erstattning! å sette noen i fengsel for å kjøre feil vei i en enveiskjøring..hallo? ikke rart fengselene er stappfulle.

stakkart stakkars mann, sender han gode tanker :klemmer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roy Husevåg

Googlet ham raskt nå for å finne ut om utenlanske media hadde sagt noe om saken. Fant denne linken, som er ett offentlig tilgjengelig rettsdokument fra den gangen samme karen ble "angrepet av en hund eid av en dame med pistol" og saksøkte dama for 75 millioner amerikanske dollar. ;P

http://il.findacase.com/research/wfrmDocViewer.aspx/xq/fac.20110718_0001813.NIL.htm/qx

Først, du er patetisk. Det står tydelig dette i dokumentet. Han luften en hund, ikke angrepet av en. Han ble angrepet av en eldre dame som slo han brutalt og truet med å skyte han. Han gjennomgikk behandling for skadene, anslått til ca 15.000$, itillegg kommer selvsagt andre tap, totalt krevde han 75.000$(litt over 500.000NOK).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først, du er patetisk. Det står tydelig dette i dokumentet. Han luften en hund, ikke angrepet av en. Han ble angrepet av en eldre dame som slo han brutalt og truet med å skyte han. Han gjennomgikk behandling for skadene, anslått til ca 15.000$, itillegg kommer selvsagt andre tap, totalt krevde han 75.000$(litt over 500.000NOK).

Med andre ord tror du altså på historien om at denne karen er vår tids "Donald Duck"?

Jeg har overhodet ikke noe tro på at han er så uheldig som det kommer frem. Det blir mer og mer klart at han opptrådte som en villmann med bilen sin, og at det kun var tilfeldigheter at han ikke meide ned og drepte flere stykker, bl.a. barn.

7,5 år for drapsforsøk er ikke mye. Faktisk slipper han svært billig unna, når han faktisk risikerte 35 år. Tror han skal være sjeleglad for at han bare fikk 7,5 år. I tillegg slipper han helt sikker ut på prøve hvis han klarer å oppføre seg i fengslet, noe jeg også har mine tvil om når man leser hans bakgrunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I tillegg så er både dommer og han politifyren ( tror jeg det var ) folkevalgte politikere, og i og med at 2012 er valgår, og hele byen er forbanna på nordmannen, kan dere banne på at han ikke går fri. HELT JÆVLA UTROLIG.

Dommeren er vel definitivt ikke folkevalgt, faktisk ansatt.

Politimannen er folkevalgt hvis han er fylkets Sheriff. Er det derimot en av sheriffens asistenter eller han tilhører en annen politimyndighet er han ikke folkevalgt men ansatt på vanlig måte.

En annen ting, ja saken høres bisarr ut. Men husk vi har kun hørt/lest guttens side av saken. Og en sak har minst to sider, så vi har fått en veldig ensidig vinkling av denne saken.

Endret av Kjetil E
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med andre ord tror du altså på historien om at denne karen er vår tids "Donald Duck"?

Med denne konklusjonen så underbygger du bare det Roy sa om at du opptrer patetisk. Han antydet ikke til det på noen måte, han påpekte bare en utrolig drøy faktafeil som du postet her.

Hvordan du fikk "$75,000.00" til å bli 75 millioner USD lurer jeg også veldig på, det stemmer ikke en gang på antall siffer.

Endret av meh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hard Ride

Jeg synes det var litt rart at fengselet fortsatt holder han isoler, og sa at han var en fare for de andre fangene. Den ene betjenten hadde sagt det ville være som å slippe fri en hai i en gullfiskbolle.

Selv om karen virker noe mistenkelig og kanskje er litt dodgy (stalker-tendenser osv.) så virker det faktisk som om amerikanerne er litt vel paranoide de og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå skal jeg ikke gre hele us under en kam men faen altså!

de amerikanerene er helt ulogiske og tror de kan ta det de vil..

stjele olja til andre land, krige, og drepe...

ney fytti katta, jeg skal ALDRI til USA...

kanskje blir jeg fengslet for hvis norn kjører meg ned i et fotgjengerfelt....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med denne konklusjonen så underbygger du bare det Roy sa om at du opptrer patetisk. Han antydet ikke til det på noen måte, han påpekte bare en utrolig drøy faktafeil som du postet her.

Hvordan du fikk "$75,000.00" til å bli 75 millioner USD lurer jeg også veldig på, det stemmer ikke en gang på antall siffer.

Feil AB.

Mitt poeng er uansett at vi aner trolig ikke brøkdelen av hva som har skjedd, bare VGs versjon, kun underbygget av den straffedømte selv. Det at denne saken knapt nok er omtalt i USA, og at han tilsynelatende får 7,5 års fengsel for "Bare å ha kjørt feil" bør få det til å ringe en bjelle hos en hver.

Se for deg at en person hadde kjørt villmann inn i en folkemengde i Norge, hvor det også befant seg barn, hadde du sett like mildt på dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bare fordi han har et par småting i fortiden så er det en selvfølge at han er skyldig i dette også? Folk her har ikke IQ.Når så mange av de involverte går ut med hvor traumatiserte barna kommer til å bli, de kommer aldri til å bli seg selv, for å ikke snakke om at amerikanere har en TENDENS til å overdrive ting. Det gjelder også straffer! Jeg sier ikke at han er uskyldig, men det er ikke sikkert at han er skyldig heller. Moren satt i bilen med han, og har sikkert vitntet om at sønnen prøve å kjøre unna en sint mobb som angrep uten grunn, tror dere også at hun lyver.

Det er helt greit at noen lyver for å hjelpe en de kjenner, men ytterst få tar den sjansen, når straffen for mened er STRENG i USA. Tror dere virkelig moren risikerer å sitte inne like lenge som sønnen, om ikke lenger for å lyve under ed? fjols.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er Aggravated assault with a deadly weapon han er dømt for, er det ikke? I hvert fall ikke å kjøre mot kjøreretningen.

Bil regnes visst juridisk som et dødelig våpen da. Det høres ikke så dumt ut rent faktisk. Han har kjørt tulling i en menneskemengde, over foten til en dame og en annen fikk skrubbsår. Da er det nære på. Domstolen ser det vel litt som å skyte hatten av noen med en hagle og unnskylde seg med at det ikke var så farlig fordi det bare ble et kutt i skalpen.

Jeg er forberedt på å skifte mening hvis det kommer flere kilder enn hans egen forsvarstale. Men den skriker at den er maks halve historien. Det ser ikke ut som noe justismord akkurat. Mer et eksemmpel på at USA har ekstrem tro på høyt straffenivå. Det ser ikke ut til å virke så bra men det er en annen diskusjon.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slik blir Larsgårds liv i fengselet

Det blir ikke noen dans på roser gitt.... Her gjelder det å finne seg de riktige vennene, og sørge for å passe på anus....

Trøsten får vel være at man i Arizona ofte slipper ut etter at man har sonet halve dommen. Dvs. at han trolig er ute om 3 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er Aggravated assault with a deadly weapon han er dømt for, er det ikke? I hvert fall ikke å kjøre mot kjøreretningen.

Bil regnes visst juridisk som et dødelig våpen da. Det høres ikke så dumt ut rent faktisk. Han har kjørt tulling i en menneskemengde, over foten til en dame og en annen fikk skrubbsår. Da er det nære på. Domstolen ser det vel litt som å skyte hatten av noen med en hagle og unnskylde seg med at det ikke var så farlig fordi det bare ble et kutt i skalpen.

Jeg er forberedt på å skifte mening hvis det kommer flere kilder enn hans egen forsvarstale. Men den skriker at den er maks halve historien. Det ser ikke ut som noe justismord akkurat. Mer et eksemmpel på at USA har ekstrem tro på høyt straffenivå. Det ser ikke ut til å virke så bra men det er en annen diskusjon.

Og hvorfor kjørte han over tåen til den gamle damen? Jo, for å komme seg vekk, han hadde panikk!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal innrømme jeg ikke tenkte så mye på soningsforholdene i sted. De beskriver noe ganske umenneskelig i den artikkelen. Ikke akkurat så mye fokus på rehabilitering høres det ut som.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Men du skjønner tydeligvis fortsatt ikke HVORFOR han agerte på den måten. Jeg håper at du kommer opp i en lignende situasjon og etterpå blir dømt til en lang fengselsstraff, for kun å prøve redde deg selv fra en sint mobb. DA KAN VI SITTE DER OG LE AV DEG. :kjefte:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan dere selvsagt gjøre hvis så skulle skje. Det ville i tilfelle være mitt minste problem.

Selv ler jeg ikke i det hele tatt. Ikke før #54 og spesielt ikke etter. Jeg unner ingen sånne opplevelser. Spesielt ikke å sitte i de fengslene der.

Men jeg har heller ikke sympati med å kjøre tulling i en folkemengde. Folk dør av det. Det er også litt for mye som skurrer med historien til at jeg tror hans versjon er helt nøyaktig. Så derfor venter jeg på resten av historien før jeg dømmer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Gjest

Noen som har status på denne saken?

Ryktet sier visstnok at det går med store mengder vaselin i fengselet...,.

:skratte: :skratte: :skratte: :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Noen som har status på denne saken?

Ryktet sier visstnok at det går med store mengder vaselin i fengselet...,.

:skratte: :skratte: :skratte: :skratte:

Når ble voldtekt morsomt?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...