Gå til innhold

Homofilt par kastet ut fordi de kysset


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Danske homoaktivister er i harnisk over at heterofile dominerer blant kundene på flere barer som tidligere var forbeholdt lesbiske og homofile. Nå skal dørvaktene holde bedre styr på hvem som slipper inn.

Striden tilspisset seg etter at et heterofilt par ble kastet ut av baren Never Mind i København fordi de kysset hverandre, skriver Morgenavisen Jyllands-Posten. Paret oppførte seg provoserende, sier barens eier Christian Carlsen.

http://www.dagbladet.no/2012/04/22/nyheter/homobar/danmark/21244220/

Åja, det var omvendt, et heterofilt par som ble kastet fordi de kysset i en bar som kun tillater homofile. Er dette en ok holdning? Er det ok å dømme folk for deres seksuelle legning? Nå har de ordnet seg dørvakter som skal sortere folk etter legning slik at bare homofile får slippe inn.

Personlig mener jeg det er helt absurd. Det må være like ok å være heterofil som det er å være homofil. Intoleranse er intoleranse uansett hvilken vei det går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Må si meg enig med deg i at man absolutt ikke burde kaste ut folk fordi de kysser, samme hva slags legning de har. Det er absurd å skulle nekte folk å være der når de er der med partner og har det fint.

MEN. Det er en grunn til at det finnes egne homofile utesteder. Hvis jeg og en date, eller nå kjæresten går på et sted der det fortrinnsvis er mest heterofile, og vi holder hender, kysser eller ser kjærlig på hverandre, har jeg opplevd følgende:

* Gutter som kommer bort og spør om de kan være med.

* Gutter som stirrer åpenlyst, med åpen munn.

* Gutter som gir hverandre "high five" når de tror vi ikke ser dem, blir helt stille og kommer nærmere.

* Gutter som plystrer høyt, ler og gjør kompisene oppmerksomme på at vi er der.

* Gutter som kommer bort og spør hvor lesbiske vi egentlig er, og at vi egentlig ikke kan vite det om vi ikke har prøvd en ordentlig mann.

I tillegg har folk en tendens til å glo når de kjører forbi oss og tute med bilhornet hvis vi leier.

Jeg har også opplevd å være på lesbiske utesteder der noen gutter har kommet inn, stilt seg i trappa for å bare stirre på jentene eller sittet i en krok med store øyne og glodd alle i senk.

Sånne ting er ubehagelig. Sånne ting gjør at vi trenger egne utesteder det vi kan være i fred, flørte, danse, kline og ha det moro uten å være redde for å bli antasta eller få ubehagelige henvendelser. Tingene nevnt over ville ikke skjedd om et heterofilt par kom til et utested for skeive. De ville fått være i fred. (Igjen, selve saken du linker til er ikke bra, de burde ikke blitt kasta ut, de oppførte seg jo bra). Vi skulle gjerne hatt utesteder som ikke var legningsbestemt, det er jo trist at det må være sånn. Men så lenge folk oppfører seg som idioter er det nødvendig. Da må folk opplyses om at dette er et homofilt sted, og klare å oppføre seg som om de er på et "vanlig utested".

Til ting endrer seg og mange alkoholpåvirkede mannfolk skjerper seg må det være sånn. Dessverre.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

<fordomsfullt oppgulp om at alle menn er like klippet vekk>

Da må det være ok å stenge homofile ute fra barer fordi andre igjen opplever det som kvalmt at to menn kysser? Jeg mener, hvis det oppleves som ekkelt å ha en mann som kan se i nærheten for noen så kan det oppleves ekkelt å ha to menn som kysser i nærheten for andre. Den ene fordommen fortjener den andre.

Det kan være enkelte menn er med fordi dama deres absolutt ville dra dem med, evt. en venninne. Fordi hun ikke tør å dra dit selv. Han føler seg utilpass og utenfor og ser derfor ut som en som stirrer i mens han egentlig bare stirrer fordi han føler seg utenfor.

Du avslører deg selv med fordommene dine når du resonnerer slik.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som blir provosert av at folk kysser bør holde seg inne.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må det være ok å stenge homofile ute fra barer fordi andre igjen opplever det som kvalmt at to menn kysser? Jeg mener, hvis det oppleves som ekkelt å ha en mann som kan se i nærheten for noen så kan det oppleves ekkelt å ha to menn som kysser i nærheten for andre. Den ene fordommen fortjener den andre.

Det kan være enkelte menn er med fordi dama deres absolutt ville dra dem med, evt. en venninne. Fordi hun ikke tør å dra dit selv. Han føler seg utilpass og utenfor og ser derfor ut som en som stirrer i mens han egentlig bare stirrer fordi han føler seg utenfor.

Du avslører deg selv med fordommene dine når du resonnerer slik.

Eh, nei. Leste du det jeg skrev, eller? Jeg sier ikke at heteofile må utestenges når de oppfører seg bra. Jeg syns valget de gjorde i Danmark var idiotisk. Jeg bare forteller om grunnen til at det finnes homofile utesteder. Hvis noen vil dra dit med heteokompisene sine må de da gjerne få lov til det, så lenge ikke dette er gutter som går bort og spør om de kan være med på klininga.

De tingene jeg refererer til har skjedd på heterofile utesteder. Ikke på homofile. Der har jeg bare opplevd at folk har respekt for hverandre. (med unntak av den stirringa i trappa der det var tydelig at de gikk inn KUN for å stå der å glo. Det er klart folk får lov å se seg rundt, men det går an å være diskret). Det hadde ikke skjedd om klientellet hovedsaklig besto av heterofile. Ikke fordi ALLE heterofile er idioter, men fordi NOEN ødelegger for resten, og disse noen er såpass mange at vi er nødt til å ha utesteder der vi er i flertall. Dere må da gjerne komme dit, så lenge man ikke føler seg sikla ned eller får ekle kommentarer.

Dessuten blir jeg provosert av at de i Danmark mener de skal klare å skille ut hvem som er homofile. Det blir som i England, der mange feminine lesber blir nektet inngang på utesteder fordi de "ikke ser lesbiske ut". Så da får man plutselig ikke lov å være seg selv, bare fordi man ikke ser ut som stereotypen?!

Så, siden det tydeligvis var enkelte som ikke skjønte det: Jeg synes Danmark gjør feil her. Man skal ikke kaste ut folk pga legning, uansett legning. Men man skal samtidig respektere hverandre, og så lenge det ikke skjer på alle heterosteder kommer det til å finnes homosteder. Alle er velkomne på begge arenaer, men homofile vil ofte foretrekke steder der de er sikre på å ikke få de mennene som oppfører seg ekkelt etter seg. Oppfører de seg fint, ser seg rundt og har det gøy med venner er de hjertelig velkommen, men de kan ikke komme kun for å prøve å få med seg et lesbepar hjem.

Endret av Rainbow81
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det hadde vært kjipt å bli kastet ut av steder kun fordi man er straight. Da jeg bodde i London gikk vi på dragbarer innimellom, rett og slett fordi det er artig med drag og de er kjempeflinke mange av de.

Jeg forstår Rainbow sitt poeng om egne steder og som hun sier; så lenge alle respekterer hverandre så burde det ikke spille noen rolle hvem som kysser hvem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen vil dra dit med heteokompisene sine må de da gjerne få lov til det, så lenge ikke dette er gutter som går bort og spør om de kan være med på klininga.

...har skjedd på heterofile utesteder. Ikke på homofile. Der har jeg bare opplevd at folk har respekt for hverandre.

Så, siden det tydeligvis var enkelte som ikke skjønte det: Jeg synes Danmark gjør feil her. Man skal ikke kaste ut folk pga legning, uansett legning. Men man skal samtidig respektere hverandre, og så lenge det ikke skjer på alle heterosteder kommer det til å finnes homosteder. Alle er velkomne på begge arenaer, men homofile vil ofte foretrekke steder der de er sikre på å ikke få NOEN ekle menn etter seg.

Aner jeg en smule mannshat? Og en god porsjon fordomsfullhet?

For all del, jeg kjenner til alle de fordomsfulle greiene, jeg har hørt alt sammen før: "det er bare en fase du går gjennom", "du har bare ikke funnet den rette mannen ennå", osv. Men jeg vet at slikt kommer fra fordomsfulle mennesker, menn så vell som kvinner. Fordomsfullhet har ingenting med kjønn eller legning å gjøre.

Bare spør bifile. Noen av de mest fordomsfulle bifile møter er homofile... "bifile er bare ute etter å eksperimentere", "en bifil er en som ikke vil gi slipp på heterofil-heten sin", "bifile vil aldri kunne virkelig elske en av samme kjønn".

Trist at du er som selv bærer på fordommer, Rainbow. Om noen burde vite hvor idiotiske slike er så er det vel du. Men mange ganger er mobbere mennesker som selv har vært mobbeofre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ser lenger opp endra jeg den siste setningen fordi jeg skjønte den kunne tolkes sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ja, jeg har vært mobbeoffer. Men jeg mobber da ikke. Jeg forteller at noen få, enkelte menn, oppfører seg fordomsfullt og ekkelt mot lesbiske som går på heterofile utesteder. De er få, veldig få. Kanskje bare en håndfull. Men de er mange nok til at det blir ekkelt og ubehagelig å gå på heterosteder og prøve å slappe av med kjæresten. Det er synd, for jeg har vel kanskje to-tre skeive venner, resten er hetero. Likevel er jeg så redd for de få ekle guttene at jeg ikke trives med å gå på utesteder der heteroene er i flertall. Det er trist at noen få har skremt meg, men sånn er det, for det er alltid noen få der hver gang, og da ser man ikke alle de som oppfører seg ordentlig.

Jeg har forøvrig ingen fordommer mot bifile. Syns de er heldige, for de har utrolig mange å velge blant! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cuntzilla

Et heterofilt vennepar av meg ble kastet ut fra et homsested en gang! De var fulle, kåte og nyforelska og fikk den gode ideen at de skulle ut på nye seksuelle eventyr. De skjønte veldig godt hvorfor de ikke var ønsket. Det er tross alt ikke swingersklubber, sitter det masse heterofile par i hjørnene og kåter hverandre opp på de andre gjestene så skjønner jeg det kan være litt provoserende.

Det er nok heller ikke helt uvanlig at heterofile par bruker homseklubber som et sted de kan dra på sexsafari, det var det første jeg tenkte hadde skjedd når jeg leste saken. Men hvem vet.

Å ha en homsebar er forøvrig strengt tatt diskriminerende i seg selv, samtidig så skjønner jeg behovet for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner jeg en smule mannshat? Og en god porsjon fordomsfullhet?

Mannshat? Nei. Manneredsel, kanskje, etter å ha møtt mange som har oppført seg som nevnt lenger opp. Men jeg har da møtt massevis av kjempekoselige og hyggelige heteromenn også, for all del. Det er trist at noen få ødelegger for mange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mannshat? Nei. Manneredsel, kanskje, etter å ha møtt mange som har oppført seg som nevnt lenger opp. Men jeg har da møtt massevis av kjempekoselige og hyggelige heteromenn også, for all del. Det er trist at noen få ødelegger for mange.

Vet du hva? Det er mange heterofile kvinner som også opplever slike drittsekker.

Problemet er todelt. Den ene delen er at det finnes drittsekker (de kvinnelige drittsekkene merker du jo noe ikke til siden du ikke er mann selv, men det finnes kvinner på utesteder som, helt uventet, stapper hånden ned i buksa på fyren "for å sjekke varene før hun tar de med hjem"). Den andre er at vi lærer opp gutter og jenter forskjellig. Gutter skal "jakte", kvinner skal "være prinsesser som sitter med hendene knyttet i fanget og venter på sin prins". Dette kommer veldig klart frem i tråden Hvorfor vil "alle" kvinner ha eldre menn? hvor mange kvinner svarer at de ikke går etter yngre menn fordi "det er bare eldre menn som tar kontakt".

Det betyr at menn tar oftere, mye oftere, kontakt enn kvinner gjør. Det er slik vi er oppdratt.

Det blir ikke slutt på drittsekker ved å kjønns- eller seksuell-legnings-segregere. Faktisk tror jeg problemet bare vokser under overflaten i så fall. Da blir det jo gjerne til at når to jenter kysser på et utested så er det fordi de er heterofile og vil at guttene skal tenne på de. Guttene lærer seg at når jentene gjør slik så har de lyst på sex med en fyr... Du skjønner hvor problemet fortsetter videre?

Du må skylle fordommene du har på alt mulig rart. Men første skrittet til å bli kvitt de er å innse at du har fordommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maria_Marihøne

Syns det er veldig trist at man fortsatt har et behov for å dele utelivet i "heterofile" og "homofile".

Så lenge de homofile fortsatt må kjempe for aksept i samfunnet, virker ikke slike "homsebarer" mot sin hensikt, egentlig? Spesielt hvis de ytrer ønske om at heterofile ikke er velkomne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, så fælt at det er mange som opplever sånne folk. Det burde ikke være på den måten. Og det er synd at man blir møtt med negativitet og sexkrav på mange arenaer.

Jeg tror vel at alle må jobbe med fordommene sine for at behovet for skeive utesteder skal opphøre. Det er jo et faktum at enkelte heterofile jenter faktisk kliner for å få gutter tent, og da er det ikke noe rart at guttene som liker dette blir forvirra når andre forlanger å være i fred. Dermed går vi på egne steder for å slippe disse.

Skulle gjerne kunne gått ut på skeive steder og ikke vært redd for hva enkelte gutter kunne si, gjøre og finne på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skulle egentlig tro vi var kommet så langt at homofile,lesbiske og heterofile kunne befinne seg på samme utested. Noen mennesker oppfører seg dårlig på utesteder, klenger på folk som ikke vil klenges på osv. Men de fleste gjør ikke det. Det er vel og uavhengig av legning .

Endret av sebastianen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle gjerne kunne gått ut på skeive steder og ikke vært redd for hva enkelte gutter kunne si, gjøre og finne på!

Skulle gjerne kunne gått ut på heterofile steder og ikke vært redd for hva enkelte homofile kunne si, gjøre og finne på!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var spesifikt en HOMObar, så selvsagt skulle ikke heterofile være der.

Så for å sikre at ingen heterofile går på homobarer så burde det opprettes rene heterobarer hvor bare heterofile får oppholde seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...