Gå til innhold

Norges mest klønete eller uheldige mann?


Gjest Gabriel

Anbefalte innlegg

Nå orker jeg ikke søke opp linkene igjen, men da jeg googlet og fant noen av de gamle sakene ble det henvist til at han allerede hadde noen saker på seg før joggetursaken. Om det var anmeldelse for stalking det snakket om stod det ikke, men han virker å ha noen problemer med å innrette seg sosialt i et samfunn, samme hvor smart han egentlig er.

Vil gjerne ha mer informasjon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han har prøvd å saksøke flere, men både saken og anken hans ble henlagt.

http://il.findacase.com/research/wfrmDocViewer.aspx/xq/fac.20110718_0001813.NIL.htm/qx

Han virker ikke helt god, og det er faktisk slik i USA at man må ha bevis i saker der som i Norge - og at ingen saker blir basert på luft og spekulasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå orker jeg ikke søke opp linkene igjen, men da jeg googlet og fant noen av de gamle sakene ble det henvist til at han allerede hadde noen saker på seg før joggetursaken. Om det var anmeldelse for stalking det snakket om stod det ikke, men han virker å ha noen problemer med å innrette seg sosialt i et samfunn, samme hvor smart han egentlig er.

Vil gjerne ha mer informasjon!

Alle sakene han har prøvd å få for retten (han har saksøkt minst to stykker), har blitt henlagt og han har blitt nektet anke på bakgrunn av at han forteller om et skadeomfang som er svært overdrevet hvilket retten selvsagt finner ut når de ser på journalene fra sykehuset da han feks ble slått ned og angrepet av en hund. Han ble i begge tilfellen gitt noen ibux og bla. en ispakke før de sendte han hjem.

Og i begge disse tilfellene så skjedde angrepene på bakgrunn av at tiltalte stalket en jente over lengre tid i Alabama, slik at hun flyttet hjem til Illinois for å komme unna ham - men da dukker han opp der og.

Tror vel de fleste foreldre ville beskyttet barnet sitt fra en slik psycho.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det faktisk slik at til og med her i USA så må man ha bevis for å lage en sak mot en person, spesielt må bevisene være sterke for at saken skal holde i retten.

Det er også slik at man fint kan få flere til å se på saken, hvis man mener at alle parter er inhabile i saken.

Så hvis det hadde vært slik som han forteller VG, så hadde han ikke blitt dømt og ventet på fengselstraff, for her og er det strenge regler for hvilke bevis som holder i retten og om bevisene er sterke nok for å få en tiltalt dømt.

Jeg er ikke i tvil om at dette er en mann som ikke klarer å fungere normal med andre i et samfunn, og det at han bare forteller halvsannheter til et sladreblad som VG tilsier jo at det er sant. Spesielt siden man ved et kort søk på google ser at disse "uheldige" hendelsene som har skjedd han, har en mye lengre historie - hvor han ikke lenger er så sympatisk som han vil fremstå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virket som han hadde noe for ordensforstyrrelse også. Lurer litt på hvordan i alle dager han har råd til å bo og studere i USA når moren er en norsk hjelpepleier, han virker ikke akkurat ekstremt ressurssterk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er vel det nærmeste man kommer en vandrende katastrofe? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

HAHA!!! Dette er virkelig dagens nyhet må jeg si. Tror jeg ler meg ihjel

:skratte: :skratte: :skratte:

Ser nå at dommeren har avslått begjæring av ny rettsak. Noe som i praksis vil si at han får minst 5 år bak murene, i verste fall 35 år.

Jeg har ingen tro på at han er så uskyldig som han sier. VG har åpenbart bitt på agnet, og overfører til og med domsavsigelsen live akkurat nå.

For en gangs skyld får man se at folk må ta ansvar for sine kriminelle handlinger. Han har tross alt vært nær ved å drepe en haug med mennesker. Norge bør se litt over dammen når det gjelder straffeutmålinger. Her til lands får man rundt 1-2 år for voldtekt og et klapp på skuldra og "ikke gjør det mer"....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men advokaten hans sier jo at det ikke finnes ett eneste bevis på at han faktisk prøvde å drepe flere mennesker, og jeg vil ikke tro at en advokat farer med usannheter, da verken han eller JK ville vært tjent med det. Jeg vet en sak alltid har to sider, men jeg har litt tro på at ting faktisk er tatt ut av proporsjoner. Det går jo ikke an å basere en dom kun på vitneutsagn. Jeg prøver å følge med på rettssaken nå, for å høre litt av det som kommer fram av saken, men sendinga er dessverre veldig dårlig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge det ene vitnet var Larsgård fulltendig ute av kontroll... Her er det åpenbart mange flere sider av saken enn det VG skriver om....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AB ovenfor:

Det er fort gjort å overdrive litt..

Vitnet sier også at barnebarna hennes har forandret seg for resten av livet pga. dette. Ehhh :filer:

Dama er jo helt på jordet! Overdramatiserer noe helt sinnsykt. Nå gav hun ham tilgivelse også faktisk..

Endret av Lista
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det slår meg at det må være svinaktig dyrt for VG å overføre live-bilder via Iphone.....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men advokaten hans sier jo at det ikke finnes ett eneste bevis på at han faktisk prøvde å drepe flere mennesker, og jeg vil ikke tro at en advokat farer med usannheter, da verken han eller JK ville vært tjent med det.

De hadde vært nyhetsverdig hvis advokaten sa at de fantest bevis som kunne felle klienten hans.

Det går jo ikke an å basere en dom kun på vitneutsagn.

Hvorfor ikke?
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

nja...

Hvorfor skulle han det? Hva får han ut av det? Om han juger, så slipper ikke JK straff liksom..

De hadde vært nyhetsverdig hvis advokaten sa at de fantest bevis som kunne felle klienten hans.

Hvorfor ikke?

Fordi det blir ord mot ord vel? Man må jo ha bevis for å kunne dømme noen. Og nå blir det ikke spesielt objektivt her siden alle vitnene er i slekt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så, har usa meldt seg inn i ondskapens akse? Only in America, baby!

Norge er lederen av idiotiets akse, med tanke på at de kjøper alt som sladderavisen VG presterer å trykke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Trur den fyren der kanskje kan ha godt av noen år innenfor murene... Virker jo som om han prøver å saksøke alt og alle for å få penger jo =P Kanskje sett litt mye på TV når det kommer til USA og saksøkinger!

Virker som en Giant Fraud spør du meg!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...